3

دانشجویان دکتری، شهریه ای همانند ورودی‌های ۹۱ می‌پردازند

  • کد خبر : 101448
  • ۰۵ مهر ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۸

زیاری گفت:زمانی که برای همه دانشگاه‌‌های پردیس نرخ جدید افزایش شهریه ابلاغ شد طبق مصوبه هیات امنا دانشگاه پیام‌نور مقرر شد نرخ‌ این دانشگاه ۱۰ میلیون از پردیس‌ها پایین‌تر باشد.

رئیس دانشگاه پیام‌نور، با رد اخبار منتشر شده درباره افزایش شهریه دانشگاه پیام‌نور، گفت: افزایش شهریه دانشجویان مقطع دکتری در این دانشگاه برای سال جاری در پی توافق وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با هیات امنای این دانشگاه منتفی است.

حسن زیاری در گفت ‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری خانه ملت، با رد اخبار منتشر شده درباره اعمال افزایش شهریه دانشگاه پیام نور در مقطع دکتری برای سال تحصیلی ۹۲، افزود: افزایش شهریه برای سال جاری نداشته‌ایم و تعیین شهریه بر اساس سقفی است که وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سال ۹۱ تصویب کرده است.

وی با بیان اینکه  شهریه دانشگاه پیام‌نور در سال جاری بر اساس سقفی که وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سال ۹۱ تعیین کرده درنظر گرفته شده است، ادامه داد: در ابتدا طبق تصمیم هیات امنا بنا بر افزایش شهریه بود اما در این زمینه باز هم هیات امنا شهریه دانشگاه را ۱۰ میلیون پایین‌تر از سقف تعیین شده برای ورودی‌های ۹۱ دانشگاه پردیس تصویب کرد که رقمی کمتر از هزینه  تمام شده دوره دکتری است.

زیاری با بیان اینکه دانشگاه پیام‌نور با شهریه‌ دانشجویان اداره می‌شود، تصریح کرد: اگر سوبسید برای دوره‌ای از سوی دانشگاه پیام‌نور پرداخت نشود و پرداخت شهریه هم از دانشجویان نیز در کار نباشد باید چه کسی پاسخگوی هزینه‌ها و مصارف این دانشگاه باشد؟

رئیس دانشگاه پیام‌نور، با تاکید بر اینکه هنوز افزایش شهریه برای ورودی‌های جدید اعمال نشده است، گفت: اگرچه افزایش شهریه دوره دکتری در دفترچه ثبت نام لحاظ شده بود اما در نهایت در پی اعتراض دانشجویان مبنی بر لحاظ نشدن میزان افزایش شهریه در دفترچه ثبت نام و جلسه ای که با سرپرست وزارت علوم داشتیم بنا شد افزایش شهریه ای برای سال جاری نداشته باشیم بلکه هرگونه تغییری در شهریه طبق افزایش سنواتی انجام شود.

وی با بیان اینکه افزایش شهریه دانشگاه پیام‌نور در تاریخ ۲۸ اسفند سال ۹۱ به دانشگاه ابلاغ شد، افزود: باید برای ورودی‌های ۹۲ این ابلاغیه اعمال شود.

 

دانشجویان ورودی جدید شهریه بیشتری نمی‌پردازند

زیاری ادامه داد: دانشجویان ورودی سال‌های قبل افزایش شهریه نخواهند داشت و در سقف ۱۷ و ۱۸ میلیون با افزایش سنواتی باید شهریه خود را بپردازند.

رئیس دانشگاه پیام‌نور افزود: زمانی که برای همه دانشگاه‌‌های پردیس نرخ جدید افزایش شهریه ابلاغ شد طبق مصوبه هیات امنا دانشگاه پیام‌نور مقرر شد نرخ‌ این دانشگاه ۱۰ میلیون از پردیس‌ها پایین‌تر باشد.

وی با بیان اینکه کاهش شهریه دانشجویان ورودی‌های ۹۱ و ۹۲ از سوی ما نیز مورد استقبال است، تصریح کرد: دانشجویانی که در حال حاضر مدعی افزایش ناگهانی شهریه دانشگاه پیام‌نور هستند گویا قبل از ثبت نام دفترچه کنکور را مطالعه نکرده بودند.

زیاری با تاکید بر اینکه دانشجویانی که از افزایش مبلغ شهریه اظهار بی‌اطلاعی می‌کنند باید بدانند که اینگونه صحبت‌ها با منطق جور درنمی‌آید، چون در دفترچه کنکور هزینه‌ها و شهریه لحاظ شده و مبلغ آن نیز مصوب هیات امنا بوده و اجرا می‌شود.

رئیس دانشگاه پیام‌نور گفت: میزان و مبلغ شهریه دانشگاه پیام نور از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری قید شده، با این حال با پیگیری‌های انجام شده و موافقت سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به عنوان رئیس هیات امنای دانشگاه قرار شد که شهریه ورودی‌ها جدید همانند ورودی‌های قبلی باشد.

وی با بیان اینکه همان سقفی که برای دانشجویان ورودی ۹۱ در نظر گرفته شده در مورد ورودی ۹۲ هم اجرا می شود، افزود: از این پس با اطلاع‌رسانی شفاف‌تر و کامل‌تر از قبل به دانشجویان درباره میزان شهریه‌ها از نارضایتی آنان در این خصوص می‌کاهیم و به این ترتیب عددی که هیات امنا تصویب می‌کند نیز اجرایی می‌شود.

وی در پاسخ به این سؤال که با این اوصاف پس دریافت مبلغ ۳۵، ۴۵ و بعضا ۵۵ میلیونی شهریه دانشگاه پیام‌نور را تکذیب می‌کنید، گفت: اصلا از اول هم چنین شهریه‌هایی وجود نداشته که بخواهیم آن را تکذیب کنیم یک میزان افزایش شهریه قرار بود صورت بگیرد که با موافقت سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری آن هم دیگر اجرا نمی‌شود.

 

دانشگاه پیام‌نور هشتمین دانشگاه برتر کشور

رئیس دانشگاه پیام‌نور در خصوص برنامه دانشگاه برای ارتقا ارزش مدرک پیام نور در خصوص بورسیه شدن دانشجوها به خارج از کشور، یادآور شد: ما تا الان مشکلی در این باره نداشتیم و بسیاری از دانشجویان ما مدارکشان را به جاهای مختلف دنیا برده و تا حالا هم موردی در این باره که در کشوری مدرک پیام‌نور ایران مورد تایید نبوده پیش نیامده است.

وی تصریح کرد: مدرک دانشگاه پیام‌نور همچون سایر دانشگاه‌های دولتی مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است، این دانشگاه همچون سایر دانشگاه دولتی با تمام شاخص‌‌ها به آموزش دانشجویان مشغول بوده و تاکنون نیز مشکلی برای بورسیه شدن در خارج از کشور نبوده است.

رئیس دانشگاه پیام‌نور با انتقاد از جو موجود در برخی ادارات و سازمان‌های کشور در خصوص بی‌اعتبار خواندن مدرک دانشجویان دانشگاه پیام‌نور، گفت: در داخل کشور بعضی جاها برای استخدام ممکن است که بگویند که دانشجویانی با مدرک پیام نور نمی‌خواهند که این خلاف قانون است.

زیاری درباره انتقادات مطرح شده مبنی بر کیفیت پایین آموزشی در دانشگاه پیام نور، افزود: در حال حاضر در پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دانشگاه پیام نور جزو ۱۰ دانشگاه برتر کشور است که این خود به معنی کیفیت خوب آموزشی است.

وی ادامه داد: تعداد بالای داوطلبانی که خواهان حضور در دانشگاه پیام‌نور و تحصیل در آن هستند نشان از این دارد که این دانشگاه از قابلیت وکیفیت خوبی برخوردار بوده و باید بدانیم که کسی وجود ندارد برای دانشگاه بی‌کیفیت و مدرک فاقد اعتبار هزینه کند.

رئیس دانشگاه پیام‌نور یادآور شد: این دانشگاه تاکنون مقالات بسیاری داشته که همه اینها نشان دهنده پژوهش محوری و کیفیت بالای آموزشی این دانشگاه است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=101448

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر