2

اسد:راه‌حل سیاسی تنها راهکار برای خروج از بحران کنونی کشور است

  • کد خبر : 10458
  • ۰۱ شهریور ۱۳۹۰ - ۶:۱۷

بشار اسد با تاکید بر بهبودی نسبی وضع امنیتی، آگاهی ملت سوریه را دلیل شکست نقشه‌های دشمنان برای سرنگونی این کشور دانست. بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه در گفت‌وگویی که یکشنبه شب از شبکه دولتی این کشور پخش شد، با تاکید بر این‌که چیزی به عنوان راه‌حل امنیتی در سوریه وجود ندارد، تصریح کرد: راه‌حل سیاسی […]

بشار اسد با تاکید بر بهبودی نسبی وضع امنیتی، آگاهی ملت سوریه را دلیل شکست نقشه‌های دشمنان برای سرنگونی این کشور دانست. بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه در گفت‌وگویی که یکشنبه شب از شبکه دولتی این کشور پخش شد، با تاکید بر این‌که چیزی به عنوان راه‌حل امنیتی در سوریه وجود ندارد، تصریح کرد: راه‌حل سیاسی تنها راهکار برای خروج از بحران کنونی کشور است. اگر ما دنبال راه‌حل سیاسی نبودیم، همان روزهای اول شروع حوادث، اقدام به انجام اصلاحات نمی‌کردیم. ما در کمتر از یک‌هفته اصلاحات زیادی را اعلام کردیم.

اسد با تاکید بر برخورد شدید با خشونت‌های اخیر این کشور و عاملان آن، اظهار کرد: سازمان‌های مسئول حفظ امنیت باید خشونت‌ها را در سوریه به پایان برسانند. وی با اشاره به این‌که طی مدت آینده قوانین جدیدی صادر خواهد شد، عنوان کرد: سوریه هم‌اکنون در مرحله انتقالی قرار دارد، ما انتخابات زودهنگام و بازبینی قانون اساسی پیش رو داریم و انجام گفت‌وگو، امری ضروری برای این مرحله است، هم‌اکنون نیز آمادگی‌ها جهت انجام گفت‌وگوها در سطح استان‌ها در حال انجام است.

رئیس‌جمهوری سوریه با تاکید بر این‌که همه آنهایی که در جنایت‌ها علیه شهروندان این کشور دست داشتند، مجازات خواهند شد، اظهار کرد: مطمئن باشید که هیچ گناهکاری چه نظامی و چه غیر نظامی، تبرئه نخواهد شد و هیچ فرد بیگناهی نیز مورد مواخذه قرار نخواهد گرفت. اسد درباره واکنش‌های منفی غربی‌ها نسبت به اصلاحات اعلام شده در سوریه، تصریح کرد: اصلاحات از دیدگاه کشورهای استعمارگر غربی بدین معناست که هر آنچه می‌خواهند را به آنها بدهید و از همه حقوق خود دست بکشید و این چیزی است که نه در شرایط کنونی و نه در هر شرایط دیگری، آنها حتی خوابش را نیز نخواهند دید.

رئیس‌جمهوری سوریه درباره دعوت اخیر همتای امریکایی خود، باراک اوباما، از وی برای کناره‌گیری از قدرت، اظهار کرد: ما جوابی به اوباما ندادیم تا به وی نشان دهیم که سخنانش بی‌ارزش است. رابطه سوریه با غرب در واقع رابطه درگیری بر سر حاکمیت است، چراکه غربی‌ها می‌خواهند حاکمیت را از کشورهای دیگر ازجمله سوریه بردارند،

در حالی که ما بر حاکمیت خود تاکید داریم. وی درباره احتمال حمله نظامی به خاک سوریه توسط غربی‌ها، تصریح کرد: سوریه همه فشارها و تهدیدهای خارجی پس از اشغال عراق توسط امریکا را رد کرده و هر عملیات نظامی که در این مرحله علیه سوریه انجام شود، پیامدهایی خواهد داشت که غربی‌ها نمی‌توانند آن را تحمل کنند.اسد درباره موضع‌گیری‌های اخیر ترکیه درباره تحولات سوریه و رابطه دو کشور نیز اظهار کرد: ما به هیچ کشوری در جهان اجازه نمی‌دهیم که در تصمیم‌گیری‌هایمان دخالت کند.

ما به موضع‌گیری ترکیه از چند زاویه نگاه می‌کنیم. شاید این موضع‌گیری به‌خاطر اهمیتی باشد که آنها برای سوریه قائل هستند که در این صورت ما از آن تقدیر می‌کنیم، شاید به دلیل نگرانی از تاثیر به مشکلات سوریه بر ترکیه باشد که این یک نگرانی طبیعی است، اما احتمال سوم این است که آنها بخواهند نقش سرپرست، معلم یا بازیگر اصلی در مسئله سوریه را برعهده بگیرند که این مسئله را رد می‌کنیم و ما به هیچ‌کس در هیچ جای جهان ازجمله ترکیه اجازه نخواهیم داد که این نقش را برای سوریه بازی کند.

وی با تاکید بر این‌که ملت سوریه همواره بحران‌ها را قدرتمندتر از گذشته پشت سر می‌گذارد، تصریح کرد: این بحران قدرت بیش‌تری به سوریه خواهد داد. من احساس نگرانی نمی‌کنم و به کسی توصیه نمی‌کنم که نگران باشد بلکه به همه آنهایی که نگران هستند، اطمینان می‌دهم که آسوده‌خاطر باشند. رئیس‌جمهوری سوریه با اشاره به قوانین اخیری که در این کشور صادر شده، از جمله قانون انتخابات، احزاب و لغو حالت فوق‌العاده، اظهار کرد: طی ماه رمضان نیز قانون رسانه‌ها صادر می‌شود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=10458

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر