1

حقوق میلیونی برخی از کارکنان وزارت نفت

  • کد خبر : 113987
  • ۲۱ دی ۱۳۹۲ - ۲۲:۲۲

نایب رئیس فراکسیون کارگری مجلس با بیان اینکه حقوق کارگری باید جوابگوی هزینه خانوارها باشد، گفت: در صورت تامین مسکن، سلامت و سبد کالای تمامی خانوارها می توان درباره آزاد سازی قیمت حامل های انرژی تصمیم گیری کرد.

نادر قاضی پور در گفت ‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت، با تاکید بر اینکه حقوق کارگران باید جوابگوی نیازهای آنها باشد، افزود: کارمندان و کارگران بخشی از مردم جامعه هستند که باید نیازهای اساسی آنها تامین شود، بنابراین باید حقوق و دستمزد این قشر بر اساس نرخ تورم اعلامی از سوی مرکز آمار تعیین شود.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، گفت: در حال حاضر با افزایش چندبرابری قیمت کالاها و اجناس باید تدابیری اتخاذ شود که به وضعیت معیشت خانوارهای کارگری رسیدگی شود.

این نماینده مردم در مجلس نهم، افزود: برخی کارکنان وزارت نفت ماهانه چند میلیون تومان حقوق دریافت می کنند؛ ضمن اینکه برخی اعضای هیات مدیره ها مانند شرکت شستا نیز صد میلیون به عنوان پاداش پایان سال می گیرند.

وی ادامه داد: در حالی پاداش‌ها و حقوق‌های کلان از سوی برخی نهادها پرداخت می‌شود که دریافتی مدیرکل بهزیستی یک استان با ۳۰ سابقه خدمت در حدود یک میلیون ودویست هزار تومان است که به هیچ وجه قابل مقایسه نیست؛ بنابراین باید  نظام هماهنگ پرداخت حقوق و دستمزد را در تمامی دستگاه ها اجرایی کرد.

قاضی‌پور، افزود: در تعیین حقوق و دستمزد باید شرایطی فراهم شود تا به سلامت خانوارهای کارگری و کارمندی توجه بیشتری شود به طوریکه این توان  مالی را داشته باشند حداقل در سال یک‌بار به مشهد بروند.

وی درباره تاثیرات آزادسازی قیمت حامل‌های انرژی بر اقتصاد خانواده‌ها، گفت: زمانی می‌توان درباره موضوع آزادسازی قیمت حامل‌های انرژی تصمیم گیری کرد که ابتدا سبد کالایی، سلامت و مسکن خانوارها در تمامی مناطق ایران تامین شود.

نایب رئیس فراکسیون کارگری مجلس یادآور شد: متاسفانه در حال حاضر بانک ها به غیر از بانک قرض الحسنه مهر ایران در ارائه وام ازدواج به زوج های جوان عملکرد مناسبی ندارند که باید بررسی شود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=113987

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر