6

توافق با ایران تیتر یک مجله تایم+تصویر

  • کد خبر : 108438
  • ۱۲ آذر ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۴

این توافق بیشتر شبیه معاهده کنترل سلاح میان ایالات متحده و اتحاد جماهیر شوروی است که در آن دو دشمن به دلیل نگرانی هایشان به دنبال پیدا کردن برخی زمینه های مشترک بودند.

هفته نامه تایم در جدیدترین شماره خود به بررسی توافق ایران و گروه ۱+۵ پرداخت در حالی که روی جلد آن با تیتر «قمار اوباما بر سر ایران» طراحی شده بود.
فرید زکریا تحلیلگر آمریکایی نیز در مقاله ای در همین شماره با عنوان «سر و صدای زیاد برای توافق کوچک ایران» ضمن تحلیل این رویداد گفت: این توافق بیشتر شبیه معاهده کنترل سلاح میان ایالات متحده و اتحاد جماهیر شوروی است که در آن دو دشمن به دلیل نگرانی هایشان به دنبال پیدا کردن برخی زمینه های مشترک بودند.

این مجله در بخشی از مقاله اصلی خود که تحت نام «قمار اوباما بر سر ایران» منتشر شده می نویسد: دیدگاه اوباما، یک شبه  جهان را تغییر نخواهد داد. توافق هسته‌ای جدید اوباما با تهران گفته‌های وی در گذشته را که گفته بود ایران به دنبال سلاح هسته‌ای است رد می‌کند. اکنون بزرگ‌ترین قمار سیاست خارجی او به موفقیت دست یافته است – یک موفقیت آزمایشی و شکننده.

گروه جنگ نرم مشرق-این مقاله می افزاید: این توافق هم‌چنان می‌تواند به شدت غلط باشد. ایالات متحده و ایران دوست نیستند، و مقامات کاملا جدی اسرائیل به واشنگتن اخطار کرده‌اند اوباما ممکن است خودش را زرنگ‌تر از تندروهای تهران که شعار مرگ بر آمریکا سر می‌دهند، بداند، اما نیست. این امکان هم هست که سند امضا شده توسط وزیر خارجه ایالات متحده، جان کری، در ۲۴ نوامبر، تنها نخستین گام به سمت قانونی‌سازی برای ایران باشد و ایالات متحده را امن‌تر و دنیا را صلح‌آمیزتر از قبل کند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=108438

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر