2

عوامل ازدواج پسران با دختران بزرگتر از خود چیست؟+تصویر

  • کد خبر : 12573
  • ۱۴ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۶:۳۸

سیدعلی بنی‌صدر گفت: ازدواج پسر با خانم بزرگ‌تر از خود سیر مثبتی نداشته و بدین ترتیب آمار طلاق در این نوع ازدواج‌ها خیلی بالاتر از طلاق در ازدواج‌های عادی است. سیدعلی بنی صدر، محقق و کارشناس مذهبی در خصوص عوامل ازدواج پسران با دختران بزرگتر از خود ابراز داشت: اگر بخواهیم این مسأله را از […]

سیدعلی بنی‌صدر گفت: ازدواج پسر با خانم بزرگ‌تر از خود سیر مثبتی نداشته و بدین ترتیب آمار طلاق در این نوع ازدواج‌ها خیلی بالاتر از طلاق در ازدواج‌های عادی است.

سیدعلی بنی صدر، محقق و کارشناس مذهبی در خصوص عوامل ازدواج پسران با دختران بزرگتر از خود ابراز داشت: اگر بخواهیم این مسأله را از باب مذهبی بررسی کنیم با یک نگاه فقهی به جوانب مسائل اخلاقی و مباحث تربیتی خانواده می پردازیم.

وی افزود: یکی از این مباحث که قابل بررسی است، ازدواج هایی است که فاصله سنی دختر و پسر کم بوده و با وجود اینکه تفاوت سنی وجود دارد، اما تفاوت خیلی چشمگیر نیست. اگر فاصله سنی قابل اغماض باشد و از نظر عرفی خیلی به حساب نیاید، نمی شود این ازدواج را منفی تلقی کرد. اما اگر فاصله سنی این ۲ نفر زیاد باشد، یک سری اثرات منفی را در پی خواهد داشت که می توان به آثار منفی تربیتی خانواده بر فرزندانشان در آینده اشاره کرد.

بنی صدر ادامه داد: یکی دیگر از این مباحث؛ ازدواج پسران مجرد با خانم های بزرگتر از خود است که این خانم ها معمولا تجربه زندگی مشترک را داشته اند. این ازدواج ها معمولا از روی تفاهم صورت می گیرد.

وی تصریح کرد: اما در بسیاری از موارد نیز در جامعه مشاهده می شود که متأسفانه این رابطه، رابطه طبیعی نیست و این به دلیل نداشتن تجربه کافی آقا در زندگی است، اما خانمی که یک بار ازدواج کرده، دارای تجربه است. به همین جهت بسیار مشاهده شده که در این موارد اغفالی از سوی خانم ها نسبت به آقایان صورت گرفته و با وعده ها و لفاظی های بی حساب و کتاب که باعث تحریک آقایان می شود، آنها را از مطلب حقیقی دور می کنند.

بنی صدر افزود: پسرانی که قصد ازدواج با خانم هایی را دارند که قبلاً سابقه زندگی مشترک داشته اند، باید حساسیت­شان را در انتخاب ۲ برابر کنند و نباید خیلی ساده از کنار آن بگذرند. زیرا در بسیاری از موارد مشاهده می شود که بحث تحریک ها و اغفال های نابه‌جا اثر منفی می گذارد و بدین ترتیب آمار طلاق در این نوع ازدواج ها خیلی بالاتر از طلاق در ازدواج های عادی می شود.

این محقق افزود: سیر این نوع ازدواج ها سیر مثبتی نیست و باید حساسیت را در این مورد افزایش داد و با دید بازتری به این بحث بپردازیم تا با مشکلات بعدی مواجه نشویم.

وی تصریح کرد: مضرترین عاملی که باعث این اتفاق می شود، احساسات نابه‌جاست و برای رفع این مشکلات باید احساسات کنترل شود، عقلانیت در این مورد رعایت شود، مشورت با بزرگان در این زمینه بسیار موثر است. پدر و مادر هیچ گاه دشمن فرزندشان نیستند، در این مشورت سود و زیان مادی و معنوی نصیب­شان نمی شود و قصد و غرض و نیت آنها این است که فرزند را از وضعیتی که در آن قرار گرفته به بهترین نحو نجات دهند.

این کارشناس مذهبی با تأکید بر اصل احساسی برخورد کردن با این مساله عنوان کرد: اگر اصل احساسی برخورد کردن در ازدواج را هنگام تصمیم گیری کنار بگذاریم و روزنه های احساس را کنترل کنیم و عقلانیت و استفاده از سایر عقول و مشورت با بزرگان را جایگزین آن کنیم، تصمیم گیری صحیح خواهد بود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=12573

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر