4

رئیس‌جمهوری آمریکا جمهوری‌خواهان را متهم کرد

  • کد خبر : 102852
  • ۱۷ مهر ۱۳۹۲ - ۹:۴۵

رئیس‌جمهوری آمریکا جمهوری‌خواهان را متهم کرد که تاکنون، به جای ارائه هرگونه پیشنهاد جدی برای حل مشکلات پیش آمده، به وقت‌کشی پرداخته‌اند تا قدرت چانه‌زنی بیشتری پیدا کنند.

باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا با متهم کردن جمهوری خواهان به اخاذی از دولت بر سر سقف استقراض مجاز، گفت که حاضر به مذاکره در مورد اختلافات دوجانبه است اما نه تا وقتی که آنها به تهدید اقتصاد آمریکا ادامه می‌دهند.

 

اوباما با هشدار در مورد عواقب عدم همکاری کنگره بر سر سقف استقراض گفت که در صورتی که این همکاری صورت نگیرد، دولت آمریکا قادر به انجام تعهدات مالی خود نخواهد بود و اقتصاد در معرض رکود بسیار شدید قرار خواهد گرفت.

 

رئیس‌جمهوری آمریکا جمهوری‌خواهان را متهم کرد که تاکنون، به جای ارائه هرگونه پیشنهاد جدی برای حل مشکلات پیش آمده، به وقت‌کشی پرداخته‌اند تا قدرت چانه‌زنی بیشتری پیدا کنند.

 

این اظهارات، ساعاتی پس از مکالمه تلفنی جان بوئنر، سخنگوی مجلس نمایندگان و باراک اوباما مطرح شد.

 

به گزارش خبرگزاری رویترز، در این مکالمه تلفنی نیز اوباما گفته بود که به محض آن که دولت آمریکا بتواند فعالیت خود را از سر بگیرد و خطر ورشکستگی دولت منتفی شود، آمده مذاکره با جمهوری‌خواهان خواهد بود.

 

در پی این مکالمه، جمهوری‌خواهان پیشنهاد کردند که کارگروهی متشکل از نمایندگان هر دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه برای مذاکره راجع به از سرگیری فعالیت دولت و افزایش سطح استقراض مجاز تشکیل شود اما این پیشنهاد، بلافاصله از سوی دموکرات‌ها رد شد.

 

جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان آمریکا تصویب بودجه جدید دولت را به تعویق اجرای اصلاحات بیمه‌های درمانی باراک اوباما مشروط کرده‌اند.

 

رئیس‌جمهوری آمریکا بعد از دو حمله جداگانه هفته گذشته در سومالی و لیبی وعده داد، کشورش به حمله به افراطیون ادامه دهد اما وی از اظهار نظر درباره قانونی بودن عملیات طرابلس خودداری کرد.

 

اوباما در کنفرانسی خبری در کاخ سفید گفت: ما هسته مرکزی القاعده را که در افغانستان و پاکستان عمل می‌کرد، نابود کردیم اما اکنون گروه‌های منطقه‌ای وجود دارد که برخی آشکارا با القاعده مرتبط هستند.

 

اوباما تأکید کرد: ما به حملات خود علیه آن‌ها ادامه خواهیم داد اما باید با شیوه‌های متفاوت تروریست‌ها را تعقیب کنیم.

 

عملیات لیبی به دستگیری ابوانس اللیبی، از رهبران القاعده منجر شد. به گزارش خبرگزاری فرانسه، دولت لیبی این عملیات را نقض جدی حاکمیت ملی خود توصیف کرد و از واشنگتن خواست او را فوری تحویل دهد.

 

حمله دیگر روز شنبه در سومالی علیه عبدالقادر محمد عبدالقادر کنیایی سومالیایی‌تبار، یکی از رهبران گروه افراطی الشباب انجام شد.

 

باراک اوباما از این دو عملیات استقبال و اعلام کرد: این عملیات‌ها توانایی، فداکاری و استعداد فوق‌العاده نیروهای مسلح را نشان می‌دهد.

 

وی گفت:‌ ما می‌دانیم که اللیبی به برنامه‌ریزی و اجرای حملات منجر به کشته شدن صدها تن از جمله شماری آمریکایی کمک کرده است. ما اسناد محکمی داریم و او را محاکمه خواهیم کرد.

 

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=102852

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر