1

یک اتفاق جالب در خانواده های اسپانیایی +تصویر

  • کد خبر : 111053
  • ۰۱ دی ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۹

حمایت گسترده خانواده های اسپانیایی باعث کاهش آسیب های اجتماعی ناشی از بحران اقتصادی این کشور شده، نظیر چنین حمایت خانوادگی در کشورهای دیگر اروپایی وجود ندارد تا بتواند جلوی فشار روانی ناشی از بحران اقتصادی را بگیرد.

بحران اقتصادی و بیکاری این فرصت را به اسپانیایی ها داده تا دوباره به خانه هایشان برگردند و دوران طلایی کودکی و خاطرات شیرین آن را دوباره به یاد آورند.

به گزارش سایت بی بی سی فارسی، از بدو بحران اقتصادی سال ۲۰۰۸ تاکنون، صدها هزار نفر اسپانیا را ترک کرده اند و کسانی که باقی مانده اند یا از خارج بازگشته اند، زندگی با والدینشان را گزینه مثبت و راحتی توصیف می کنند.

اکثر جوانان ۲۵ تا ۲۹ ساله با والدین خود زندگی می کنند بنابراین خانه یک اسپانیایی پرجنب و جوش و پر سرو صداست.

بحث های داغ و صمیمانه بر سر میز غذا، بخش مهمی از زندگی روزمره یک خانواده اسپانیایی است.

اکثر مردم اسپانیا در آپارتمان زندگی می کنند که داشتن یک فضای خصوصی برای اعضای خانواده را مشکل می سازد.

اما برخلاف بسیاری از کشورهای پیشرفته، نوجوانان اسپانیایی مایل نیستند که خیلی زود خانواده خود را ترک کنند و مستقل شوند.

در واقع زندگی جوانان بیست تا سی سال یا حتی بالاتر از سی سال با خانواده خود، در اسپانیا مسأله ای غیرعادی نیست.

تازه ترین آمار دولت اسپانیا نشان می دهد که ۵۵ در صد از جوانان بیست و پنج تا بیست و نه ساله با خانواده خود زندگی می کنند.

بهترین دوستان من پدر و مادرم هستند

آلبرتو باراگان بیست و نه سال دارد و با والدین خود زندگی می کند. او پس از دو سال کار در یک رستوران در لندن، به کشورش بازگشته است، در مورد زندگی با والدین خود می گوید: ” من مجبور نیستم پول آب و برق بپردازم، آشپزی کنم یا اتاقم را مرتب کنم. پدر و مادرم می دانند که من چه چیزهایی دوست دارم و از چه چیزهایی بدم می آید.”

آلبرتو می افزاید که زندگی با والدین هم مشکلات خود را دارد اما توصیه می کند که احترام به پدر و مادر کار را آسان تر می کند: “من اغلب اوقات باید صبور باشم. آنها همیشه نگران من‌اند. البته قابل درک است که به عنوان پدر و مادر نگران من باشند.”

با وجود این، به اعتقاد آلبرتو، عشق، پایه و اساس زندگی با والدین است:”پدر و مادر من بهترین دوستان من‌اند. هیچ چیز دیگری نمی تواند مهم تر از عشق باشد. من واقعا دوست دارم با پدر و مادرم وقت بگذرانم. اگر از صرف دو یا سه ساعت وقت با والدین خود لذت نمی برید، نمی توانید با آنها یک جا زندگی کنید.”

توصیه والدین

لوزنزو و ماریا، والدین آلبرتو هم برای زندگی فرزندان با والدین دو توصیه دارند: “وقتی با هم زندگی می کنید باید اخلاق خوب و بد یکدیگر را بپذیرید. دیگر این که به مقررات احترام بگذارید؛ برای مثال، روزهای تعطیل آخر هفته برای ناهار همه باید حضور داشته باشید، چون تنها وقتی است که تمام اعضای خانواده می توانند کنار هم غذا صرف کنند.”

سنت دیرینه ای که تغییر یافته

گرچه زندگی بزرگسالان نزدیک به سی سال و بالاتر با والدین خود در اسپانیا همیشه عادی بوده اما حال به دلیل بحران اقتصادی بیشتر رواج پیدا کرده است. لورنزو، پدر آلبرتو، در این مورد می گوید: “در گذشته بیشتر رسم بود که پدربزرگ و مادربزرگ با فرزندان خود زندگی کنند اما حال فرزندان با والدین خود زندگی می کنند. تاریخ تکرار می شود اما درجهت عکس.

در سال ۲۰۰۸، ۷۰ درصد از جوانان ۲۵ تا ۲۹ ساله با والدین خود زندگی می کردند اما براساس تازه ترین آمارها این رقم اکنون به ۷۷ درصد افزایش پیدا کرده است.

کاهش آسیب های بحران اقتصادی

خانواده های اسپانیایی نقش مهمی در کاهش آسیب های بحران اقتصادی کشورشان بعهده دارند.

نئول که متولد ایرلند و پدر نه فرزند است براین باور است که حمایت گسترده خانواده های اسپانیایی باعث کاهش آسیب های اجتماعی ناشی از بحران اقتصادی این کشور شده است و می افزاید:”من فکر نمی کنم که نظیر چنین حمایت خانوادگی در کشورهای دیگر اروپایی وجود داشته باشد تا بتواند جلوی فشار روانی ناشی از بحران اقتصادی را بگیرد.”

در موارد بسیار دیگری هم پدربزرگ و مادربزرگ از نوه های خود حمایت می کنند.

ماریا مادر آلبرتو می گوید که بسیاری در اسپانیا فقط به دلیل حمایت خانواده های خود توانسته اند در مقابل مصائب بحران اقتصادی دوام بیاورند و می افزاید: “اینجا بسیاری نمی توانند قسط وام بانکی خود را بپردازند و این پدر بزرگ و مادر بزرگ ها هستند که با حقوق بازنشستگی خود وام آنها را می پردازند.”

 

 

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=111053

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر