3

استاندار تهران:پیشگیری در عرصه مبارزه با مواد مخدر، اصلی ضروری و اجتناب پذیر است

  • کد خبر : 103989
  • ۲۷ مهر ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۶

توجه به گستردگی کار در استان تهران در سه حوزه شرق، غرب و مرکز شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر تشکیل شده که می‌توان گفت به نوعی تقسیم کار است.

سید حسین هاشمی در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران با حضور سردار ساجدی نیا رییس پلیس پایتخت و طاها طاهری قائم مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر برگزارشد، با تاکید بر اینکه پیشگیری در عرصه مبارزه با مواد مخدر، اصلی ضروری و اجتناب پذیر است، گفت: علیرغم اقدامات خوبی که صورت گرفته اما باید اصل پیشگیری مورد توجه ویژه قرار بگیرد.

وی افزود: با توجه به گستردگی کار در استان تهران در سه حوزه شرق، غرب و مرکز شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر تشکیل شده که می‌توان گفت به نوعی تقسیم کار است.

استاندار تهران تصریح کرد: تعداد ۵۵۰۰ معتاد ولگرد خیابانی در غرب استان دستگیر و بیش از ۸۰۰ کیلوگرم مواد مخدر در جریان کنترل محورهای مواصلاتی در غرب استان کشف و همچنین هشت مرکز فعال تولید مواد مخدر صنعتی در شهرستان‌های شهریار و اسلام شهر کشف و منهدم شده است.

رییس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران اظهار کرد: در شرق استان با توجه به فراوانی اتباع مهاجر خارجی در مجموع ۱۷۰۴ کیلوگرم در سال گذشته و ۶۰۶ کیلوگرم در شش ماهه نخست سال انواع مواد مخدر کشف شده و در این راستا ۳۴۰۶ نفر دستگیر و هفت مرکز ساخت شیشه نیز منهدم شده است.

استاندار تهران گفت: در سال گذشته ۱۷ هزار نفردر شهر تهران دستگیر شده‌آند و علاوه بر آن تعداد ۱۰ هزار معتاد کارتن خواب در شهر تهران وجود دارند که باید ساماندهی شوند.

وی گفت: علیرغم پاکسازی مراکز آلوده‌ای نظیر محدوده اتوبان چمران و فرحزاد باید در این حوزه مبارزه جدی صورت بگیرد.

هاشمی با بیان اینکه عزم دولت برای پاکسازی شهر تهران به عنوان ام‌القرای جهان اسلام بسیار جدی است، گفت: ۴۰ نقطه اصلی در شهر تهران داریم که با طرح‌های ضربتی این نقاط را پاکسازی خواهیم کرد.

وی اضافه کرد: سال گذشته ۱۱ تن انواع مواد مخدر در تهران کشف شده بود، این در حالیست که این رقم در شش ماهه نخست امسال به ۱۲ تن رسیده است.

هاشمی تصریح کرد: فاز یک مرکز اخوان واقع در صفادشت ملارد در هفته جاری به بهره برداری کامل خواهد رسید و فاز ۲ این مرکز که مختص معتادان است تا پایان امسال تجهیز و مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

وی اذعان کرد: هرچه در حوزه آموزش همگانی در زمینه مواد مخدر بتوانیم موفق عمل کنیم به همان میزان نیز می‌توانیم نتایج معقول و قابل انتظاری را در حوزه پیشگیری شاهد باشیم.

وی همچنین تاکید کرد: همه مسئولان از جمله نیروی انتظامی، فرمانداران، قوه قضاییه و به ویژه رسانه‌ها مسئولیت مهمی در حوزه اطلاع رسانی باید عزم جدی داشته باشند.

هاشمی با تاکید بر اینکه نقش رسانه‌ها در زمینه هشدار در خصوص آسیب‌های مواد مخدر باید جدی‌تر باشد، گفت: مردم باید احساس نگرانی کنند و در این رابطه نقش مهم صداوسیما و سایر مطبوعات کاملا برجسته است.

وی با انتقاد از اینکه عملکرد اطلاع‌رسانی در رسانه ملی ضعیف شده، گفت: در گذشته اقدامات خوبی در این رابطه صورت می‌گرفت اما این عملکرد در حال حاضر ضعیف شده و باید صدا و سیما، رادیو و مطبوعات اطلاع‌رسانی دقیق و منسجم را در دستور کار خود قرار دهند.

وی همچنین به استفاده از ظرفیت‌ اطلاعات مردمی در محله‌ها اشاره کرد و گف۶ت: نیروهای انتظامی باید معتمدین محل و افرادی که علاقمند به همکاری در زمینه اطلاع رسانی هستند را شناسایی کنند و با استفاده از اطلاعاتی که آنها در اختیارشان قرار می‌دهند بتوانند از همفکری و مشورت معتمدین محلی جهت مبارزه با مواد مخدر استفاده کنند.

استاندار تهران ادامه داد: همکاری سه جانبه شهرداری، شورای شهر و استانداری نیز در این زمینه بسیار حایز اهمیت است و علیرغم اینکه در گذشته بین استانداری و شهرداری دیوار بتنی وجود داشت اما این دیوارها را برداشته‌ایم و با تعاملی که بین این سه نهاد صورت می‌گیرد می‌توان در زمینه برنامه‌های مقابله‌ای اقدامات مناسبی را انجام داد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=103989

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر