3

نامه سازمان بازرسی به فدراسیون و ستاد رسیدگی به تخلفات فوتبال کشور

  • کد خبر : 12787
  • ۱۶ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۱:۱۶

یک ماه پیش بود که علی فتح الله زاده تصمیم گرفت با تشکیل اعضای کمیته فنی باشگاه استقلال، حجم انقادات را از خود کم کند و با این روش در صورت عدم کسب نتیجه، مسئولیت را بر عهده پرویز مظلومی و کادر فنی بیندازد؛ اقدامی که البته درست به نظر می رسید. البته سرپرست آبی […]

یک ماه پیش بود که علی فتح الله زاده تصمیم گرفت با تشکیل اعضای کمیته فنی باشگاه استقلال، حجم انقادات را از خود کم کند و با این روش در صورت عدم کسب نتیجه، مسئولیت را بر عهده پرویز مظلومی و کادر فنی بیندازد؛ اقدامی که البته درست به نظر می رسید.
البته سرپرست آبی ها توقع داشت تیمش با یارگیری بی نظیری که انجام داد، درخشش طوفانی داشته باشد؛ اما غافل از اینکه تشکیل کمیته فنی نه تنها مشکلی را حل نخواهد کرد؛ بلکه دردسرهای جدیدی را برای این تیم پرطرفدار پایتخت ایجاد خواهد کرد.
سال گذشته و در روزهایی که دیدارهای استقلال در ورزشگاه تختی و زیر نور برگزار می شد، خبری درباره فساد اخلاقی در آکادمی استقلال به بیرون درز پیدا کرد که خیلی زود خبر تکذیب شد؛ اما این تکذیبیه مهری بر تایید خبر بود که خیلی زود فراموش شد.
هنوز چند ماهی از این اتفاق نگذشته بود که یکی از خبرنگاران با حضور در ورزشگاه مرغوبکار قصد داشت بازیکنی را به اعضای آکادمی معرفی کند تا در صورت تست و تایید فنی، به عضویت این تیم درآید؛ اما با اتفاقاتی در این مجموعه رو به رو شد که نه تنها اجازه تست دادن را نداد؛ بلکه تصمیم گرفت گزارشی از فعالیت های آکادمی تهیه و آن را منتشر کند.
“هنگامی که پسرم را به مرغوبکار آوردم، متوجه شدم باید از فیلترهایی قوی رد شویم تا حداقل این بچه را به داخل چمن ببریم و به مسئولان آکادمی معرفی کنیم. در آنجا لیدرهایی بودند که می گفتند اگر فیش دارید، در صف بایستید! از پدر یکی از بچه ها پرسیدم قضیه فیش چیست. گفت باید ۱۰ هزار تومان به فلان بانک بریزید تا فرزندتان تست بدهد!” اینها درد دل پدر یکی از بچه ها بود که در اختیار خبرنگار گذشت؛ اما نکته جالب اتفاقی دیگر بود که دو سه ماه بعد رخ داد.
تیم امید استقلال در ورزشگاه نوبنیاد میزبان استیل آذین بود و در صورت پیروزی، به بازی نهایی راه پیدا می کرد؛ اما این مسابقه چند تماشاگر ویژه داشت. چند بازیکن فصل قبل تیم امید استقلال روی سکوها نشسته بودند و بازی را تماشا می کردند. وقتی از آنها سوال شد چرا اینجا نشسته اید در کمال تعجب گفتند امسال جایی در این تیم نداریم! این در حالی بود که این بازیکنان توسط مربیان قبل استعدادیابی شده و از لحاظ فنی مورد تایید بودند.
یکی از این بازیکنان که دل پری از مسئولان آکادمی داشت، حرف های جالبی را مطرح کرد: “به ما گفتند باید چند میلیون پول بدهید تا قراردادتان تمدید شود. اینجا استقلال است و این پول ها چیزی نیست. به تیم بزرگسالان برسید ۱۰ برابر این پول را می گیرید و … آقا شما خبر ندارید … در این تیمی که در حال بازی کردن است، ۷-۸ فوتبالیست هم حضور ندارد. اینها پدرانشان یا برنج فروش هستند و برنج به مسئولان می دهند یا سوغاتی های مختلف به تهران می فرستند تا پسرشان بازی کند!”
با وجود اخطارها و افشاگری های مطبوعات، تغییری در روند آکادمی رخ نداد تا اینکه حسن روشن با شفاف سازی و اسنادی که از پدران و مادران شاکی جمع آوری کرد، پرده از اتفاقات آکادمی برداشت. حالا هم فتح الله زاده سخت در تلاش است این فاجعه را به نوعی جمع کند تا لکه ای سیاه در پرونده مدیریت جدیدش ثبت نشود؛ اما منابع آگاه خبر می دهند با توجه به جنجال های اخیر، سازمان بازرسی طی نامه ای به فدراسیون و ستاد رسیدگی به تخلفات قصد دارد همه عوامل اجرایی آکادمی باشگاه را به صف بکشد و در خصوص اتفاقات اخیر از آنها توضیح بخواهد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=12787

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر