1

سفر به عمق یک هزار پایی اقیانوس با ابر لباس غواصی+تصویر

  • کد خبر : 121540
  • ۲۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۱:۱۶

جدیدترین فناوری عرضه شده در حوزه غواصی در آب‌های عمیق، امکان رسیدن به عمق یک هزار پایی را فراهم کرده و علاوه بر محافظت کامل از غواص تا ۵۰ ساعت اکسیژن مورد نیز برای تنفس را تأمین می‌کند.

در نگاه نخست ممکن است ابر لباس غواصی Exosuit به وزن ۲۴۰ کیلوگرم و ارتفاع ۱۰۹۸ متر با نمونه اولیه لباس مرد آهنی یا طرح لباس فضانوردی ناسا برای حضور انسان در محیط خشن سیاره سرخ اشتباه گرفته شود اما این ابر لباس ۶۰۰ هزار دلاری برای سفر به سیارات دیگر طراحی نشده است، بلکه محققان قصد دارند از آن برای سفر به عمق دریا و اقیانوس استفاده کنند.

غواص با کمک ۱۸ مفصل بکار رفته در لباس غواصی Exosuit از قدرت مانور بالا برخوردار خواهد بود، همچنین پیشرانه‌های این لباس امکان رسیدن به عمق تاریک اقیانوس به سطح را فراهم می‌کند.

آزمایش کارآیی ابر لباس غواصی از تابستان آینده آغاز خواهد شد؛ «مایکل لومباردی» ضمن آزمایش عملکرد لباس غواصی، زندگی ماهی شب‌تاب در عمق تاریک دریا را مورد بررسی قرار می‌دهد.

 

با کمک یک مکنده آب‌های عمیق، نمونه‌برداری در عمق دریا انجام خواهد شد که به شناسایی گونه‌های مختلف ساکن در اعماق تاریک دریا کمک خواهد کرد.

 

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=121540

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر