2

کری خوانی ورزشکاران مشهور برای دربی فردا +تصویر

  • کد خبر : 99042
  • ۱۴ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۴

دربی تهران آنقدر هیجان‌انگیز است که ورزشکاران سایر رشته‌های ورزشی هم تمرینات خود را رها کنند و به استقبال این بازی بروند. از کشتی گرفته تا وزنه‌برداری، همه و همه درباره دربی صحبت می‌کنند. از دربی حرف می‌زنند و برای یکدیگر کری می‌خوانند.

شاید برای‌تان جالب باشد که بدانید کدام ورزشکاران مشهور طرفدار استقلال هستند و کدامیک پرسپولیسی. این گزارش پرده برمی‌دارد از آنهایی که در رقابت‌های جهانی و المپیک مدال گرفته‌اند اما چشمشان را به روی فوتبال نبسته‌اند و همچنان- مثل دوران کودکی شان- طرفدار پر و پا قرص یکی از دو تیم استقلال یا پرسپولیس هستند. آنها روی سکوهای جهانی و المپیک رفته‌اند اما اینجا نشان می‌دهند که فوتبال و هواداری از دو تیم مطرح ایران، جزیی جدانشدنی از زندگی ورزشی شان است.

 

* محمد بنا: پرسپولیسی تیرم اما دربی مساوی می‌شود

محمد بنا را به‌عنوان یک پرسپولیسی دو آتشه می‌شناسیم. او به‌عنوان مربی پرافتخار کشتی فرنگی، بدون محافظه کاری خود را پرسپولیسی معرفی می‌کند: «من پرسپولیسی هستم و ترسی هم ندارم این موضوع را بگویم. همیشه دوست دارم پرسپولیس، استقلال را ببرد. باخت استقلال به استقلال خوزستان باعث شد تا آنها با حواس جمع وارد این بازی شوند. به همین خاطر فکر می‌کنم نتیجه بازی مساوی می‌شود، هر چند دوست دارم پرسپولیس بازی را ببرد.»

* حمید سوریان: استقلالی نیستم ولی با قلعه‌نویی رفیقم

حمید سوریان، دارنده ۵ مدال طلای جهانی و یک مدال طلای المپیک از جمله کشتی گیرانی است که خیلی وقتها میان جماعت فوتبالی‌ها دیده می‌شود. تصور همه بر این است که سوریان، طرفدار تیمی خاص یا رنگی خاص است اما او این موضوع را تکذیب می‌کند و درباره دربی اینگونه سخن می‌گوید: «برایم نتیجه دربی مهم نیست، چون نه استقلالی‌ام و نه پرسپولیسی. هر دو تیم برایم عزیز هستند اما این را هم بگویم که با قلعه‌نویی خیلی رفیقم و او از دوستان صمیمی من است.»

* حسین رضازاده: به خاطر دایی پرسپولیس می‌برد!

حسین رضا زاده اردبیلی است و یکی از دوستان صمیمی علی دایی. این دو مدتها در سایپا کنار هم بودند و حالا هم شنیده می‌شود حسین رضا زاده، به خاطر علی دایی یکی از طرفداران پرسپولیس است. او درباره دربی هم صحبت می‌کند: «به خاطر علی دایی و حضور او روی نیمکت پرسپولیس مطمئنم که پرسپولیس دربی را می‌برد و بدون شک برنده این بازی خواهد بود.»

* بهداد سلیمی: استقلالی‌ها منتظر باخت باشند

بهداد سلیمی بارها نشان داده که طرفدار پرسپولیس است. او حتی سال گذشته به عضویت تیم وزنه‌برداری پرسپولیس در آمد و برای این تیم وزنه زد. بهداد سلیمی درباره پرسپولیسی بودن و دربی ۷۷ می‌گوید: «اول از همه باید بگویم همیشه طرفدار نساجی قائمشهر هستم. این تیم را از صمیم قلب دوست دارم اما از بین استقلال و پرسپولیس، یک پرسپولیسی دو آتشه هستم. استقلالی‌ها از حالا منتظر باخت باشند، چون ما قوی‌تریم و این بازی را قطعا می‌بریم. البته با اینکه پرسپولیسی‌ام اما فرهاد مجیدی را خیلی دوست دارم. هم بازی‌اش را و هم شخصیتش را.»

* نواب نصیرشلال: اشک پرسپولیسی‌ها را در می‌آوریم

نواب نصیرشلال از جمله وزنه‌برداران آینده دار تیم ملی ایران است. او پس از حضور در المپیک و نایب قهرمانی در دسته ۱۰۵ کیلوگرم حالا به قهرمانی در جهان فکر می‌کند. نصیرشلال اما یک استقلالی است، او می‌گوید: «من خوزستانی‌ام و اکثر خوزستانی‌ها استقلالی هستند. من هم استقلالی‌ام و به نظرم جمعه اشک پرسپولیسی‌ها در می‌آید، چون شکست سنگینی را مقابل استقلال متحمل خواهند شد.»

* سجاد انوشیروانی: دایی، استقلال را می‌برد!

سجاد انوشیروانی، همان نایب قهرمان سنگین وزن وزنه‌برداری المپیک و رقیب همیشگی بهداد سلیمی، طرفدار پرسپولیس است. او دربی را اینگونه پیش بینی می‌کند: «هر وقت علی دایی به اردبیل می‌آید کنار هم هستیم. به خاطر دایی یک پرسپولیسی هستم و مطمئنم او به تنهایی استقلال را می‌برد. البته طرفدار تراکتورسازی هم هستم و همین جا می‌گویم یاشاسین تراکتور.»

* فردین معصومی: فکر برد از سر استقلالی‌ها بیرون بیاید!

فردین معصومی، کشتی گیر ۱۲۰ کیلویی ایران که سال ها در سنگین وزن برای تیم ملی افتخار آفرید، یک پرسپولیسی متعصب است. معصومی که گیلانی است اینگونه برای استقلالی‌ها کری می‌خواند: «استقلالی‌ها فکر برد را از سرشان بیرون کنند. آنها نمی‌برند و قطعا برنده بازی پرسپولیس خواهد بود. جمعه، روز سختی برای استقلالی‌ها خواهد بود، مطمئنم که آنها با ناراحتی ورزشگاه را ترک می‌کنند. پس به آنها تاکید می‌کنم که به ورزشگاه نیایند تا باخت تیمشان را از نزدیک نبینند.»

* فلاحتی نژاد: استقلالی‌ها دسته ۳ را فراموش نکنند

محمدعلی فلاحتی نژاد، قهرمان سابق وزنه‌برداری جهان حالا در این ورزش، یک مربی باسابقه است. فلاحتی نژاد که یک پرسپولیسی متعصب است درباره دربی می‌گوید: «امکان ندارد که پرسپولیس در این دربی ببازد. استقلالی‌ها یادشان نرود که یک بار به دسته ۳ رفته‌اند. باز هم یادشان نرود که همه اسطوره‌ها مال پرسپولیس هستند و آنها اسطوره‌ای نداشته و ندارند. هر وقت استقلالی‌ها پرطرفدارترین تیم آسیا شدند و توانستند یک علی دایی داشته باشند بیایند و از برد در دربی صحبت کنند. فعلا که ما علی دایی و بزرگان دیگر را داریم و شک ندارم که در دربی هم استقلال را می‌بریم.»

ایران ورزشی

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=99042

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر