2

مایکل مان: «اشمیت» در رایزنی دو جانبه هیئت ایران و آمریکا حضور خواهد داشت

  • کد خبر : 130836
  • ۱۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۳:۲۰

سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفته معاون اشتون در رایزنی دو جانبه ایران و آمریکا حضور خواهد داشت.

مایکل مان، سخنگوی کاترین اشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از حضور هلگا اشمیت، معاون اشتون در این دیدار خبر داد.

مان با اشاره به اینکه این دیدار دو جانبه بخشی از فرایند مذاکرات فشرده کشورهای ۱+۵ هستند از برگزاری دیدارهای دوجانبه‌ای دیگر در روزهای بعدی خبر داد.

فارس/یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا به المانیتور گفته در هیئت آمریکایی علاوه بر «ویلیام برنز»، معاون وزارت خارجه، «وندی شرمن»، معاون سیاسی وزارت خارجه و «جک سالیوان»، مشاور امنیت ملی معاون رئیس جمهور که پیشتر اعلام شده بود مقامات ارشد دیگری نیز حضور خواهند داشت.به گفته این مقام آمریکایی، «بروک آندرسون»، معاون مذاکره‌کننده آمریکایی، «جیم تیمبی»، مشاور ارشد کنترل تسلیحاتی آمریکا و «راب مالی»، مشاور ارشد بخش خاورمیانه شوای امنیت ملی نفرات دیگری هستند که در هیئت آمریکایی حضور خواهند داشت.

نمایندگان ایران قرار است این هفته در آستانه آغاز دور تازه مذاکرات هسته‌ای، گفت‌وگوهایی با هیأت آمریکایی داشته باشند. در این دیدار که در شهر ژنو برگزار می‌شود، «وندی شرمن» معاون وزیر خارجه آمریکا، تیم آمریکایی را رهبری می‌کند.

پیش از این روزنامه «وال‌استریت‌ژورنال» گزارش داده بود که ممکن است تیم مذاکرات مستقیم آمریکا به زودی برای رایزنی با ایران، بار دیگر فعال شود. به ادعای وال‌استریت‌ژورنال، آمریکا سال گذشته هم بدون اطلاع اسرائیل و دیگر متحدان منطقه‌ای خود، از این کانال برای کمک به دستیابی به توافق موقت ژنو با ایران، استفاده کرد.

در آن زمان، تیم محرمانه آمریکا را «ویلیام برنز» معاون وزیر خارجه و «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی معاون رئیس‌جمهور آمریکا رهبری کرده و دیدارهایی در عمان، نیویورک و ژنو صورت گرفته است.

ایران و پنج عضو دائم شورای امنیت به علاوه آلمان ماه گذشته در حالی چهارمین دور از مذاکرات جامع هسته‌ای را در شهر وین به پایان بردند که طرفین از پیشرفت کند و حتی عدم پیشرفت گفت‌وگوها خبر دادند. بر اساس توافق موقت، طرف‌ها باید تا ۲۹ تیر به راهکاری بلندمدت دست یابند.

مقامات اروپایی و آمریکایی به وال‌استریت‌ژورنال گفته‌اند که امکان اینکه برنز و سالیوان بار دیگر مذاکره با طرف ایرانی‌ را آغاز کنند، وجود دارد. البته این مقامات تأکید کرده‌ بودند که هنوز تصمیم نهایی در این مورد اتخاذ نشده است.

یک مقام آمریکایی با بیان اینکه توافق نهایی به احتمال فراوان تنها از مواضع ایران و آمریکا نشات می‌گیرد، می‌گوید: «فکر می‌کنم نهایتا لازم است که به مسیر مذاکرات دوجانبه باز گردیم.»

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=130836

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر