2

پزشکانی که با موسیقی به درمان بیمار خود کمک می کنند! + تصاویر

  • کد خبر : 13337
  • ۱۹ شهریور ۱۳۹۰ - ۲۰:۲۶

این پزشکان می خواهند موسیقی سنتی عربی-اسلامی را احیا کنند، روشی از معالجه پزشکی که هزار سال قدمت دارد. آنها معتقدند این روش می تواند نتایج مثبتی از لحاظ روانی و فیزیولوژیکی بر روی بیمار داشته باشد. آنها از انواع مختلفی از موسیقی عربی-ترکی استفاده می کنند که به بیماران برای تمدد اعصاب و تنظیم […]

این پزشکان می خواهند موسیقی سنتی عربی-اسلامی را احیا کنند، روشی از معالجه پزشکی که هزار سال قدمت دارد. آنها معتقدند این روش می تواند نتایج مثبتی از لحاظ روانی و فیزیولوژیکی بر روی بیمار داشته باشد. آنها از انواع مختلفی از موسیقی عربی-ترکی استفاده می کنند که به بیماران برای تمدد اعصاب و تنظیم اشتها کمک می کند.

«آینده، سرویس بین الملل»: پزشکان یکی از بیمارستانهای استانبول -پایتخت ترکیه- به شکل عجیبی از درمان روی آورده اند، موسیقی درمانی! ممکن است موسیقی درمانی روش عجیبی در پزشکی مدرن باشد اما چند تن از پزشکان بیمارستان مموریال استانبول با استفاده از موسیقی سنتی در حال امتحان این روش به عنوان یک درمان تکمیلی بر روی بیماران خود برای بهبود سریعتر آنها هستند.

این پزشکان می خواهند این موسیقی سنتی عربی-اسلامی را احیا کنند، روشی از معالجه پزشکی که هزار سال قدمت دارد. آنها معتقدند این روش می تواند نتایج مثبتی از لحاظ روانی و فیزیولوژیکی بر روی بیمار داشته باشد.

دکتر کان می گوید زمانی که در بیمارستان صوفیا در بلغارستان کار می کرد به اثرات موسیقی درمانی پی برده است. او در ابتدا از نوار و ضبط برای اینکار استفاده می کرد و بهنگام مهاجرت به ترکیه کم کم آن را با موسیقی زنده جایگزین کرد. آنها از انواع مختلفی از موسیقی عربی-ترکی استفاده می کنند که به بیماران برای تمدد اعصاب و تنظیم اشتها کمک می کند.

دکتر سونمز می گوید: ما چیز جدیدی اختراع نکرده ایم. تاثیرات مثبت موسیقی درمانی بیش از ۹۰۰ سال است که قدمت دارد. فارابی تاثیرات مثبت انواع مختلف موسیقی بر جسم و روان را مورد بحث قرار داد و فهرست کرد.



از راست به چپ: دکتر مهمت سوسام (گیتار)، دکتر ارول کان (تنبور)، دکتر بینگور سونمز (فلوت)

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=13337

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر