1

حیدرپور در گفتگوی اختصاصی با افق :ترکیه در تصمیم خود تجدیدنظر کند

  • کد خبر : 52418
  • ۲۷ آذر ۱۳۹۱ - ۱۴:۳۹

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی اقدام اردوغان در استقرار موشک­های پاتریوت در مرز با سوریه گفت: مقامات ترکیه باید در این تصمیم تجدیدنظر کنند و با تدوین ساز و کار منطقه­ای و با هماهنگی کشورهای منطقه امنیت را برقرار کنند.

عوض حیدرپور شهرضایی، نماینده مردم شهرضا در گفت­وگو با خبرنگار پارلمانی افق، با انتقاد از استقرار سامانه موشکی غرب در ترکیه، گفت: ما بارها اعلام کردیم که امنیت در منطقه و در کشورهای اسلامی باید توسط خود کشورهای اسلامی حاصل شود، اینکه از بیرون منطقه و به صورت فرامنطقه‌ای برای حفظ امنیت وارد شوند، قطعا به دنبال برخی طمع­کاری­ها و با مقاصد خاص صورت می­گیرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، افزود: استقرار این سامانه ممکن است منجر به درگیری­های وسیع منطقه­ای و فرامنطقه­ای شود که اصطلاحا از این نوع درگیری­ها به نام جنگ­های جهانی یاد می‌شود.
وی با مخاطب قرار دادن عاملان استقرار سامانه دفاع موشکی پاتریوت اظهار داشت: کسانی که این سامانه را پیشنهاد کردند و یا کسانی که اجرایی کردند باید بدانند که مردم منطقه در اثر بیداری اسلامی کاملا روشن و آگاه هستند و تمام مسلمانان منطقه به دنبال تحقق حکومت­­هایی مبتنی بر شریعت اسلامی هستند.
حیدرپور ادامه داد: هرگونه دخالتی در منطقه، برخورد با شریعت اسلامی و برخورد با قرآن است، بنابراین مسلمانان منطقه این مسئله را برنمی­تابند.
نماینده مردم شهرضا تاکید کرد: امیدواریم که قبل از اینکه سامانه دفاع موشکی ناتو مستقر شود مقامات ترکیه در تصمیم خود تجدیدنظر کنند تا منطقه خودش برای حفظ امنیتش اقدام کند.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با بیان اینکه اقدام اردوغان در استقرار موشک­های پاتریوت در مرز با سوریه، روابط بین کشورهای اسلامی را دچار مشکل می‌کند، خاطرنشان کرد: به اعتقاد من مقامات ترکیه باید در این تصمیم تجدیدنظر کنند و با تدوین ساز و کار منطقه­ای و با هماهنگی کشورهای منطقه امنیت را برقرار کنند.
حیدرپور هدف از استقرار سامانه موشکی ناتو در ترکیه را برخورد با بیداری اسلامی در منطقه دانست و گفت: بیداری اسلامی حرکتی فراتر از فرقه­های مختلف بوده و حرکتی کاملا اسلامی است و غرب برای برخورد با آن دست به هر اقدامی می­زند.
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=52418

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر