1

افشاگری تازه اسنودن علیه دولت انگلیس

  • کد خبر : 107286
  • ۰۱ آذر ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۲

براساس گزارش‌ها دولت انگلیس پس از سال ۲۰۰۷ به آژانس امنیت ملی آمریکا (ان‌اس‌ای) اجازه داده بود به شماره تلفن‌ها و آدرس‌های ای‌میل شهروندان عادی بریتانیا دسترسی داشته باشد.

به گزارش تسنیم به نقل از بی‌بی‌سی، کانال ۴ تلویزیون انگلیس و روزنامه گاردین در گزارشی که منتشر کرده‌اند می‌گویند که در برخی از قوانین انگلیس در سال ۲۰۰۷ تغییراتی اعمال شد تا بر اساس آن، آمریکا بتواند اطلاعات مربوط به شهروندان عادی بریتانیایی را که حتی مرتکب عمل مجرمانه‌ای نشده بودند در اختیار داشته باشد.
گزارش این رسانه‌های بریتانیا براساس اطلاعات ادوارد اسنودن منتشر شده است. اسنودن که از کارمندان آژانس امنیت ملی آمریکا بود، اطلاعاتی را درباره فعالیت‌های اطلاعاتی این آژانس منتشر کرد که به بروز تنشهایی بین آمریکا و کشورهای مختلف جهان منجر شده است.
وزارت خارجه انگلیس در خصوص گزارش‌های اخیر این دو رسانه بریتانیایی گفته است که نسبت به چنین “حدسیاتی” واکنش نشان نمی‌دهد.
بر اساس قرارداد مبادله اطلاعاتی بین آمریکا و انگلیس که ۷۰ سال پیش به امضا رسید دو کشور بدون اجازه مقامات یکدیگر نمی‌توانند به چنین اطلاعاتی دسترسی داشته باشند.
به این ترتیب تا پیش از سال ۲۰۰۷ اگر آمریکا در عملیاتی به آگاهی از شماره تلفن و یا آدرس ای‌میلی یک شهروند بریتانیایی نیاز داشت بدون اجازه مقامات انگلیسی قادر به دسترسی به این اطلاعات نبود.
اما براساس تغییراتی که در سال ۲۰۰۷ در قوانین بریتانیا اعمال شد آمریکا اجازه یافت به چنین اطلاعاتی با هدف “اتصال تماس‌ها” دسترسی پیدا کند؛ به این مفهوم که می‌توانسته است آنها را تحلیل کند و ارتباط آنها را با دیگر شماره‌های تلفن و یا ای‌میل‌ها بررسی کند.
ادوارد اسنودن، ۳۰ساله، در ماه ژوئن سال جاری پس از افشای عملیات گسترده جمع‌آوری اطلاعات آمریکا از طریق تماس‌های تلفنی و اینترنت به روسیه فرار کرد.
وی با دریافت پناهندگی موقت اجازه یافته است تا تابستان سال آینده در روسیه زندگی کند.
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=107286

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر