2

واعظی:ظرفیت پهنای باند۸ برابرمی‌شود

  • کد خبر : 109811
  • ۲۱ آذر ۱۳۹۲ - ۱۹:۲۸

وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات گفت: در بین ۴ شبکه اجتماعی داخلی که از روز شنبه در آن‌ها عضو شده‌ام، بیشترین استقبال از سوی کاربران شبکه اجتماعی کلوب‌بوده که ۱۱ هزار نفر برایم کامنت گذاشتند.

فارس: نشست مشترک وزیر ارتباطات و معاون علمی و فن‌آوری ریاست جمهوری با شرکت‌های دانش‌بنیان در پارک علم و فن‌آوری پردیس امروز برگزار شد.

محمود واعظی در حاشیه بازدید از شرکت‌های دانش‌بنیان اظهارداشت: از زمان حضور در ۴ شبکه اجتماعی داخلی، بیشترین استقبال را در شبکه اجتماعی کلوب داشتم که ۱۱ هزار نفر کامنت گذاشتند.

وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات گفت: تصور نمی‌کردم تا این حد استقبال صورت گیرد و به این دلیل قصد دارم وقت بیشتری را برای این شبکه و ارتباط با مردم بگذارم.

وی در بخشی از سخنان خود در پاسخ به سئوالی در مورد فیلترینگ سایت‌ها گفت: موضوع فیلتر سایت‌ها ربطی به وزارت ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات ندارد و کمیته‌ای ۱۳ نفره در قوه قضاییه در این خصوص تصمیم‌گیری می‌کند.

وی توضیح داد: فیلترینگ دارای دو بخش است، بخش نخست آن سایتهای علمی و تخصصی است که وزارت ارتباطات اعتقادی به فیلتر این سایت‌ها ندارد.

وی ادامه داد: بخش دوم فیلتر سایت‌های غیر اخلاقی است که این اقدام نه تنها خواسته مسئولان و دولت، بلکه خواسته خانواده‌ها است زیرا هم‌اکنون تعداد زیادی از کاربران اینترنت را نوجوانان ۱۴ تا ۱۵ سال تشکیل می‌دهند.

وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات همچنین از وجود ۵۱ هزار کیلومتر فیبر نوری در کشور خبرداد و گفت: تا پایان برنامه پنجم ۲۲ هزار کیلومتر به زیر ساخت فیبر نوری کشور اضافه خواهد شد.

واعظی همچنین یادآور شد: زمانی که وزارت ارتباطات آمدم، پهنای باند داخلی ۵۵۰ گیگابایت بر ثانیه بود که هم‌اکنون به ۸۰۰ گیگابایت در ثانیه افزایش یافته و تا پایان برنامه پنجم در دو سال و نیم آینده به ۴ ترابایت بر ثانیه خواهد رسید که به معنی ۸ برابر شدن ظرفیت پهنای باند داخلی است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=109811

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر