1

مسیر برای کسب رای اعتماد دکتر توفیقی تقریبا هموار شده است.

  • کد خبر : 102798
  • ۱۶ مهر ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۸

در حالی که اکثر نمایندگان و چهره های شاخص مجلس معتقدند که توفیقی به دلیل حضور در فتنه سال ۸۸ از مجلس رای اعتماد نخواهد گرفت، سایت رسمی مجلس در سازی مخالف، از وی تمام قد دفاع کرده و علاوه بر مصاحبه با نمایندگان در این زمینه و تاکید بر بهبود وضعیت توفیقی در مجلس، امروز در مصاحبه ای با خود وی، برای وی رپورتاژ آگهی رفته است

بولتن/جعفر توفیقی از ۲۶ مرداد سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری شد. از همان روز بحث پیشنهاد وی بعنوان وزیر به مجلس مطرح شد تا اینکه خود وی در مصاحبه ای اعلام کرد که گزینه نهایی دولت برای تصدی این وزارتخانه هستم.
اما از همان روز فضای سنگینی علیه وی در مجلس شکل گرفت بطوریکه نمایندگان حتی با سرپرستی وی در این وزارتخانه مخالفت کردند.
نمایندگان معتقدند که توفیقی یکی از فتنه گران سال ۱۳۸۸ و مدعیان تقلب در انتخابات است.

بر اساس فیلم منتشره از وی در تجمع دانشجویان و اساتید دانشگاه در سال ۸۸در تحریک دانشجویان و اساتید نقش ایفا کرد.
وی در روز ۲۶ خرداد ۸۸ در جمع اساتید متحصن در مسجد دانشگاه تهران جملاتی بیان می کند که نقش وی در فتنه را کاملا مشخص می سازد.
با پخش فیلم سخنرانی توفیقی در سایت ها و محرز شدن نقش وی در فتنه ۸۸، هرگز نمایندگان به وی برای تصدی وزارت علوم رای نخواهند داد.
تو فیقی در بخشی از سخنرانی ۱۲ دقیقه ای خود در آن روز اینگونه گفت:
الان عمق تاسف جایی است که این ۲۴ میلیون رای به دست من و شما به اسم چه کسانی رفت؟
این به نظر من بسیار برای مردم روحیه مردم را و شخصیت مردم را جریحه دار می‌کند. ای کاش به اسم یک آدمی می‌رفت که ما درست نمی‌شناختیمش.
نظر من از هر جنبه که نگاه کنیم واقعا ابعاد این تاسف و تاثر و تالم بسیار گسترده است و ما رای شخصیت با تقوا سالم و مدیر با تجربه‌ای مثل آقای مهندس موسوی را بگیریم و به اسم کسانی بنویسیم که در واقع انقلابیون چند روزه هستند و…
با انتشار این فیلم بود که نمایندگان تاکید کردند که حضور توفیقی در اتفاقات سال ۸۸ مشهود است و در همین راستا محمدرضا باهنر نایب رئیس دوم و چهره شاخص مجلس در ۲۳ شهریور در مصاحبه ایی اعلام کرد که امیدواریم آقای روحانی، آقای توفیقی را معرفی نکند چون بعید می‌دانم مجلس به توفیقی را اعتماد بدهد.
به دلیل جو سنگین، رئیس جمهور تصمیم گرفت تا در معرفی توفیقی به مجلس کمی تامل کند و در این زمینه از حربه «صبر و گذر زمان» بهره ببرد تا شاید با گذشت چند هفته، شرایط به نفع توفیقی تغییر کند و بعد با معرفی، وی از مجلس رای اعتماد بگیرد.
اما توفیقی در این مدت از ابزارهای دیگر همچون دیدار با نمایندگان، دعوت نمایندگان به دفتر خود و حضور در مجلس، مصاحبه و بهره برداری از رسانه ها و حتی حضور در قم و دیدار با علما و مراجع تقلید بهره برد.
وی روز سه شنبه نهم مهر در دفتر دولت واقع در مجلس حضور یافت و با برخی از نمایندگان دیدار کرد اما بر اساس اخبار اعلام شده وی نتوانست فضای منفی مجلس علیه خود را تغییر دهد.
بعد از این قضایا، سایت رسمی مجلس شورای اسلامی برای تغییر فضای منفی مجلس علیه توفیقی دست بکار شد و ضمن گرفتن مصاحبه با نمایندگان و حتی خود توفیقی، به دفاع از عملکرد وی می پردازد.
این سایت که باید اخبار مجلس و نمایندگان را پوشش دهد، علاوه بر مصاحبه با توفیقی در روز سه شنبه نهم مهر، امروز سه شنبه هم با خود توفیقی مصاحبه کرد و در واقع برای وی آگهی منتشر کرد.
جالب اینجاست خبرنگار این سایت در مصاحبه ای که امروز منتشر بجای سوال از نقش توفیقی در فتنه ۸۸ و سخنرانی وی در جمع متحصنین دانشگاه تهران با میان تیتر «ارایه توضیحات درباره حوادث سال ۸۸ در صحن مجلس»، اینگونه می نویسد: سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در رابطه با انتقادات وارده به وی هنگام وقوع حوادث سال ۸۸، گفت: درباره مسائل سال ۸۸ در مجلس و در حضور نمایندگان توضیحات کاملی را برای شفاف‌سازی اذهان عمومی ارایه خواهم کرد.
این سایت دیگر چیزی در خصوص نقش توفیقی در فتنه ۸۸ منتشر نکرده و جالب است که در حالی اکثر نمایندگان و چهره های شاخص مجلس و حتی اعضای هیئت رئیسه و نایب رئیس دوم مجلس معتقدند که توفیقی از مجلس رای اعتماد نمی گیرد چرا این سایت تمام قد از توفیقی دفاع می کند؟

 اما اقدام تعجب برانگیزتر دیگر سایت مذکور این است در حالی که اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بارها مخالفت خود را با توفیقی اعلام کردند، این سایت امروز در مصاحبه ای با رضا صابری از اعضای کمیسیون مذکور از بهود وضعیت توفیقی در مجلس خبر داد و به نقل از این نماینده نوشت: با توجه به سوابق جعفر توفیقی و برنامه‌های وی که در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ارایه شد مسیر برای کسب رای اعتماد تقریبا هموار شده است
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=102798

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر