2

هلال ماه در شامگاه سه‌شنبه قابل رویت و رصد است

  • کد خبر : 11477
  • ۰۶ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۱:۴۶

یک کارشناس ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری گفت: با مشخصاتی که از هلال ماه شوال‌المکرم داده شده، این هلال در شامگاه سه‌شنبه قابل رویت و رصد است و بر این اساس چهارشنبه روز عید فطر خواهد بود. حجت‌الاسلام و المسلمین مرتضی چیت‌سازیان در گفت‌وگو با خبرنگار دین و معارف اسلامی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) خاطرنشان […]

یک کارشناس ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری گفت: با مشخصاتی که از هلال ماه شوال‌المکرم داده شده، این هلال در شامگاه سه‌شنبه قابل رویت و رصد است و بر این اساس چهارشنبه روز عید فطر خواهد بود.

حجت‌الاسلام و المسلمین مرتضی چیت‌سازیان در گفت‌وگو با خبرنگار دین و معارف اسلامی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) خاطرنشان کرد: در تقویم، ماه رمضان ۳۰ روز اعلام شده بود، اما به خاطر این‌که رویت هلال در اول ماه یک روز به عقب افتاد، پس مشخصات نجومی و محاسبات نشان می‌دهد که چهارشنبه روز عید فطر خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: گروه‌های رصدی سه‌شنبه شب برای رویت هلال به مناطق اعزام می‌شوند و گزارش‌های‌شان را برای تصمیم‌گیری نهایی به ستاد استهلال می‌فرستند.

وی در عین حال با اشاره به این‌که «رویت هلال به شرایط جوی بستگی دارد» گفت: باید وضع افق، صاف باشد و چنانچه در غروب سه‌شنبه وضعیت جوی و افق مناسب باشد با مشخصاتی که از هلال ماه شوال داده شده این هلال در شامگاه سه‌شنبه قابل رصد و رویت خواهد بود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=11477

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر