5

اگر فردی در کنفدراسیون آسیا تاثیرگذار باشد رئیس فدراسیون نمی‌تواند او را برکنار کند.

  • کد خبر : 10420
  • ۰۱ شهریور ۱۳۹۰ - ۵:۴۳

در حالی که کم‌تر از یک سال به مسابقات المپیک ۲۰۱۲ لندن و کسب سهمیه توسط ورزشکاران باقی مانده است، بهرام افشارزاده، دبیر کل کمیته ملی المپیک با حضور در خبرگزاری فارس درباره برنامه های فدراسیون، شانس های مدال آور کاروان ایران و شرایط انگلیس برای میزبانی از بزرگ ترین تورنمنت ورزشی جهان را تشریح کرد که اظهارات وی […]

در حالی که کم‌تر از یک سال به مسابقات المپیک ۲۰۱۲ لندن و کسب سهمیه توسط ورزشکاران باقی مانده است، بهرام افشارزاده، دبیر کل کمیته ملی المپیک با حضور در خبرگزاری فارس درباره برنامه های فدراسیون، شانس های مدال آور کاروان ایران و شرایط انگلیس برای میزبانی از بزرگ ترین تورنمنت ورزشی جهان را تشریح کرد که اظهارات وی را در زیر می خوانیم:

* امکانات لازم در لندن برای المپیک فراهم است
المپیک چهره شهر و مردم شهر را تغییر می‌دهد و به گونه‌ای می‌توان گفت شهر را می‌سازد. در بازدیدی که از لندن داشتیم دیدیم که تمام امکانات لازم برای برگزاری مسابقات برای المپیک ۲۰۱۲ فراهم است. جلسه لندن نخستین جلسه برای سرپرست کاروان‌ها بود. برنامه‌هایی که در طول بازی‌های المپیک باید انجام شود از جمله اسکان، نوع غذاها (۴۵ غذا که بیشتر آنها حلال بود)، ثبت‌نام ورزشکاران، اخذ اطلاعات لازم در مورد فرهنگ و آداب و رسوم کشورها، رضایت‌نامه کتبی برای ورزشکاران زیر ۱۵ سال، جایگاه خبرنگاران در دهکده، تعداد همراهان، حضور رئیس جمهور و وزرای ورزش کشورها از مواردی بود که مورد بحث قرار گرفت.
ثبت‌نام اصلی ورزشکاران خردادماه سال آینده خواهد بود و پس از بازگشت از مسابقات نیز هزینه هواپیمای ۱۰ تا ۱۵ ورزشکار به حساب کمیته ملی المپیک هر کشور واریز می‌شود.

* ۲۵ هزار پوند امکانات در اختیار کمیته‌ها برای برگزاری اردو در لندن پیش از مسابقات
ورزشکارانی که تمایل دارند می‌توانند از امکانات لندن استفاده کنند. بازی‌های مقدماتی برای همه کشورها در نظر گرفته شده تا امکانات میزبان مورد آزمایش قرار گیرد. به هر کمیته المپیک کشورها تا ۲۵ هزار پوند امکانات در اختیارشان قرار می‌گیرد تا بتوانند اردویی در لندن برگزار کنند. ما نیز تیم‌هایی را اعزام می‌کنیم که برای حضور در این اردو علاقمند باشند. آشنایی با محیط، فضا، سالن مسابقه و آب و هوا برای ورزشکار مفید خواهد بود. اعزام از ۲ ماه آینده آغاز می‌شود و تا خرداد سال ۹۱ ادامه خواهد داشت.
کمیته علاوه بر ۲۵ هزار پوند هزینه‌ای را در اختیار ورزشکاران قرار می‌دهد تا آنها بتوانند از امکانات لندن استفاده کنند و برای حضور در مسابقات دلهره نداشته باشند.

*‌ از ۲ سال قبل برنامه‌های خود را برای حضور در المپیک تنظیم کرد‌ه‌ایم
از ۲ سال قبل برنامه‌های خود را مشخص و فرم‌های لازم را آماده کرده‌ایم. فرم‌های هواپیما را که باید ورزشکاران پر کنند خودم تهیه کردم که ورزشکاران با مشکل مواجه نشوند. آنچه که نیاز است یک ورزشکار در زمان اعزام بداند به صورت دفترچه در مورد بازی‌ها در اختیار آنها قرار خواهد گرفت.
برای کاروان ایران هتل‌هایی را انتخاب کرده‌ایم که با خط اینترنت به همه استادیوم‌ها وصل است و افراد می‌توانند نتیجه بازی‌ها را ببینند تمامی امکانات را برای ورزشکاران در نظر گرفته‌ایم.

* قدرت فرهنگی و نیروی انسانی هر کشور حضور در المپیک است
باید توجه داشت بازی المپیک با آسیایی متفاوت است، در مسابقات آسیایی ۴۴ کشور، اما در المپیک ۲۰۴ کشور شرکت می‌کنند. بزرگ‌ترین ورزشکاران دنیا در این رقابت‌ها حضور دارند و رقابت بسیار سنگین است.
ویترین، قدرت فرهنگی، صنعت و نیروی انسانی هر کشور حضور در المپیک است. ورزش، ساماندهی و سیستم دقیق علمی و پیشرفته نیاز دارد. ورزش همانند هواپیما است همان‌طور که بزرگ‌ترین مشکل هواپیما برخاستن و نشستن است در ورزش نیز مهم‌ترین امر انتخاب افراد است. باید نیروی انسانی کامل تحت نظر مسائل روانشناسی قرار گیرد تا ورزشکار با تمام نیرو در مسابقات شرکت کند.

* صحبت در مورد شرایط کاروان ایران زود است
تا جایی که در مورد ورزشکاران اطلاع دارم و با سرکشی‌هایی که صورت گرفته و برگزاری جلسات هفتگی به جز رشته‌هایی مانند کشتی‌‌آزاد و فرنگی، تکواندو، تیراندازی، وزنه‌برداری، یکی دو نفر در دوو میدانی مانند حدادی و حدودا قایقرانی در مورد رشته‌های دیگر وضعیت تیم‌ها مشخص نیست.
پس از کسب سهمیه در همه رشته‌ها می‌توانیم در خصوص شرایط آنها صحبت کنیم و ببینیم که آیا شانس کسب مدال داریم یا نه.

* کمیته در زمان خلاء تشکیل وزارت ورزش با تمام توان از رشته‌های المپیکی حمایت می‌کند
زمان خلایی که در خصوص وزارت ورزش و جوانان پیش آمد کمیته ملی المپیک سعی کرد با تمام توان رشته‌هایی که المپیکی هستند را حمایت کند و امکانات لازم را در اختیارشان قرار دهد.
در رشته‌هایی مانند کشی آزاد و فرنگی و تکواندو سعی کردیم این خلاء را پر کنیم. رشته‌هایی مانند اسکواش و اسکیت که حتی در بازی‌های آسیایی نیز شرکت نمی‌کنند در اولویت کار کمیته ملی المپیک نیستند برای چنین رشته‌هایی سازمان باید هزینه کند که در زمان خودش این کار انجام شده است.
با حضور عباسی نیز مشکلات مالی فدراسیون‌ها حل خواهد شد. تقسیم‌بندی بودجه به این صورت است تیم‌هایی که کسب سهمیه و امکان مدال دارند در اولویت هستند. سپس تیم‌هایی که سهمیه کسب می‌کنند و امکان مدال ندارند و در آخر تیم‌هایی که نیاز به حمایت دارند.

* ورزشکاران دوپینگ می‌کنند تا با توان غیرواقعی سهمیه بگیرند
متاسفانه در خصوص بحث دوپینگ که این اواخر در ورزش زیاد شده است باید بگویم ورزشکاران مقصر اصلی هستند که می‌خواهند با توان غیرواقعی در مسابقات مقدماتی شرکت کنند و انتخاب شوند.
فدراسیون پزشکی با تمام قدرت به دنبال تست از ورزشکاران است که متاسفانه ۲۵ تا ۳۰ نفر تست دوپینگ‌شان مثبت اعلام شد اگر بتوانیم مکمل‌های غذایی که ورزشکاران استفاده می‌کنند از طریق کمیته و وزارت ورزش تهیه کنیم سلامت ورزشکار تامین می‌شود. باید برنامه‌ریزی صورت گیرد تا ورزشکاران نخبه تحت نظر فدراسیون پزشکی قرار بگیرند.

* از همان ابتدا از حذف تیم فوتبال وحشت داشتم
از همان اول خواستیم که در مورد تیم فوتبال امید وارد عمل شویم. کمیته ملی المپیک هیچ مسئله ای با هیچ فدراسیونی ندارد و تعامل کامل با آنها برقرار است. از ۳ دوره قبل خاطره بدی داشتم و از اول هم اعلام کردم که وحشت دارم مانند دوره قبل تیم امید ایران از گردونه مسابقات حذف شود که متاسفانه این اتفاق هم رخ داد.
فدراسیون فوتبال به دلیل کثرت فعالیت و مسابقات از اول توجه ویژه‌ای به تیم امید نداشت، باشگاه‌ها چه در زمان غلامحسین پیروانی و چه بعد از آن همکاری لازم را نکردند و به نظر من باید باشگاه‌های فرجه‌ای را به فدراسیون می‌دادند تا برنامه‌ریزی‌ها انجام شود. پیشنهاد دادم یک مربی، کمک مربی و بدن‌ساز استخدام کنیم تا مربی با حضور در استان‌ها بتواند نفرات جدیدی برای تیم جذب کند.
فدراسیون اعلام کرد با توجه به اینکه ما لیگ داریم اگر مربی جذب کنیم وی بیکار خواهد ماند در صورتی که این طور نبود مربی باید می‌آمد به استان‌ها سرکشی می‌کرد و در مدتی که حضور داشت تیم می‌ساخت. ۲ سال زمان داشتیم که کم نبود. متاسفانه مسائلی پیش آمد و ما از دور رقابت‌ها کنار رفتیم. در مورد این مسائل باید کسی پاسخگو باشد. ما باید شهامت داشته باشیم و بگوییم که اشتباه کردیم یعنی لازم است که کسی تقصیر را برعهده گیرد و در این مورد فدراسیون فوتبال، رئیس فدراسیون، مربی تیم و سرپرست تیم‌های ملی مقصر هستند. ما که درباره  حذف تیم امید نباید سراغ داورزنی یا رئیس فدراسیون دیگری غیر از فوتبال برویم.

*‌ با حضور عباسی آرامش در ورزش حکمفرما شده است
در مورد تعامل کمیته و سازمان در گذشته باید بگویم این تعامل وجود داشت و ما وظیفه خود را انجام می‌دادیم البته سخت بود چرا که اختلاف سلیقه وجود داشت اما در بازی‌های آسیایی نتیجه گرفتیم. هم‌اکنون با توجه به حضور عباسی نظرات عالمانه و معقول وی و ایجاد فضای آرامش می‌توانیم به راحتی کارهای‌مان را انجام دهیم آرامش در ورزش وجود دارد هم کمیته و هم وزارت ورزش کارشان را به خوبی انجام می‌دهند.

* با اجاره دادن سالن‌ها مخالفم
رشته‌هایی مانند دوومیدانی، شنا و ژیمناستیک که ورزش‌های پایه هستند باید از همان دوران کودکی مورد توجه قرار گیرند. استعدادیابی باید از مهدکودک‌ها صورت گیرد و آموزش و پرورش نقش مهمی در این امر دارد. باید سرمایه‌گذاری‌های هنگفتی در این رشته‌ها انجام شود. اما متاسفانه می‌بینیم که در همین تهران فدراسیون شنا سالن‌ها را در آزادی اجاره داده است. با اجاره دادن سالن‌ها از همان ابتدا مخالف بودم و مطمئن هستم که وزیر ورزش به این مسئله توجه خواهد داشت.

* اگر فردی در کنفدراسیون آسیا تاثیرگذار باشد رئیس فدراسیون نمی‌تواند او را برکنار کند.
اگر جایگاه افراد در کنفدراسیون‌ها، فدراسیون‌های جهانی و شورای المپیک آسیا محکم باشد با نوشتن نامه رئیس فدراسیون این پست از شخص گرفته نمی‌شود. من یکی دو رشته را می‌شناسم و نامی از آنها نمی‌برم که رئیس فدراسیون نامه‌ای نوشت تا شخص موردنظر از سمت خود برکنار شود اما این اتفاق نیافتاد. پس از ماه رمضان با حضور عباسی جلسه‌ای خواهیم داشت و از همه افرادی که عضو کنفدراسیون‌ها و شورای المپیک آسیا هستند دعوت خواهیم کرد و در این مورد صحبت می‌کنیم که رئیس فدراسیون بعدی اعضا را از سمت خود برکنار نکند چون این افراد سرمایه‌های مملکت ما هستند، بنابراین نباید رئیس فدراسیون ها با  ارسال نامه خواهان برکناری افراد تاثیر گذار و با نفوذ باشند.

*‌ بنا یک مربی استثنا است
بارها گفته‌ام که هر فدراسیونی که می‌خواهد سالن اجاره کند باید حداقل از ۱۰ روز قبل برای اجاره سالن با ما صحبت کند. این مورد را به آقای بنا نیز گفته‌ام. کشتی زودتر از موعد مقرر برای تمرین آمد من هم نمی‌توانم رشته‌های دیگر را بیرون کنم تا کشتی تمرین کند اما به آنها ۲۰ روز سالن دادیم و هیچ رشته‌ای را راه ندادیم تا کشتی‌گیران بتوانند تمرین کنند. همین سالن برای المپیک آتن آماده شده بود که توانستیم مدال نیز کسب کنیم. تاکنون ۵۵۰ میلیون تومان به فدراسیون کشتی داده‌ایم و آیین‌نامه‌‌ای نیز نوشته‌ایم که بتوانیم مربیان را تجهیز کنیم. بنا چیزی کمتر از مربیان خارجی ندارد او یک مربی استثنایی است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=10420

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر