2

نیروهای امریکایی مستقر در عراق باید محاکمه شوند

  • کد خبر : 11923
  • ۰۹ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۴:۴۱

یک کارشناس سیاسی به پرس تی‌وی گفته است، نیروهای امریکایی مستقر در عراق باید به جرم ارتکاب جنایات جنگی محاکمه شوند. انس التکریتی، مدیر اجرایی “بنیاد کوردوبا” با اشاره به جنایات امریکا در عراق از جمله کشتار ۱۰ نفر در حمله‌ای در سال ۲۰۰۶ اظهار داشت: “باید به اقدامات جنایت‌آمیز امریکایی‌ها در عراق، پاسخی داده […]

یک کارشناس سیاسی به پرس تی‌وی گفته است، نیروهای امریکایی مستقر در عراق باید به جرم ارتکاب جنایات جنگی محاکمه شوند.
انس التکریتی، مدیر اجرایی “بنیاد کوردوبا” با اشاره به جنایات امریکا در عراق از جمله کشتار ۱۰ نفر در حمله‌ای در سال ۲۰۰۶ اظهار داشت: “باید به اقدامات جنایت‌آمیز امریکایی‌ها در عراق، پاسخی داده شود.”

در حمله سال ۲۰۰۶، نیروهای امریکایی یک مرد، چهار زن، ۲ کودک و ۳ نوزاد در شهر تکریت عراق کشتند.

نظامیان امریکایی سپس با انجام یک حمله هوایی و هدف قراردادن محل زندگی این افراد، تلاش کردند آثار جنایت خود را پاک کنند اما کالبدشکافی که در بیمارستان تکریت انجام شد، فاش کرد که به کشته‌ها دستبند زده بودند و تیر در جمجمه آنان شلیک شده بود.

التکریتی خاطرنشان کرد: “گزارش‌هایی حاکی از ارتکاب جنایت‌های مشابه منتشر شده است و تنها این یک مورد نیست.”

وی افزود: “گزارش‌هایی در دست است که نشان می‌هد رفتار نیروهای امریکایی به شدت وحشیانه و جنایتکارانه بوده است. ما واقعه بسیار بد ابوغریب را داریم اما فقط این نیست و ده‌ها مورد دیگر نیز وجود دارد. بعضی از این جنایت‌ها گزارش نشده است.”

امریکا در سال ۲۰۰۳ تحت عنوان نابودی سلاح‌های کشتار جمعی متعلق به رژیم صدام حسین به عراق حمله کرد.

اگرچه بعدأ مشخص شد که در عراق هیچ‌گونه سلاح کشتار جمعی وجود نداشت و امریکا و انگلیس در زمان حمله به عراق به خوبی می‌دانستند که این‌گونه از سلاح‌ها در عراق وجود ندارد اما علیه این کشور نفت‌خیز حمله نظامی صورت دادند.

بر اساس مطالعات مرکز نظرسنجی انگلیس، در پی حمله به عراق و اشغال این کشور از سوی نیروهای خارجی، بیش از یک میلیون عراقی کشته شده‌اند.

پیمان میان امریکا و عراق، واشنگتن را ملزم ‌کرد تا اوت سال ۲۰۱۰ به عملیات رزمی خود در عراق پایان دهد.

اما با وجود ادعاهای واشنگتن مبنی بر این که نظامیان این کشور دیگر درگیر عملیات رزمی در عراق نیستند، گزارش‌های متعدد از درگیری سربازان امریکایی در عملیات نظامی در عراق حکایت دارند.

گفتنی است، با وجود پایان یافتن عملیات رزمی و جنگی در عراق، حدود ۵۰ هزار نظامی امریکایی به بهانه آن چه که “مشاوره دادن به نیروهای عراقی و حفاظت از منافع امریکا” عنوان شده است، تا پایان سال ۲۰۱۱ در این کشور باقی خواهند ماند.

براساس توافق‌نامه امنیتی امضاء شده میان واشنگتن و بغداد، تمام نیروهای امریکایی باید تا پایان سال جاری میلادی (۲۰۱۱) خاک عراق را ترک کنند.

با این وجود، واشنگتن سعی دارد تا مقامات عراقی را برای موافقت با حفظ پایگاه‌های نظامی امریکایی در آن کشور متقاعد کند. هر چند تاکنون، بغداد با تداوام حضور نظامی امریکا در عراق مخالف است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=11923

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر