1

جنگ‌های۲۰۲۵چگونه خواهند بود؟+تصاویر

  • کد خبر : 115802
  • ۰۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۰:۰۷

مرکز فرماندهی مجازی به همراه اتاق‌های گفت‌وگوی آنلاین بخشی از فناوری‌هایی هستند که احتمالا در میادین جنگ یک دهه آینده مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

به گزارش ایسنا، نیروی دریایی آمریکا با همکاری محققان دانشگاه کالیفرنیای جنوبی در پروژه‌ Blueshark (کوسه آبی) بدنبال توسعه و آزمایش فناوری‌های مجازی برای استفاده در میادین جنگ هستند.

یکی از جدیدترین فناوری توسعه یافته توسط محققان، مرکز فرماندهی یک کشتی جنگی مجازی است؛ با استفاده از یک هدست و دستبند مخصوص تصویر مجازی از یک کشتی مقابل کاربر ایجاد می‌شود که امکان کنترل و نظارت بر بخش‌های مختلف کشتی را فراهم می‌کند.

محققان که در حال آزمایش فناوری مجازی Blueshark هستند، امیدوارند از این پروژه‌ تا سال ۲۰۱۵ در نیروی دریایی استفاده کنند.

پیش‌بینی می‌شود تا سال ۲۰۲۵ در میادین جنگ، ترکیبی از قدرت جسمی کاربر به همراه طیف وسیعی از فناور‌های مجازی بسیار پیشرفته مورد استفاده قرار گیرد؛ در این شرایط امکان برقراری چت‌های تصویری- تعاملی، کنترل عملیات از راه دور، تبادل سریع اطلاعات با مرکز فرماندهی فراهم می‌شود.

فرماندهان عملیات می توانند از طریق چت‌های تصویری و تعاملی، تصویر دقیقی از منطقه درگیری داشته و بر اساس اطلاعات دریافتی، دستورات مورد نیاز را ارسال و حتی بخش‌هایی از عملیات را از مرکز فرماندهی مجازی هدایت کنند.

در کنار پروژه مرکز فرماندهی مجازی Blueshark، پروژه‌های دیگری مانند smart minutes نیز در دست توسعه هستند که جزئیات دقیقی در خصوص آن تاکنون منتشر نشده است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=115802

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر