3

سردار سلامی : دفاع مقدس سیمای زمینی آیات آسمانی است

  • کد خبر : 136802
  • ۱۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۶

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: دفاع مقدس، سیمای زمینی آیات آسمانی و تفسیر آیه های آسمانی روی زمین و قبله گاه نصرت الهی است.

سردار سرتیپ پاسدار «حسن سلامی» عصر شنبه در نشست عالی مسوولان راهیان نور دانش آموزی گفت: راهیان نور دانش آموزی، دارای اثرات ماندگاری در ساختن شخصیت و دادن افق های بلند برای دانش آموزان است.

وی گفت: دفاع مقدس به ملت ما روح جدید، منش جدید، اعتبار جدید، اقتدار جدید، سندهای بزرگ افتخارات جدید و تمام نشدنی داد و کهکشانی از ستاره های ابدی ایجاد کرد که می توان تا قیامت برای ایستادگی یک ملت در مقابل هر قدرتی هر چقدر بزرگ از آن استفاده کرد.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران ادامه داد: راز بقای ملت مسلمان ایران در مقابل این همه توطئه و فتنه عظیم جهانی که هر کدام از آنها کافیست که یک قدرت را از ریشه برکند، در مقاومت ملت ایران در دفاع مقدس نهفته است.

سردار سلامی افزود: اگر امروز دشمنان ما نمی توانند توطئه های خود را از فضای آرزوهای راهبردی و رویاهای بلند به محیط های عملیاتی منتقل کنند، به خاطر ارزش های به جا مانده از دوران پرشکوه دفاع مقدس است. آنجا که استحکام شخصیت ملت مسلمان ایران بر اساس اندیشه های اسلام شکل گرفت.

وی توضیح داد: جنگ ها قویترین سرمایه های زنده کشورها و بهترین معیار قضاوت دولت آشکار و پنهان یک ملت هستند چون در جنگ، تمام حقیقت درونی یک ملت فرصت ظهور پیدا می کنند.

سردار سلامی گفت: جنگ محیط شعار نیست، میدان عمل است، عمل در سخت ترین شرایط آنجا که همه اراده ملی، همه ایمان و باور، همه صداقت و همه ظرفیت و استعداد یک ملت فرصت می یابد در معرض قضاوت و ارزیابی قرار گیرد.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران افزود: جنگ میدان آزمون تاریخی ملت ها، و نزاعی برای بقا و خطیرترین واقعه با بیشترین دامنه تاثیر در بعد زمان برای نسل های آینده است.

وی تاکید کرد: جنگ میدان بروز حکمت و تدبیر و تفکر در اندیشه یک جامعه است، بنابراین نگاه به جنگ، نگاه به یک واقعه متوقف شده در تاریخ نیست.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران افزود: جنگ ها وقایع سیالی هستند که روح دارند و به ما و آیندگان درس سیاست، فرهنگ، تاریخ و جغرافیا می آموزند.

به گفته سردار سلامی، هر ملتی این واقع را فراموش کند، فراموش خواهد شد و ما امروز باید نسل های جدید را با آن حماسه های آفریده شده در آن دوران بی نظیر آشنا کنیم.

وی تصریح کرد: نسل های جدید و نسل های آینده باید بدانند که چه گوهر گرانقدری و چه امانت عظیمی را به دست می گیرند و حامل چه رسالتی هستند.

سردار سلامی گفت: آنها باید بدانند استقلال کشور، آزادی این ملت، اقتدار و منزلت جهانی آن محصول چه فداکاری ها و چه جانفشانی ها و تحمل چه سختی هایی بوده است.

وی ادامه داد: دفاع مقدس قطعه درخشان و نورانی حیات ملی و معتبرترین قطعه تاریخ کشور است، بنابراین باید آن را با تمام وجود به نسل های جدید منتقل کنیم و دانش آموزان بهترین افرادی هستند که باید با این مقوله آشنا شوند.

سردار سلامی گفت: این امر نیاز به مدیریت، برنامه ریزی، مراقبت، سعه صدر دارد و باید برای اجرای آن به دنیای نوجوان از دریچه دل های آنان برنامه های خود را طراحی و پیاده سازی کنیم و نباید آنها را خسته کنیم.

وی توضیح داد: جاذبه های هنری، تبیین درست و دقیق و باورپذیر، ایمنی، بهداشت، نظم و برنامه ریزی دقیق می تواند به برنامه های ما در برگزاری و اجرای کاروان های راهیان نور دانش آموزی کمک کند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=136802

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر