2

آمریکا باید بداند فردو سایتی است که هیچ گاه تعطیل نخواهد شد

  • کد خبر : 101800
  • ۰۸ مهر ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۷

بروجردی با بیان این که اقدامات صورت گرفته در سایت هسته‌ای فردو تحت نظارت آژانس بوده و شفاف و روشن است گفت: سایت هسته‌ای فردو هیچ گاه تعطیل نخواهد شد.

علاالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در حاشیه بازدید اعضای این کمیسیون از سایت هسته‌ای فردو که قبل از ظهر امروز صورت گرفت با اشاره به هدف این بازدید به خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران گفت: بازدید امروز این کمیسیون در راستای سلسله بازدیدهایی است که کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از مراکز مهم و حساس کشور در چارچوب وظیفه نظارتی خود انجام می‌دهد.

وی افزود: با توجه به این که یکی از افتخارات ملی ما توانمندی‌های هسته‌ای است که با عنایت الهی و با بهره گیری از دانش فنی هسته‌ای کشور و در چارچوب اهداف صلح آمیز انجام شده و مجلس شورای اسلامی نیز نسبت به توانمندی بسیار حساس بوده و حمایت همه جانبه می‌کند، بازدید امروز موجب شد تا در این دوره از مجلس که اولین بازدید کمیسیون امنیت ملی مجلس بود و نمایندگانی که بازدید نداشتند بازدید داشته باشند و هم این که حمایت خودشان را اعلام کنند.

بروجردی تصریح کرد: سایت هسته‌ای فردو تحت نظارت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بوده و دوربین‌های آژانس در این سایت مستقر بوده و آژانس نیز تاکنون بازدیدهایی داشته است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه به اظهارات اخیر جان کری وزیر امور خارجه اشاره کرد و گفت: تعجب می‌کنیم که جان کری بعد از اجلاس اخیر ۱+۵ در نیویورک اعلام کردند که باید از فردو بازدید شود!

وی افزود: احتمالا جان کری مطلع نیستند که دوربین‌های آژانس در فردو مستقر است و تمام کارهای صورت گرفته در این محل تحت نظارت سازمان اژانس بین المللی انرژی اتمی است.

نماینده بروجرد خاطر نشان کرد: اقدامات صورت گرفته در فردو شفاف و روشن بوده و آمریکا باید بداند فردو سایتی است که هیچ گاه تعطیل نخواهد شد.

اضافه می‌شود اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در راستای سلسله بازدیدهای خود از مناطق حساس کشورمان پیش از ظهر امروز دوشنبه ۸ مهر ماه از سایت هسته‌ای فردو بازدید کردند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=101800

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر