3

میروسلاو بلاژویچ :مگر با افزایش سن توانایی مدیریت افراد کم می‌شود؟

  • کد خبر : 12957
  • ۱۷ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۱:۴۹

سرمربی پیشین تیم ملی فوتبال ایران در گفت و گویی متفاوت در آستانه‌ی بازی با داماش، از حضور مجددش ایران گرفته تا شرایط تیم ملی و تصمیم عجیب فدراسیون فوتبال درباره‌ی فعالیت مربیان بالای ۶۵ سال سخن گفت.  میروسلاو بلاژویچ درباره دیدار جمعه تیم فوتبال مس کرمان برابر داماش گیلان اظهار کرد: ما در شرایط […]

سرمربی پیشین تیم ملی فوتبال ایران در گفت و گویی متفاوت در آستانه‌ی بازی با داماش، از حضور مجددش ایران گرفته تا شرایط تیم ملی و تصمیم عجیب فدراسیون فوتبال درباره‌ی فعالیت مربیان بالای ۶۵ سال سخن گفت.

 میروسلاو بلاژویچ درباره دیدار جمعه تیم فوتبال مس کرمان برابر داماش گیلان اظهار کرد: ما در شرایط سختی قرار داریم ، حتما در این مسابقه جنگندگی دو تیم زیاد خواهد بود، چرا که وضعیتشان به گونه‌ای است که می‌خواهند هر سه امتیاز مسابقه را به دست آورند، موفقیت ما کار آسانی نیست، یکی از جذابیت های فوتبال همین است که پیش‌بینی ناپذیر باشد و ما بدون این که اطمینان داشته باشیم چه نتیجه‌ ای حاصل می‌شود فقط برای موفقیت تلاش کنیم. نتیجه‌ بازی جمعه ما غیر قابل پیش‌بینی است و معنی این حالت، مدرن بودن فوتبال است.

 وی درباره‌ی میزان تاثیرگذاری‌اش بر مس در اولین هفته‌ حضورش، گفت: تیم مس در پنج بازی قبلی خود تنها یک امتیاز گرفته است و در این شرایط بازیکنان به لحاظ روحی ضعیف شده بودند، اول کاری که من می توانستم انجام دهم، این بود که به لحاظ روحی و روانی آن‌ها را متحول کنم. همه تلاشم را انجام دادم و فکر می‌کنم تا حد قابل قبولی موفق هم بودم.

 بلاژویچ در پاسخ به این سوال که شنیده می‌شود در روزهای ابتدایی حضورتان در مس درگیری‌های بین شما و برخی از بازیکنان این تیم از جمله قاسم دهنوی، بیژن کوشکی و … به وجود آمده است، آیا می‌خواهید از بازیکنان زهره چشم گرفته و همین ابتدای کار بنیان قاطعیت نظم و انضباط را در تیمتان بگذارید؟ اظهار کرد: من همه بازیکنان تیمم را دوست دارم ، همه آن‌ها باید این مساله را بدانند. آن‌ها باید بدانند اگر من جدی هستم، اگر در برخی از اوقات سختگیری می‌کنم فقط به خاطر این است که کارم حساب و کتاب دارد و اگر آن‌ها هم مرا دوست داشته باشند، این سخت گیری ها را تحمل می‌کنند پس همه چیز می‌تواند با تعامل ما حل شود.

وی در واکنش به این که قانون منع فعالیت مربیان بالای ۶۵ سال در لیگ ایران نزدیک بود، مانع حضور شما در تیم مس شود و اکنون چه نظری درباره این مساله دارید؟ تاکید کرد: مطمئن هستم فدراسیون خیلی زود فهمید که این تصمیم اشتباه است و بهتر است آن را ملغی کند ، تجربه را هیچ گاه نمی‌توان حذف کرد، ما مربیان ۴۰ ساله‌ای را می‌بینیم که بعضا خیلی پیر هستند، اما در مقابل مربیان ۸۰ ساله‌ای هم هستند که جوان نشان می‌دهند. همین کارلوس کی‌روش شما چند سال دارد؟ آیا سن و سالش با ظاهر و روحیه‌اش تناسبی دارد؟ او خیلی شاداب‌تر از سن واقعی‌اش نشان می‌دهد. مگر وقتی سن و سال بالا می‌رود، قدرت تفکر و مدیریت در امور کاسته می‌شود؟ رهبران بزرگی هستند که با وجود سن زیاد جامعه ای را هدایت و رهبری می‌کنند. امام خمینی (ره) چند سال و در چه سن و سالی مردم ایران را رهبری می‌کرد. خیلی اوقات در سن و سال بالا بیشترین کیفیت‌ها بروز داده می‌شود .

 وی افزود: همین طور درباره خودم باید بگویم مربیگری‌ام از خیلی سال‌ها پیش بهتر شده است. اگر میزان تجربه ای که الان دارم را ۱۳ سال پیش داشتم، تیم ملی کرواسی به جای این که به رتبه سومی جهان برسد، قهرمان جهان می‌شد.

 بلاژویچ در پاسخ به این سوال که چه جایگاهی را برای تیم مس کرمان در لیگ امسال با هدایت خودتان پیش‌بینی می کنید، گفت: سخت است، نمی توانم چیزی در این باره بگویم.

 سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال ایران درباره حضور برانکوویچ در راس کادر فنی تیم ملی پس از خودش ، این که آیا فکر می‌کرد برانکو هدایت تیم ایران را بر عهده بگیرد و در نهایت با او بتوانیم به جام جهانی صعود کنیم، به ایسنا اظهار کرد: برنکو ایوانکوویچ با نظر من سرمربی تیم ملی ایران شد. خودم به محسن صفایی فراهانی ، رییس وقت فدراسیون فوتبال ایران گفتم که برانکو را سرمربی تیم ایران کند، چرا که می‌تواند موفق شود.

 بلاژویچ در پاسخ به این سوال که با این سن و سال در فوتبال ایران چه هدفی را دنبال می‌کند ، به ایسنا گفت: (با خنده) تمام تلاشم این است که یکی دو مربی ایرانی خوب برای تیم‌های ملیتان انتخاب کرده و به مسئولان تان معرفی کنم. این مساله را در ذهن دارم

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=12957

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر