1

سه راهکار برای خصوصی تر کردن حریم تان در دنیای دیجیتال

  • کد خبر : 114890
  • ۲۸ دی ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۰

وقتی از راه های ارتباط مثل موبایل، کامپیوتر و دیگر دستگاه‌های ارتباطی استفاده می کنیم، همه‌ی داده های ما توسط کمپانی های که خدمات ارایه می دهند ذخیره می شود و آن‌ها می توانند این اطلاعات را در هر راهی که بخواهند استفاده کنند.

در همین زمینه می توان به بسیاری از غول های فناوری در آمریکا از جمله گوگل و فیس بوک اشاره کرد که پرونده های حقوقی در مورد جمع آوری اطلاعات کاربران در دادگاه‌ دارند و متهم به واگذاری و فروش پیغام‌های خصوصی کاربرانشان به شرکت های تبلیغاتی و بازاریابان شده اند و در واقع اطلاعات را در راهی درست که به نفع اشخاص باشد استفاده نکردند.

برای جست‌وجوی امن در اینترنت، سه راه به شما پیشنهاد می‌دهیم:

اولین راه استفاده از موتور جست‌وجوگر Duck Duck Go، که ظاهری مانند گوگل دارد و هر سایتی را که نیاز دارید، می توانید در آن جست‌وجو کنید.

مزیت این جست‌وجوگر آن است که هیچ کدام از کلماتی را که جست‌وجو می کنیم در خودش ذخیره نمی کند ونیاز ندارد که history آن را پاک کنیم.

طبق آماری که ارایه شده است موتور جست‌وجوی Duck Duck Go در سال ۲۰۱۳ بیش از ۱ میلیارد نفر بازدید داشته است واین آمار در حال افزایش است.

بعد از اظهارات ادوارد اسنودن ( پیمانکار سابق آژانس امنیت ملی آمریکا) در رابطه با نظارت دولت آمریکا و انگلیس بر جست‌وجوگرها، بازدید از این موتور جست‌وجوگر دوبرابر شد.

گابریل واینبرگ مدیر عامل شرکت DuckDuckGo در ماه ژوئن سال گذشته اعلام کرد که به دلیل سیاست‌های قوی حفظ حریم شخصی، این سایت تبدیل به جست‌وجوگری امن برای کاربرانش شده است.

مدیر سایت Duck Duck Go همچنین گفت: ما به دنبال موفقیتی مشابه در سال ۲۰۱۴ هستیم.

اما با اینکه رشد DuckDuckGo قابل ملاحظه است، هنوز نتوانسته به عنوان رقیب برای گوگل (بیش از یک میلیارد جست وجو گوگل در روز دارد) شناخته شود.

دومین راه استفاده از وب سایت Jitsi.org است. این سایت تمام تماس‌های ویدیویی و چت ها را به صورت کدهای ناخوانا در می آورد که هیچ شخص سومی نتواند به آن دسترسی داشته باشد و همین طور اگر بخواهیم فایلی را برای کسی بفرستیم، کاملا مطمئن باشیم که نرم افزار به صورت محرمانه و کد شده آنرا می فرستد.

این نرم افزار برای همه‌ی پلت فرم‌ها از جمله مک، ویندوز و ابونتو استفاده می شود و همچنین با برنامه های SIP, XMPP/Jabber, AIM/ICQ, Windows Live, Yahoo کار می کند.

برنامه‌ی Jitsi می تواند کنفرانس های تصویری را به صورت کدهایی درآورد که کسی نتواند از آن سوء استفاده کند.

اگر شما به دنبال یک جایگزین برای اپلیکشن اسکایپ (محبوب‌ترین چت صوتی و تصویری در جهان که با پلت فرم‌های مختلفی کار می کند) هستید تا شرایط حفظ حریم خصوصی در آن بهتر رعایت شود می توانید از برنامه jitsi استفاده کنید.

سومین راه استفاده از اپلیکشن موبایل Encrypted Phone Calls می‌باشد که توسط کمپانی Ostel.co ساخته شده است. این اپلیکیشن برای همه پلت فرم‌ها استفاده می شود و تمام تماس‌های تلفنی را به صورت محرمانه نگه می‌دارد و هیچ شخص سومی نمی تواند به این تماس‌ها گوش بدهد.

این اپلیکشن جزء ده نرم افزار موبایلی است که NSA نمی تواند در آن نفوذ کند و دیگر با این نرم افزار نگرانی در مورد گوش دادن به تماس‌ها و جمع آوری سوابق تماس‌ها وجود نخواهد داشت.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=114890

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر