2

احتمال رکود اقتصادی دیگر در غرب و اروپا

  • کد خبر : 10657
  • ۰۲ شهریور ۱۳۹۰ - ۶:۰۳

بی اعتمادی شدید سرمایه گذاران باعث شده تا انتشار کوچکترین خبر منفی جزئی، باعث سقوط بورس های بزرگ در اروپا و آمریکا شود. رادیو فرانسه ضمن انتشار این تحلیل اعلام کرد: وضع بازار سهام و بورس های اروپا و آمریکا تا به ثبات نزدیک می شود، با انتشار یک خبر منفی کوچک دوباره به هم […]

بی اعتمادی شدید سرمایه گذاران باعث شده تا انتشار کوچکترین خبر منفی جزئی، باعث سقوط بورس های بزرگ در اروپا و آمریکا شود.
رادیو فرانسه ضمن انتشار این تحلیل اعلام کرد: وضع بازار سهام و بورس های اروپا و آمریکا تا به ثبات نزدیک می شود، با انتشار یک خبر منفی کوچک دوباره به هم می ریزد و به سمت سقوط سیر می کند. این شرایط ناهنجار بیش از هر چیز روانی است. آنقدر حالت بی اعتمادی سرمایه گذاران تقویت شده است که صرف انتشار خبر کوچکی چون خبر بالا، ارزش سهام شرکت ها را واژگون می سازد. با آن که هیچگونه ارتباط مستقیمی بین آمار سه ماهه اقتصاد آلمان و ارزش والای فرضا فلان شرکت معظم فرانسوی یا آمریکایی وجود ندارد، ولی با این وجود، صرفا به خاطر فضای روانی ناسالمی که بوجود آمده است، ارزش سهام این کمپانی های فعال و سودآور تماما سقوط کرده است.
این رادیو مشکل یورو را وجود یک بام و هفده هوا توصیف کرد، همزمان، صدای آمریکا از احتمال رکود اقتصادی دیگر در غرب خبر داد و نوشت: افزایش شمار بیکاران، کاهش سفارش کالاهای با دوام، کسادی بازار مسکن، پایین آمدن بی سابقه نرخ سود اوراق قرضه، کسری بودجه کشور، بدهی های سرسام آور دولت و کسری موازنه تجارت خارجی در آمریکا و تداوم بحران های مالی و اقتصادی مشابه در اروپا و تلاطم بازارهای بورس، بی اعتمادی سرمایه گذاران، افزایش قیمت طلا و بالا رفتن قیمت اجناس در سطح جهانی، همگی نشانه های معتبری هستند که حکایت از فرو رفت اقتصاد غرب به درون رکود دیگری می کنند.
صدای آمریکا تصریح کرد: این اتفاقات چالش عمده ای را برای سران کشورهای غربی ایجاد کرده اما مذاکرات و سخنان امیدوارکننده آنها نتوانسته از تلاطم و نوسانات شدید قیمت سهام در بازارهای بورس بکاهد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=10657

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر