2

جزایر مالویناس تبدیل به پایگاه نظامی ناتو شده‌اند

  • کد خبر : 13133
  • ۱۸ شهریور ۱۳۹۰ - ۲۲:۰۷

“جزایر مالویناس تحت اشغال انگلستان” جزایر مالویناس نماینده آرژانتین در سازمان ملل اظهار داشت، مناطق جزایر مالویناس مورد مناقشه تحت اشغال نظامی انگلستان قرار گرفته‌اند. خورخه آرگوئلو نمایند آرژانتین در سازمان ملل متحد، که در کنفرانسی در جمهوری خلق چین شرکت کرده بود، اعلام کرد که مناطق مورد مناقشه تحت اشغال نظامی انگلستان هستند و […]

“جزایر مالویناس تحت اشغال انگلستان”

جزایر مالویناس
نماینده آرژانتین در سازمان ملل اظهار داشت، مناطق جزایر مالویناس مورد مناقشه تحت اشغال نظامی انگلستان قرار گرفته‌اند.

خورخه آرگوئلو نمایند آرژانتین در سازمان ملل متحد، که در کنفرانسی در جمهوری خلق چین شرکت کرده بود، اعلام کرد که مناطق مورد مناقشه تحت اشغال نظامی انگلستان هستند و تعداد سربازان پایگاه نظامی منطقه، بیش از کل ساکنین غیرنظامی انگلیس در این جزایر است.

السا بروزون، تاریخ دان و  تحلیلگر ژئوپولیتیک نیز می‌گوید، حدود ۲۵۰۰ تا ۵۰۰۰ سرباز در جرایز فالکلند که به عنوان جزایر مالویناس نیز شناخته می‌شوند، حضور دارند و این جزایر تبدیل به پایگاه نظامی ناتو شده‌اند.

وی در ادامه خاطر نشان کرد، مجوزهای پرسود ماهیگیری و جاه طلبی‌ها در مورد قطب جنوب، این جزایر را تبدیل به عربستان سعودی قرن ۲۱ کرده است که دارای آینده‌ای مبهم است.

این تحلیلگر افزود، پیمان محافظت از محیط زیست قطب جنوب که حفاری و استخراج معدن را تا سال ۲۰۴۱ در این منطقه ممنوع می‌کند، ممکن است ظرف سی سال مورد اصلاح و تغییر قرار بگیرد.

تحلیل ارائه شده از سوی بروزون در راستای سخنان دیپلمات آرژانتینی در چین است که اظهار داشت، قرن ۲۱ قرن مناقشه بر سر منابع طبیعی است که خود می‌تواند توضیحی بر مخالفت انگلیس با هرگونه مذاکره با کشور آرژانتین پیرامون جزایر فالکلند باشد.

بر پایه این گزارش، چین پیشتر از ادعای آرژانتین مبنی بر حاکمیت بر جزایر مالویناس حمایت کرده بود و در مقابل کشور آرژانتین نیز سیاست چین واحد در رابطه با مناقشات با تایوان را به رسمیت شناخته است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=13133

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر