1

افشاگری زندانیان آزاد شده از گوانتانامو

  • کد خبر : 111009
  • ۰۱ دی ۱۳۹۲ - ۸:۴۱

“ابراهیم ادریس” یکی از دو زندانی سودانی آزاد شده از زندان گوانتانامو در اظهاراتی در شهر خارطوم گفت: مقامات این زندان در دوران ۱۱ سال اسارتم، به طور نظامند مرا شکنجه می‌کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری راشا تودی، ابراهیم ادریس که بنا به ادعای مقامات ‌آمریکایی به لحاظ روانی بیمار بوده است، در یک کنفرانس خبری در شهر خارطوم چند ساعت پس از آنکه توسط یک هواپیمای ارتش آمریکا به کشورش بازگشت دست به افشاگری علیه مقامات زندان گوانتانامو زد.

وی که ضعیف به نظر می‌رسید و در صحبت کردن مشکل داشت، به شرح خلاصه دوران طولانی مدت حبس خود در زندان گوانتانامو پرداخت. وی گفت: ما روزانه در معرض شکنجه قرار می‌گرفتیم. ما بدون هیچ یاوری در یک جزیره دور افتاده که محصور در میان سلاح‌ها بود، قرار داشتیم.

وی همچنین از دولت سودان و سازمان‌های حقوق بشری به دلیل تلاش برای آزادی زندانیان گوانتانامو قدردانی کرد. این در حالی است که “نور عثمان محمد” یک زندانی آزاد شده سودانی دیگر به گفته ادریس در بیمارستان بستری بوده و نتوانسته در این کنفرانس خبری حضور پیدا کند.

محمد در فوریه ۲۰۱۱ در یک دادگاه نظامی در برابر اتهامات مطرح شده علیه خود بر اساس قانون سال ۲۰۰۹ کمیسیون‌های نظامی آمریکا اظهار گناهکاری کرد و به ۱۴ سال زندان محکوم شد.

این در حالی است که اقرار به گناهکاری وی مصلحتی بود و همکاری وی با دادستان‌ها باعث شد دادگاه نظامی از طریق یک توافق پیش از محاکمه همه مجازات‌های بالاتر از ۳۴ ماه را لغو کند.

ادریس که از سال ۲۰۰۹ برای آزادی از گوانتانامو تعیین شده بود، گفت: برخی از زندانیان سابق برای دستیابی به آزادی خود اظهار گناهکاری کردند که این اقدام کاملا مصلحتی بود.

همچنین به گفته ادریس زندانیانی که در سال ۲۰۱۳ در اعتصاب غذا شرکت کرده بودند دو برابر بیشتر از دیگران شکنجه می‌شدند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=111009

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر