2

جاده زیبای روستای دیواناو کردستان

  • کد خبر : 384848
  • ۲۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۶

روستای دیوزناو در جنوب غربی استان کردستان واقع است، روستایی که با جلوه های ویژه و کمیاب تصویر زیبایی‌های فصل بهار و طبیعت خداوندی است.

وقتی اسم کردستان به میان میاد ناخوداگاه به یاد مردم خونگرم و مهمان نواز با لباسهای زیبای محلی و یا طبیعت زیبا و کوه های سر به فلک کشیده اون میفتیم….

این روستا یکی از روستاهای کهن و باستانی منطقه اورامان که در حال حاضر درحوزه ی شهرستان سروآبادِ….

کوههای بلند و سر به فلک کشیده به ویژه کوه عظیم و دیواری شاهو رودهای پر آب مخصوصا رود خروشان سیروان در آن قرار داره…

وستای دیوزناو در منطقه مشهور اورامانات قرار گرفته است. شگفتی‌های خیره‌کننده اورامانات زبانزد گردشگرانی است که تجربه سفر به این منطقه خوش منظر و خوش آب و هوا را داشته‌اند. در روستای دیوزناو نیز مناظر تماشایی بی‌نظیری وجود دارند که تجربه طبیعت‌گردی بی‌نظیری را برای گردشگران این منطقه رقم می‌زنند. در مرکز روستا خانه‌های کوچک بصورت پلکانی بنا شده‌اند و با رفتن به پشت بام آنها می‌توان منظره کوه‌های مرتفع شاهو را تماشا کرد. پیاده‌روی در کوچه باغ‌های باصفای روستا و تماشای مردمان مهمان‌نواز و بومی با آن لباس‌های محلی رنگارنگشان بسیار لذت‌بخش است. کمی که از خانه‌های نقلی روستا فاصله بگیرید در حاشیه روستا می‌توانید رگه‌های رود سیروان که در نزدیکی روستا قرار گرفته‌است را ببینید. تلاقی مناظر سرسبز در حوالی رود و آب‌های روان و تللو نور آفتاب بر روی رود در طول روز همگی جلوه زیبایی به روستا بخشیده‌اند. تا چشم کار می‌کند درختان بلوط، بادام کوهی، تمشک و پسته کوهی خودنمایی می‌کنند. سرسبزی این روستا به همراه آرامش فضای درونی آن همگی منجر به ایجاد حسی فرح‌بخش شده‌است.گذشته از پوشش گیاهی متنوع در این روستا، طیف نسبتا وسیعی از گونه‌های حیوانی خاص نیز در آن یافت می‌شود که از میان آنها می‌توان به روباه، گرگ، عقاب و جوجه تیغی اشاره کرد؛ همین امر توجه دوستداران محیط زیست و حفاظت از حیوانات را به این منطقه جلب کرده است.

عکاس : سیدمحمد طاها میربابایی

خبرنگار: سمیه عالی

 

 

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=384848

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر