2

طبق جدول زمان‌بندی مصوب محصولات ایران خودرو به کیسه هوا مجهز خواهد شد

  • کد خبر : 10687
  • ۰۲ شهریور ۱۳۹۰ - ۶:۵۲

در حالی‌که اقدام پلیس در توقف شماره‌گذاری دو مدل پراید به دلیل عدم نصب کیسه هوا انتقاداتی را به دنبال داشته و رییس موسسه استاندارد نیز این اقدام را غیر قانونی دانسته است، مدیرعامل ایران خودرو اعلام کرد که این شرکت طبق جدول زمان‌بندی مصوب محصولاتش را به کیسه هوا مجهز خواهد کرد. جواد نجم‌الدین […]

در حالی‌که اقدام پلیس در توقف شماره‌گذاری دو مدل پراید به دلیل عدم نصب کیسه هوا انتقاداتی را به دنبال داشته و رییس موسسه استاندارد نیز این اقدام را غیر قانونی دانسته است، مدیرعامل ایران خودرو اعلام کرد که این شرکت طبق جدول زمان‌بندی مصوب محصولاتش را به کیسه هوا مجهز خواهد کرد.

جواد نجم‌الدین – مدیرعامل گروه خودروسازی ایران خودرو، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: به تعهدات خود در زمینه تجهیز خودروهای سواری تولیدی به کیسه هوا عمل خواهیم کرد.

وی ادامه داد: ایران خودرو طبق جدول زمان‌بندی مصوب، خودرو‌های خود را ابتدا به کیسه هوای راننده و بعد مسافر تجهیز خواهد کرد.

وی با بیان این‌که طبق توافق با مرجع ذی‌صلاح جدولی در خصوص زمان‌بندی تجهیز محصولات به کیسه هوا تنظیم شده است، خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی در این زمینه شروع شده و طبق جدول زمان‌بندی عمل خواهیم کرد.

نجم‌الدین تصریح کرد: این شرکت جدول زمان‌بندی مصوب در خصوص تجهیز خودروها به کیسه‌ هوا را محقق خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، پیبش از این نظام‌الدین برزگری ـ رییس موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران، اعلام کرده بود تمام خودروسازان سواری تا ابتدای دی ماه ۱۳۹۰ فرصت دارند نسبت به نصب دو عدد کیسه هوا روی محصولاتشان اقدام کنند.

وی البته از اقدام پلیس در توقف شماره‌گذاری دو مدل پراید به دلیل عدم نصب کیسه هوا انتقاد کرده و آن را غیر قانونی دانست.

این در حالی است که رییس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی اوایل تیرماه امسال اعلام کرده بود که خودرو پراید برای نصب کیسه هوا تنها یک ماه فرصت دارد و در صورتی که سایپا در این مدت اقدام به نصب کیسه هوا بر روی خودرو پراید نکند، از شماره‌گذاری این خودرو جلوگیری می‌شود. در همین حال معاون نظارت بر اجرای استاندارد موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران نیز می‌گوید که طبق برنامه زمان‌بندی اعلام شده از سوی وزارت صنایع و معادن، تمام خودروهای تولید داخل از ابتدای دی ماه باید دارای دست‌کم یک ایربگ (کیسه ایمنی هوا) باشند.

بهادر کاظمی گفته که تا دی ماه ۱۳۹۰ نصب یک کیسه و پایان امسال نصب دو ایربگ روی خودروهای تولید داخل اجرایی می‌شود واگر خودروسازان این برنامه را رعایت نکنند، خط تولید آن‌ها متوقف می‌شود.

در این شرایط انتظار می‌رود پلیس راهور مستندات قانونی خود را در این رابطه اعلام کند تا مشخص شود که بالاخره طبق گفته موسسه استاندارد، خودروسازان تا دی ماه برای نصب حداقل یک ایربگ روی محصولات خود فرصت دارند یا اینکه موضوع چیز دیگری بوده است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=10687

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر