1

توزیع بودجه وزارت علوم ناعادلانه بود

  • کد خبر : 129262
  • ۰۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۳:۰۵

رئیس کمیسیون آموزش مجلس گفت: بودجه وزارت علوم در سال جاری رشد خوبی داشت، اما توزیع آن ناعادلانه بود و همه همکاران در معاونت راهبردی آن را قبول کردند و قول داده شده که بر اساس سرانه این توزیع انجام شود

محمدمهدی زاهدی امشب در جمع روسای دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان کرمان اظهار داشت: بحث بودجه دغدغه اساسی بسیاری از دانشگاه‌های استان کرمان است و با توجه به تلاش کمیسیون آمورش مجلس امسال معاونت نظارت راهبردی زیر بار این مسئله نرفت.

وی تصریح کرد: بودجه وزارت علوم در سال جاری رشد خوبی داشت، اما توزیع آن ناعادلانه بود و همه همکاران در معاونت راهبردی آن را قبول کردند و قول داده شده که بر اساس سرانه این توزیع انجام شود.

رئیس کمیسیون آموزشی مجلس گفت: سرانه توزیع منفی بوده و باید این پول براساس عدالت‌محوری توزیع شود که برخی نمایندگان با این موضوع مخالف بودند و ما مقاومت کردیم و موجب شد این بودجه در آخرین لحظات تصویب و در اختیار معاونت راهبردی قرار گیرد، این بودجه ۱۸۰ ملیارد تومان بود که به نسبت تساوی همان بودجه دانشگاه توزیع می‌شد که ناعادلانه بود.

فارس/زاهدی افزود: بودجه از نظر توزیع ناهمگونی دارد که همه ما این مسئله را قبول داریم، پس از آن که در تلفیق زیرآب ۱۸۰ میلیون تومان زده شد بر اساس یک طرح دو فوریتی ترکیبش عوض شد و بیشتر نمایندگان به آن رای دادند و حضور کمیسیون تلفیق پر رنگ و نقش کمیسیون بودجه کمتر شد و این موضوع نوید بخش عدالتی است که باید ساری و جاری شود.

وی با اشاره به حذف صندوق‌های غیر دولتی فناوری در برنامه پنجم توسعه تأکید کرد: این صندوق‌ها باید براساس طرح دو فوریتی احیا شود و نیازمند دو سوم رای مجلس است.

زاهدی بیان داشت: وضعیت استان کرمان از نظر سرانه بودجه و فضا بسیار نامناسب است و نیازمند دفاع و گزارش همه روسای دانشگاهی است و تقاضا دارم در راستای تجهیز دانشگاه‌های استان کرمان حتی اگر شده از صندوق توسعه ملی کمک بگیریم.

وی با بیان اینکه دانشگاه‌های استان در طرح‌های ملی از توان خوبی برخوردارند، خاطرنشان کرد: دانشگاه شهید باهنر با توجه به ظرفیت بالایی که دارد، سرآمد همه دانشگاه‌ها است.

رئیس کمیسیون آموزش مجلس عنوان کرد: توجه به مراکز فنی و حرفه‌ای نیازمند توجه است که در کمیسیون آموزش مجلس به آن توجه داریم و ما باید حداقل ۵۰ درصد رشته‌های دانشگاهی را مهارتی کنیم.

زاهدی اظهار داشت: برای اقتصاد مقاومتی رشته‌های موجود دانشگاهی مهارت لازم را ندارند و نیاز دانشگاه‌های استان کرمان با توجه به توانمندی‌های استانی باید مأموریت‌گرا باشند

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=129262

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر