1

آخرین وضعیت پرونده قلیان کشی بازیکنان

  • کد خبر : 113916
  • ۲۱ دی ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۲

دبیر ستاد رسیدگی به تخلفات حرفه‌ای فوتبال ضمن تشریح آخرین وضعیت پرونده قلیان کشی بازیکنان تیم فوتبال زیر ۲۲ سال ایران می‌گوید تحقیقات در این زمینه هنوز ادامه دارد. حجت الاسلام علیپور با تاکید بر اینکه نام هیچ بازیکنی هنوز مشخص نیست، می‌گوید آمارها و گزارش‌ها متناقض است و وی “فرد معتمدی” را مامور جمع آوری اطلاعات دقیق‌تر در این زمینه کرده است.

مهر: علیرضا علیپور، در خصوص شائباتی که پیرامون صدور رای محرومیت دو بازیکن پرسپولیس از حضور در تیم ملی به خاطر قلیان کشی، موضع‌گیری تند محمد رویانیان مدیرعامل پرسپولیس و آخرین شرایط این پرونده صحبت‌هایی را مطرح کرد:

* آقای علیپور! محرومیت محسن مسلمان و پیام صادقیان دو بازیکن پرسپولیس در دو روزه گذشته حسابی سر و صدا کرده و انتقادات پرسپولیسی‌ها را هم در پی داشته است.
– ما اسمی از هیچ بازیکنی نبرده‌ایم و هنوز حکمی صادر نشده است. اظهار نظر ما در روزهای گذشته این بود که بازیکنان با باشگاه‌ها قرارداد دارند و این وظیفه مجموعه فدراسیون فوتبال و تیم ملی است که در زمان اردوهای تیم ملی، از بازیکنان صیانت کند و بازیکنان را سالم به باشگاه‌ها برگرداند.

* پس چرا سرپرست، آنالیزور و پزشک تیم زیر ۲۲ سال محروم شدند؟
علی کفاشیان (رئیس فدراسیون فوتبال) بعد از آن اتفاق با قید فوریت دستور رسیدگی داد و ستاد رسیدگی به تخلفات حرفه‌ای هم کارش را شروع کرد. در اولین گام تصمیم مدیریتی گرفتیم تا این سه عضو به طور موقت محروم شوند و در کنار تیم ملی نباشند. درباره بازیکنان هم مقرر شد تا اطلاعات پرونده کامل شود.

* یعنی پرونده بازیکنان بررسی و کامل نشده است؟
خیر؛ هنوز هم بررسی پرونده ادامه دارد!

* پزشک، سرپرست و آنالیزور تیم ملی همان جایی بودند که بازیکنان تیم بودند. آنها در یک رستوران و در کنار هم از قلیان استفاده کرده‌اند؛ چطور حکم سه نفر آماده و اعلام شد ولی برای بازیکنان این اتفاق رخ نداد؟
این وظیفه ذاتی مدیر، پزشک و یا مربی تیم است که از بازیکنانش صیانت کند. وقتی خبر احتمالی این تخلف رسید، ما هم در اولین گام با آنها برخورد کردیم ولی اینکه چه افراد دیگری در این پرونده بوده‌اند، هنوز قطعی نیست! در هر صورت رویکرد فدراسیون فوتبال این است که برخورد اصلاحی با کل سیستم داشته باشد. قلیان کشی پدیده جدیدی نیست. از طرف دیگر نمی‌توان روی واقعیت‌ها هم پا گذاشت. به همین خاطر دستور فدراسیون فوتبال این است که ابتدا با بد اخلاقی‌ها حرکت اصلاحی صورت بگیرد و بعد از آن اگر شخص خاطی، به تخلف خود اصرار اشته باشد، با آنها برخورد خواهد شد.

* محمد رویانیان در مصاحبه‌ای مدعی شده بود قلیان کشیدن جرم نیست. در این خصوص چه نظری دارید؟
من مسئول اظهار نظر دیگران نیستم ولی بعید می‌دانم رویانیان چنین حرفی زده باشد. اگر وی این صحبت را مطرح کرده از او خواهش می‌کنم تا در حرف‌هایش تجدید نظر کند. اینگونه توجیه‌ها خلاف واقعیت است و به نوعی فرار از مسئولیت به حساب می‌آید چون فدراسیون فوتبال نسبت به حفظ سلامتی روحی و جسمی بازیکنان تیم‌های ملی مسئولیت دارد. در تمام باشگاه‌های دنیا در قرارداد بازیکنان هم ذکر می‌شود که از دخانیات استفاده نکنند. آنها روی غذا خوردن، خوابیدن و حتی رفت و آمد بازیکنانشان هم کنترل دارند. چنین موارید کمترین حد از رویکرد حرفه‌ای یک بازیکن است.

* شما هم مثل کارشناسان موافقید که اینگونه برخوردها با پدیده‌هایی مثل قلیان کشی راه حل اساسی برای حل آن محسوب نمی‌شود و فقط باعث پنهان کاری بیشتر بازیکنان می‌شود؟
فکر نمی‌کنم اینطور باشد. من برای کارشناسان احترام قائلم ولی آنها با چنین اظهار نظرهایی جلوی رویه‌های اصلاحی را می‌گیرند.

* برگردیم به بحث اول. تا الان تخلف چند بازیکن برای شما محرز شده است؟
من آمار کلی ندارم! هنوز گزارش جامع همراه با جزئیات به دست ما نرسیده است!

* در کلیات چطور؟ طبق گزارش‌های شما چند بازیکن مرتکب تخلف شده‌اند؟
آمار ما متناقض است!

* پس چطور از پرسپولیس دو بازیکن محروم شده‌اند؟
همانطور که گفتم هنوز اسم بازیکنی مطرح نشده است و ما در این خصوص اظهار نظر نکرده‌ایم.

* خیلی‌ها معتقدند فدراسیون فوتبال در قضیه محسن قهرمانی در حال گروکشی است و می‌خواهد به نوعی در این زمینه از پرسپولیس انتقام بگیرد. به همین خاطر از جمع ۱۰ نفره بازیکنانی که قلیان مصرف کرده‌اند، فقط نام مسلمان و صادقیان عنوان شده است. چرا این موضوع شامل حال سایر بازیکنان نمی‌شود؟
اصلا چنین بحثی نیست و فدراسیون با باشگاه پرسپولیس مشکلی ندارد. چرا باید فدراسیون با پرسپولیس بد باشد؟ به نظرم مدیران باشگاه پرسپولیس باید به هوش باشند. همه ساله قبل از دربی ترفندهایی از این مدل از سوی باشگاه‌های رقیب عنوان می‌شود که ممکن است این موضوع هم جوسازی رسانه‌ای در همین راستا باشد. ولی ما در فدراسیون فوتبال تا بعد از دربی مراقب هستیم و تحت تاثیر این جوسازی‌ها قرار نمی‌گیریم!

* پس چطور یکی از مسئولان بلندپایه فدراسیون فوتبال نام مسلمان و صادقیان را عنوان کرده (به صورت خصوصی با خبرگزاری مهر) و بازیکنان دیگر در صحبت‌های وی جایی ندارند؟
فدراسیون فوتبال یک جایگاه رسمی است و چیزی در این باره اعلام نکرده است. من هم در مصاحبه روز پنجشنبه نامی از مسلمان و صادقیان نبرده بودم. شک نکنید اگر تخلف هر بازیکنی در این پروسه ثابت شود، با وی به شدت برخورد خواهد شد و تفاوتی بین بازیکنان قائل نمی‌شویم.

* به هر حال در گزارش‌هایی که به دست شما رسیده، قاعدتا باید نام چند بازیکن وجود داشته باشد.
ما گزارش‌های مختلفی را از سرمربی، سرپرست و سایر عوامل تیم زیر ۲۲ سال گرفته‌ایم و نیاز به بررسی بیشتری است. من از یک نفر آدم معتمد خواهش کردم تا جزئیات بیشتری را درباره این موضوع برای ما جمع آوری کند تا آن را با گزارش‌های دیگری که به دست ما رسیده، تطبیق بدهیم.

* آیا اینکه گفته می‌شود تخلف بازیکنان در اردوی کیش محدود به قلیان کشی نیست و سایر موارد دیگر هم می‌شود، صحت دارد؟
به نظرم این مسائل صرفا جریان سازی است. اتفاقات رخ داده به مصرف قلیان محدود می‌شود!

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=113916

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر