2

امروز امپریالیسم بواسطه مقاومت ملت ها و دولت های انقلابی، نفس های آخر خود را می کشد.

  • کد خبر : 6685
  • ۰۲ مرداد ۱۳۹۰ - ۹:۰۱

رئیس جمهور کشورمان در دیدار سفیر جدید فرانسه تاکید کرد که ایران مبتنی بر اصل احترام و عدالت محدودیتی برای گسترش روابط با کشور فرانسه ندارد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، «محمود احمدی نژاد» روز شنبه در دیدار «برونو فوشه» سفیر جدید فرانسه در جمهوری اسلامی ایران گفت: دوران استقرار نظم جدید جهانی […]

رئیس جمهور کشورمان در دیدار سفیر جدید فرانسه تاکید کرد که ایران مبتنی بر اصل احترام و عدالت محدودیتی برای گسترش روابط با کشور فرانسه ندارد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، «محمود احمدی نژاد» روز شنبه در دیدار «برونو فوشه» سفیر جدید فرانسه در جمهوری اسلامی ایران گفت: دوران استقرار نظم جدید جهانی که در آن همه کشورها بر پایه عدالت و احترام با یکدیگر مشارکت و همکاری داشته باشند فرا رسیده است و امیدوارم همه سیاستمداران جهانی چنین تحولاتی را به خوبی درک کنند.
رئیس جمهور با تاکید بر مشارکت همه کشورهای جهان در برپایی ساختارهای جدید جهانی اظهار داشت: اگر عده ای خیال می کنند که می توانند به تنهایی نظم جدید را برپا کنند در اشتباه هستند.
احمدی نژاد مهمترین اصل در روابط بین الملل را برقراری روابط دوستانه و صمیمی بین ملت ها عنوان کرد و گفت: هیچ ملتی نمی تواند به تنهایی زندگی کند و رسیدن به پیشرفت و استقرار امنیت نیازمند مشارکت و همکاری همگانی است و اگر روابط براساس احترام و عدالت باشد همه از آن سود خواهند برد.
رئیس جمهور تصریح کرد: اگرچه در ۳۰ سال گذشته اتفاقاتی در روابط ایران و فرانسه رخ داده که در جای خود قابل بررسی است اما نگاه ملت ایران در گسترش روابط با تمامی کشورهای جهان رو به جلو و معطوف به آینده است و با چنین نگاهی مانعی برای افزایش تعاملات ایران و فرانسه وجود ندارد.
احمدی نژاد تاکید کرد: به طور اصولی اختلاف نظری بین ایران و فرانسه وجود ندارد و مهم آن است که بتوان خارج از نظر و دخالت دیگران در مسیر تقویت و تحکیم روابط دوجانبه و بین المللی گام برداشت.
برونو فوشه نیز در این دیدار پس از تقدیم استوارنامه خود با بیان اینکه ایران همواره مورد تحسین و شگفتی برای فرانسویان بوده است، اظهار داشت: روابط تاریخی ایران و فرانسه روابط خوبی بوده و امروز هم مصمم هستیم به عنوان اعضای یک خانواده روابط خود را با جمهوری اسلامی ایران ارتقاء داده و معتقدیم اگر اختلافی وجود داشته باشد می توان برای رفع آن راه حل هایی یافت.
سفیر جدید فرانسه تاکید کرد: فرانسه برای نقش جمهوری اسلامی ایران در منطقه و جهان احترام خاصی قائل است و معتقد است ایران باید در عرصه بین المللی به صورت موثر ایفای نقش کند.
نتیجه مقاومت در برابر سلطه گران پیروزی است
رئیس جمهور مقاومت و ایستادگی در برابر امپریالیسم را راهی پرافتخار توصیف کرد که نتیجه ای جز پیروزی ندارد و گفت: امروز امپریالیسم بواسطه مقاومت ملت ها و دولت های انقلابی، نفس های آخر خود را می کشد.
دکتر محمود احمدی نژاد دیروز در دیدار «بیسنته بلیس» سفیر جدید اکوادور با اشاره به اینکه بین ایران و اکوادور رابطه بسیار خوبی برقرار است و دو کشور در جبهه مشترک ضد امپریالیستی قرار دارند، خاطرنشان کرد: کشورهای مستقل جهان در مقابل مخالفت امپریالیسم با تحکیم و تقویت روابط دولت ها و ملت های آزاده باید راه همکاری، اتحاد و مقاومت را با قوت ادامه دهند.
وی افزود: دولت ها و ملت های مستقل باید از همه ظرفیت ها، استفاده کرده و همکاری های خود را خارج از سیطره امپریالیسم به صورت همه جانبه حداکثری گسترش دهیم.
احمدی نژاد اراده دولت و ملت ایران را معطوف به گسترش همه جانبه همکاری ها با کشورهای مستقل از جمله اکوادور عنوان و اظهار کرد: توسعه ارتباطات ایران و اکوادور به نفع دو ملت و دیگر ملت های مستقل است.
بیسنته بلیس سفیر جدید اکوادور نیز پس از تقدیم استوارنامه خود گفت: ملت های آمریکای لاتین رنج بسیاری را از سلطه امپریالیسم متحمل شده اند و مردم کشورهایی مانند اکوادور با سختی های بسیار خود را از چنگ استکبار و استعمار رها کرده اند.
سفیر جدید اکوادور با اشاره به مخالفت کشورش با سوء استفاده ایالات متحده و همپیمانانش از سازمان های بین المللی برای هجمه علیه کشورهای مستقل اظهار کرد: اکوادور مخالفت خود با این دست اقدامات در عرصه بین المللی را با رای مخالف خود در سازمان های بین المللی به اثبات رسانده است و همواره اعلام کرده است که با اعمال فشار و تحریم علیه ایران مخالف است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=6685

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر