2

“اعتراض‌ها در جهان عرب چه تاثیری روی جنبش سبز در ایران گذاشته است؟”

  • کد خبر : 6809
  • ۰۳ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۰:۲۱

سایت مردمک درتاریخ ۲/۵/۱۳۹۰ گفتگویی با نادر هاشمی از حامیان فتنه سبز را منتشر نمود .این سایت در ابتدا وی را اینچنین معرفی می نماید: استادیار دانشکده سیاست‌های بین‌المللی جوزف کوربل در دنور آمریکا که کتاب «خیزش دوباره مردم: جنبش سبز و مبارزه برای آینده ایران» را همراه با دنی پاستل گردآوری و منتشر کرده […]

سایت مردمک درتاریخ ۲/۵/۱۳۹۰ گفتگویی با نادر هاشمی از حامیان فتنه سبز را منتشر نمود .این سایت در ابتدا وی را اینچنین معرفی می نماید: استادیار دانشکده سیاست‌های بین‌المللی جوزف کوربل در دنور آمریکا که کتاب «خیزش دوباره مردم: جنبش سبز و مبارزه برای آینده ایران» را همراه با دنی پاستل گردآوری و منتشر کرده است.”
نادر هاشمی در پاسخ به این سوال که “اعتراض‌ها در جهان عرب چه تاثیری روی جنبش سبز در ایران گذاشته است؟” گفت:
“جنبش‌های دمکراسی در جهان عرب به ویژه در تونس و مصر، باعث تقویت جنبش سبز شده و به آن انرژی بخشیده است.بدون درنظر گرفتن تفاوت‌های زبانی، قومی و مذهبی یا سیاسی، ایران، تونس و مصر ویژگی‌های مشترک زیادی دارند به ویژه در شکل حکومت‌های اقتدارگرا که بر این کشور‌ها حاکم است یا میل عظیمی که برای دمکراسی و حقوق بشر در آنهاست.در ایران، بین حکومت و جنبش سبز، جنگی بر سر روایت‌های مربوط به رویدادهای جهان عرب وجود داشته است.”
این ادعا در حالی صورت می گیرد که به اعتراف کارشناسان و رسانه های منطقه خیزشهای جهان عرب همگی ضد امریکایی و ضد اسرائیل بوده است؛ اما فتنه سبز در راستای اهداف منطقه ای امریکا و اسرائیل حرکت می نمود که نشانه بارز آن شعار( نه غزه نه لبنان …) بود. علاوه بر این خیزشهای عربی متاثر از انقلاب اسلامی مردم ایران و سیاستهای مستقل و استکبارستیز جمهوری اسلامی بوده است .
وی درادامه این گفتگو افزود:”در ۱۴ فوریه (۲۵ بهمن)، جنبش سبز، ریاکاری حکومت ایران را نشان داد. حکومتی که ادعا می‌کند از اعتراض‌های جهان عرب پشتیبانی می‌کند اما با درخواست مجوز برای برگزاری راه پیمایی مردم در همبستگی با مردم مصر و تونس مخالفت کرد.اگرچه مجوز رسمی برای تظاهرات صادر نشد با این حال هواداران جنبش سبز به خیابان‌ها ریختند و حکومت ایران نیز با ترس و پارانویا واکنش نشان داد.”
اینکه آقای نادر هاشمی ادعا نموده است نظام با مجوز راهپیمایی مخالفت کرده است باید گفت مطلب اینگونه که بیان شده نیست بلکه ملت ایران بصورت یکپارچه وهماهنگ در روز ۲۲ بهمن و روزهای قبل از آن در حمایت از انقلاب مصر و تونس راهپیمایی هایی عظیم و بزرگ را انجام داده بود ؛ اما عده قلیلی از فتنه گران با هماهنگی رسانه ها ی وابسته به امریکا و اسرائیل قصد بر هم زدن وحدت و یکپارچگی ملت ایران و فتنه گری داشتند. جنبش به اصطلاح سبزاگر درادعای خود صادق بود می توانست در روزهای قبل به صف ملت در حمایت از انقلابهای منطقه بپیوندد.
نادرهاشمی در ادامه ادعا نمود : “فکر می‌کردند جنبش سبز مرده است اما واضح بود که این گونه نیست. ”
گفتنی است ، رسانه های غربی که بصورت سرسختانه ای از جنبش سبز حمایت کرده بودند اعتراف به مرگ این جنبش داشته اند. همچنین افراد و شخصیتهای وابسته به غرب که در این جنبش فعالیت می نمودند نیز اعتراف به مرده بودن این جنبش دارند.برای نمونه به بعضی ازاین اعترافات اشاره می شود:
– در ۲۷ تیر ماه روزنامه تایمز بخش هایی از یک سند منتشر نشده مربوط به ۱۲گروه اپوزیسیون و عضو جنبش سبز را منتشر کرد. تایمز می گوید طبق این سند، یأس و ناامیدی بر اپوزیسیون حاکم شده و آنها دچار آشفتگی و بی اقبالی کامل هستند. تایمز با ارفاق و مسامحه می نویسد: فعالان اپوزیسیون خواستار جلوگیری از مرگ جنبش سبز هستند. اکنون این جنبش در حال مرگ است.
– همچنین شبکه ” ان. بی.سی” آمریکا در گزارشی از حضور بی سابقه مردم ایران در راهپیمایی سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران ضمن اعتراف به باشکوه بودن این راهپیمایی به نقل از طرفداران ضدانقلاب و حامیان سبزها نوشت: “ما باختیم و آنها پیروز شدند.”
– بالاترین نیز با انعکاس خبری از واشنگتن‌ پست نوشت : “عقاید ارسال شده در رسانه های اجتماعی ایران نشان از آن دارد که برای آنهایی که بخش اصلی تظاهرات اعتراضی سال ۲۰۰۹ را تشکیل می دادند، زندگی هنوز آنقدر راحت است که به ریسک کردن آن و پیوستن به حرکت اعتراضی، نظیر آنچه در کشورهای خاورمیانه در ماه‌های اخیر رخ داد، نمی ارزد. مردم گزینه قابل قبولی را در برابر رهبران فعلی نمی بینند وشکم آنها هم سیر است. آنها سعی می کنند به زندگی خودشان بپردازند. “

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=6809

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر