1

آیا این شخص میانجی روابط محرمانه ایران و آمریکاست؟

  • کد خبر : 108121
  • ۰۹ آذر ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۰

در روزهای اخیر و پس از توافق هسته‌ای ایران و آمریکا، منابع گوناگون رسانه‌ای، از مذاکرات مخفی ایران و آمریکا در کشورهای ثالت برای رسیدن به توافق سخن گفته‌اند. امروز برخی از رسانه‌ها نام فردی را که بین ایران و آمریکا میانجی‌گری می‌کند، نیز فاش کرده‌اند.

آیا این شخص میانجی روابط محرمانه ایران و آمریکاست؟
در روزهای اخیر و پس از توافق هسته‌ای ایران و آمریکا منابع گوناگون رسانه‌ای، از مذاکرات مخفی ایران و آمریکا در کشورهای ثالت برای رسیدن به توافق سخن گفته‌اند، تا اندازه‌ای که برخی از این منابع، دلیل عصبانیت فابیوس وزیر خارجه فرانسه در مذاکرات پیش از توافق ایران و غرب را آگاهی یافتن وی از این مذاکرات محرمانه دانسته‌اند.

به گزارش «تابناک»، اما در این میان، بیش از منابع دیگر این مقامات و رسانه‌های رژیم صهیونیستی هستند که ‌‌روزانه اخباری ‌در این زمینه منتشر می‌کنند.

امروز هم یکی از خبرنگاران صهیونیستی از ارتباط پنهانی ایران و آمریکا برای حل بحران سوریه خبر داده‌ و نوشته‌ است: این دیدارهای محرمانه ‌در عمان انجام شده ‌و در نخستین گام، آمریکایی‌ها برای نشان دادن حسن نیت خود، عطاردی، دانشمند هسته‌ای ایران را آزاد کرده‌اند.

این منبع همچنین نوشته است: به موازات دیدارهای ‌دیپلماتیک‌ میان مقامات ایرانی و ویلیام برنز، معاون وزارت خارجه آمریکا، دو مقام عالی‌رتبه آمریکا و انگلیسی که مسئول امور عراق و سوریه در ارتش این دو کشور هستند نیز به عمان سفر کرده‌اند؛ این سفر آنان‌، این گمان را به وجود آورده ‌که ایران و غرب در موضوع سوریه، ‌‌‌محرمانه با هم دیدار کرده‌اند.

این گزارش همچنین می‌افزاید، منابع آگاه گفته‌اند ‌شخصی که بین ایران و آمریکا در این روزها میانجی‌گری کرده‌، شخصی است به نام دکتر سالم ناصر الاسماعیلی که یکی از مشاوران نزدیک سلطان قابوس پادشاه عمان به شمار می‌رود.

دکتر سالم که از اقتصادانان و بازرگانان عمانی است، ارتباط نزدیکی با پادشاه عمان دارد. وی در سفری که به تازگی سلطان عمان به ایران داشت، به همراه وی به دیدار حسن روحانی رئیس جمهور ایران نیز رفته ‌و با او در قالب هیأت عمانی دیدار داشته است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=108121

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر