2

مسکن مهر در توقف رشد قیمت مسکن تاثیری نداشته است

  • کد خبر : 113028
  • ۱۴ دی ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۷

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع مجلس با تاکید بر لزوم پرهیز دولت از دخالت در بازار مسکن، گفت که آرامش بازار و تثبیت نرخ ارز باعث تثبیت قیمت مسکن خواهد شد.

به گزارش ایسنا؛الله‌وردی دهقانی اظهار کرد: در حال حاضر بازار مسکن شاهد نوعی رکود است و شاید منافع و سود ناشی از تورم در بازار مسکن که سازندگان مسکن همیشه به دنبال آن هستند برای آن‌ها محقق نشود.

وی افزود: دولت نمی‌تواند و نباید عملا دخالتی در بازار مسکن کند بلکه باید قیمت مسکن به نظام عرضه و تقاضا واگذار شود تا قیمت واقعی روشن باشد.

نماینده مردم ورزقان در مجلس با تاکید بر این که سازندگان مسکن نباید از فروش مسکن به دلیل راکد بودن قیمت‌ها خودداری کنند، تصریح کرد:‌ دولت می‌تواند طرح‌هایی را به اجرا درآورد که سازندگان مسکن را وادار کند خانه‌های آماده تحویل را بفروشند. این کار می‌تواند از طریق اعمال مالیات یا عوارض انجام شود که نگه داشتن مسکن دست سازندگان اقتصادی نباشد. در این شرایط نیازمندان واقعی اقدام به خرید مسکن می‌کنند با عرضه بیشتر قیمت‌ها متعادل‌تر می‌شود.

دهقانی ادامه داد: اعمال این سیاست‌ها می‌تواند در جهت خالی نماندن خانه‌های آماده تحویل راهگشا باشد و به میزان عرضه و تعدیل قیمت‌ها نیز کمک کند.

این عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع مجلس با بیان این که ورود دولت در بازار مسکن تا کنون راهگشا نبوده اظهار کرد: در دولت گذشته ۳۰ درصد منابع بانک‌ها به بخش مسکن اختصاص یافت و از تولید غفلت شد و علی‌رغم اجرای مسکن مهر در بخش مسکن شاهد رشد ۱۰۰ درصدی قیمت بوده‌ایم.

وی در پایان گفت: اگر قیمت امروز مسکن را با پیش از اجرای طرح مسکن مهر مقایسه کنیم می‌بینیم که مسکن مهر در ارزان شدن قیمت‌ها یا توقف رشد ثیمت مسکن تاثیری نداشته در حالی که منابع به سمت بازار مسکن سوق داده شده و از تولید غفلت شده است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=113028

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر