2

احتمال ائتلاف اصلاح طلبان با اصولگریان میانه در انتخابات مجلس

  • کد خبر : 115525
  • ۰۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۳:۰۴

یک فعال اصلاح طلب تاکید کرد: چنانچه شرایط کشور اقتضا کند که گام‌هایی موثری برای تداوم حرکت اصلاحی برداشته شود، یکی از گزینه‌ها ائتلاف با اصولگریان میانه رو خواهد بود.

آذر منصوری، عضو جبهه مشارکت، با تاکید بر اینکه «تردیدی نیست که به مجلسی نیاز داریم که در آینده بتواند برآیند همه افکار عمومی ملت ایران باشد» به خبرنگار فرارو گفت: چنین مجلسی که بتواند نظرات همه افکار عمومی ملت ایران را نمایندگی کند به وسیله یک انتخاباتی تشکیل می‌شود که علاوه بر قانونی بودن آزاد هم باشد.
وی افزود: همه نیروهایی واجد شرایط حضور در انتخابات باید بدون در نظر گرفتن سلایق و ترس از حذف شدن توسط جریان سیاسی رقیب به وسیله اهرمی‌ها نظارتی، امکان رقابت آزادانه و عادلانه داشته باشند و مردم از حق انتخاب آزاد در آن انتخابات برخوردار شوند.
منصوری تصریح کرد: با این حال با توجه به تجربه‌ای که ما در انتخابات گذشته و اساسا با توجه تجربه‌ای که از جنبش‌های ۱۰۰ سال اخیر ایران که به دست آوردیم، جنبش‌هایی که بدون کمترین هزینه‌ها و بدون وارد شدن به مباحثی که حرکات‌های اصلاحی را به سمت رادیکالیزم بکشانند توانسته‌اند قدمی به جلو بردارند.
عضو شورای مشورتی سید محمد خاتمی ادامه داد: هرگاه مطالبات جنبش‌های اصلاحی به سمت رادیکالیزم حرکت کردند از اهداف بلند مدت خود دور شدند پیگیری اهدافشان یا دچار رکود شد و یا متوقف شد.
وی تاکید کرد: بر این اساس معتقدم در شرایطی هستیم که برای تداوم اصلاحات در کشور و دستیابی به اهداف جنبش اصلاحی مردم ایران و در راس آن تحقق دموکراسی همه جانبه باید قدم‌های موثری را در فاصله زمانی کوتاه برداریم.
منصوری گفت: ضروری است در این مسیر به همه اقتضائات، شرایط و محدودیت‌هایی که در کشور و در مسیر جنبش اصلاحی وجود دارد و با پرهیز از رادیکالیزم و تند روی که آفتی برای اصلاحات محسوب می‌شود با برنامه‌ای دقیق و همه جانبه، نگاه واقع بینانه‌ای به آینده داشته باشیم.
این فعال سیاسی اصلاح طلب افزود: از آن جهت معتقدم برای انتخابات مجلس در سال ۹۴ باید با توجه به تحولاتی که روی خواهد داد و با توجه به گام‌هایی که دولت در مسیر حرکت خود بر می‌دارد که می‌تواند این گام‌ها در تداوم پیروزی اصلاحات در انتخابات آینده موثر واقع شود، نقشه راه خودمان را ترسیم کنیم.
وی با بیان اینکه اصلاح طلبان در انتخابات مجلس آینده حضور جدی خواهند داشت تا بتوانند از حداقل‌ها برای تداوم اصلاحات، حفظ وحدت ملی و دور کردن کشور از تهدید‌ها استفاده کنند گفت: در این نقشه راهی که طبیعتا برای انتخابات مجلس ترسیم خواهد شد، چنانچه شرایط کشور اقتضا کند که گام‌هایی موثری برای تداوم حرکت اصلاحی برداریم، یکی از گزینه‌ها ائتلاف با اصولگریان میانه رو خواهد بود.
منصوری ادامه داد: در شرایط فعلی، همه جریانات سیاسی که به دنبال منافع ملی و ایجاد وفاق و وحدت میان همه دلسوزان کشور هستند، مصالح و منافعشان با مصالح و منافع یکدیگر گره خورده است از این رو چنانچه شرایط کشور در انتخابات آینده اقتضا کند، این احتمال وجود دارد بین اصلاح طلبان و جریانات اصولگرای میانه رویی که در تحولات اخیر به خصوص انتخابات ریاست جمهوری ثابت کردند آنچه در اولویت آن‌ها است منافع ملی و دور کردن کشور از خطرات است ائتلافی شکل بگیرد.
عضو جبهه مشارکت، با بیان اینکه این احتمالات برای قطعی شدن نیازمند زمان و نزدیک شدن به موعد انتخابات است، گفت: باید دید در طول زمان باقی مانده و در زمان انتخابات مجلس مواضع اصولگریان میانه رو چگونه خواهد بود و آیا بر مواضعی که در انتخابات اخیر داشتند خواهند ایستاد یا خیر.
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=115525

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر