1

دفاع تمام قد فیروزآبادی از روحانی/ هشدار به تخریب کنندگان

  • کد خبر : 129218
  • ۰۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۸

«متاسفانه یک مقدار بازی‌های رسانه‌ای موجب تشویش اذهان عمومی می‌شود. مدیران رسانه‌ها باید جلوگیری کنند از اخباری که موجب تشویش اذهان مردم، تضعیف دولت و تخریب برخی از اقدامات می‌شود.»

سرلشکر فیروزآبادی با دفاع از دکتر روحانی، از شیوه برخی از رسانه ها در حمله به دولت انتقاد کرد. برخی سایت های فارسی زبان، اظهارات رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در حمایت از دولت و شخص رئیس جمهور را بی سابقه خواندند.

بی بی سی فارسی (BBCpersian) نوشته است:

سرلشکر حسن فیروزآبادی، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران، با تاکید بر ضرورت حمایت از دولت حسن روحانی، از برخی رسانه‌های “مرتبط با نیروهای مسلح” ایران انتقاد کرده و گفته است که اگر آنها چگونگی پوشش اخبار دولت را تغییر ندهند، با آنها برخورد خواهد شد.

آقای فیروزآبادی، به مشکلات کنونی ایران و دشواری‌های مسئولیت ریاست جمهوری اشاره کرد و خواهان کمک و همکاری با دولت شد.

او گفت: “متاسفانه یک مقدار بازی‌های رسانه‌ای موجب تشویش اذهان عمومی می‌شود. مدیران رسانه‌ها باید جلوگیری کنند از اخباری که موجب تشویش اذهان مردم، تضعیف دولت و تخریب برخی از اقدامات می‌شود.”

“بعضی اخبار بی‌ارزش و تفرقه‌انگیز هستند، بعضی‌ها هم شایعه، تهمت و بی‌مبنا هستند. من خطی و سیاسی عرض نمی‌کنم، حتی رسانه‌هایی که به نوعی به نیروهای مسلح مرتبطند خطا می‌کنند و برابر مشی و منویات رهبری حرکت نمی‌کنند. باید روششان را اصلاح کنند والا ما با آنها برخورد می‌کنیم.”

جهت‌گیری برخی از این رسانه‌ها انتقادهایی را به دنبال داشته است. از جمله محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهور پیشین ایران، در میانه اختلاف نظر دامنه‌دارش با علی لاریجانی، رئیس مجلس، گفته بود: “از این که ایشان درباره یک موضوع سیاسی با خبرگزاری وابسته به یک نهاد نظامی-امنیتی مصاحبه می‌کند، متاسفم.”

خبر بی بی سی فارسی

سایت دویچه وله (DeutscheWelle) هم نوشته است:

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با انتقاد از تخریب و تضعیف دولت گفت، حتی رسانه‌هایی که به نوعی به نیروهای مسلح مرتبط‌‌اند خطا می‌کنند. او این رسانه‌ها را متهم کرد که برابر مشی و منویات رهبری حرکت نمی‌کنند.

رسانه‌های وابسته به سپاه در ماه‌های گذشته محل شدیدترین انتقادها به دولت حسن روحانی و حمله به مذاکره‌کنندگان هسته‌ای ایران و توافق ژنو بوده‌اند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در اقدامی که تاکنون به این شکل سابقه نداشته، رسانه‌های منتقد دولت را به تشویش اذهان عمومی متهم کرده و می‌گوید حتی رسانه‌های مرتبط با نیروهای مسلح نیز در این کار دخالت دارند. او تهدید کرد که این رسانه‌ها “باید روش‌شان را اصلاح کنند والا ما با آن‌ها برخورد می‌کنیم.”

هشدار به تخریب‌کنندگان دولت

به گزارش منابع خبری داخلی، حسن فیروزآبادی، دوشنبه ۲۹ اردیبهشت با اشاره به آنچه “نابسامانی رسانه‌ها و تحلیل‌ها” خوانده این وضعیت را ناشی از “نابسامانی احزاب و گروه‌های سیاسی در کشور” ارزیابی می‌کند.

او که در مراسم اعطای دانش‌نامه به دانش آموختگان دکتری دانشگاه عالی دفاع ملی سخنرانی می‌کرد، گفت: «بعضی اخبار بی‌ارزش و تفرقه‌انگیز هستند، بعضی‌ها هم شایعه، تهمت و بی‌مبنا هستند.»

فیروزآبادی در ادامه هشدار داد که “مدیران رسانه‌ها باید جلوگیری کنند از اخباری که موجب تشویش اذهان مردم، تضعیف دولت و تخریب برخی از اقدامات می‌شود.” رئیس ستاد کل نیروهای مسلح به مورد خاصی اشاره نکرد، اما با توجه به افزایش انتقادها به مذاکره‌کنندگان هسته‌ای، به نظر می‌رسد این هشدار بی‌ارتباط با این گونه انتقادها نباشد.

انتشار خبرهای حساسیت‌برانگیز درباره “دستاوردهای نیروی هوافضای سپاه“، همزمان با سفر وزیر خارجه به وین برای شرکت در چهارمین دور از مذاکره با کشورهای ۱+۵ را می‌توان نمونه‌ای از تلاش برای “تخریب برخی اقدامات” تلقی کرد.

«باید به روحانی افتخار کنیم»

فیروزآبادی در بخش دیگری از اظهاراتش رهبر جمهوری اسلامی را “حضرت امام خامنه‌ای عزیز” خطاب کرد و گفت که او از دولت حسن روحانی “اقتصاد مقاومتی، پیشرفت کشور و استحکام ساخت درونی کشور” را مطالبه می‌کند.

فیروزآبادی تاکید کرد که اقتضای این مطالبه این است که “همه کسانی که به امام، انقلاب، رهبری و شهدا علاقه دارند” دستشان را به هم بدهند و این دولت را کمک کنند که بتواند در این شرایطی که همه دشمنان علیه ما بسیج شده‌اند کشور را پیش ببرد و پیروزی‌ها را تداوم ببخشد.

او با اشاره به فعالیت‌های روحانی در بیش از سه دهه گذشته و پیروزی او در انتخابات سال ۹۲ تصریح کرد: «ما باید به این رئیس‌جمهور افتخار کنیم و شکرگزار وجود ایشان باشیم و باید همه همت‌مان را بگذاریم در پشتیبانی دولت که بتواند در این شرایط حساس، کشتی کشور را پیش ببرد.»

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح پس از برگزاری مراسم تنفیذ رئیس دولت یازدهم نیز روحانی را شخصیتی “عالم، متدین، دانشمندی با دقت‌، حکمت، صبر، بسیار با تجربه و عمیق خواند و گفت: «هیچ مسئله سختی در نظام ما تاکنون پیش نیامده است که در آن مساله ایشان حضور نداشته باشد.»

۴۴۴

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=129218

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر