2

حدادعادل: اقتدار ملی ما به اقتدار فرهنگی ماست

  • کد خبر : 110253
  • ۲۵ آذر ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۹

رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی گفت: وقتی صحبت از اقتدار ملی به میان می آید اذهان به سراغ اقتدار نظامی، اقتصادی و سیاسی می رود در حالیکه اقتدار ملی ما به اقتدار فرهنگی ماست.

به گزارش واحد مرکزی خبر، غلامعلی حداد عادل در مراسم قدردانی از پژوهشگران برتر سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی که به مناسبت هفته پژوهش برگزار شد افزود: مخاطبان اقتدار نظامی، اقتصادی و سیاسی محدود است اما مخاطب اقتدار فرهنگی عموم فرهیختگان هستند.
وی با اشاره به اینکه رایزنان فرهنگی باید معرف فرهنگ ناب ایرانی باشند گفت: این رایزنان حتما نباید خودشان هنرمند باشند بلکه ذوق هنری داشتن و فرق هنر و بی هنری را دانستن مهم است.
حدادعادل آشنایی رایزنان فرهنگی با تاریخ کشور را ضروری خواند و گفت: هرچه رایزنان در این بخش توانمندتر باشند در ایفای ماموریت خود موفق تر خواهند بود.
رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس گفت: رایزن فرهنگی پس از گذراندن دوره ماموریت خود باید فرهنگی تر شود و اگر رایزن فرهنگی خوب انتخاب شده باشد می تواند دستاوردهای خوبی برای کشور به ارمغان آورد که به غنای فرهنگ داخلی بیانجامد.
حداد عادل با اشاره به اینکه شرایط کنونی کشور به لحاظ افراد مستعد در مقایسه با اوایل انقلاب بسیار تفاوت کرده است گفت: در سال ۵۷ شاهد بودیم که ۱۵ تا ۲۰ نفر همه برنامه های اقتصادی ، فرهنگی و سیاسی کشور را اداره می کردند و همه امور مملکت باید این گونه تدبیر می شد اما اکنون به رشد بسیار بالایی در همه عرصه ها دست یافته ایم.
رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی در بخش دیگری از سخنانش رونمایی از ۱۱۰ اثر فرهنگی در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی را نشان دهنده توجه رایزنان فرهنگی به امر پژوهش خواند و گفت: هرچه آگاهی ما از ملت های دیگر و تاثیر فرهنگ ما در سایر ملل بیشتر باشد در تعمیم اقتدار فرهنگی خودمان در خارج از ایران موفق تر خواهیم بود.
حدادعادل فرهنگ غنی اسلامی ایران را اقیانوسی بیکران خواند و گفت: در این زمینه هرچه بیشتر تحقیق کنیم روز به روز افق های تازه تری برای ما گشوده می شود.
پژوهش، گام نخست معرفی تمدن نوین اسلامی ایرانی 
رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی گفت: مهمترین وظیفه این سازمان در شرایط کنونی جهان، معرفی تمدن نوین اسلامی، ایرانی به جهانیان است زیرا این تمدن در جهان اسلام گوش شنوا دارد.
محمد باقر خرمشاد در مراسم تقدیر از پژوهشگران برتر سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی که به مناسب هفته پژوهش در این سازمان برگزار شد افزود: برای معرفی تمدن نوین اسلامی، ایرانی به جهان، نیازمند پژوهش هستیم و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی بدون پژوهش، توفیقات قابل توجهی نخواهد داشت و نمی تواند به حیات خود ادامه دهد.
وی گفت: رایزنان فرهنگی این سازمان در ۷۰ کشور حضور دارند و باید فرهنگ اسلامی، ایرانی را به این ۷۰ کشور معرفی کنیم.
خرمشاد در ادامه به اقدامات پژوهشی که در چند سال گذشته در این سازمان انجام شده است اشاره کرد و گفت: مجموع کتاب های جامع و فرهنگ، سلسله کتاب های دانستنی های رایزنان فرهنگی و مجله اسلام سیاسی از کارهای بنیادین سازمان است که آثار بسیار خوبی داشته است.
مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به مناسبت گرامیداشت هفته پژوهش آغاز شده است؛‌  در این مراسم از یک صد اثر پژوهشی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی رونمایی خواهد شد.
رونمایی از کتاب “یادمان شهید اقتدار فرهنگی حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم انصاری رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در لبنان” نیز از دیگر برنامه های این مراسم خواهد بود.
قرار است در این مراسم غلامعلی حداد عادل، رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی و حجت الاسلام والمسلمین اراکی، دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی سخنرانی کنند.
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=110253

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر