1

تبدیل کشور آمریکا به جسدی غرق شده در وان حمام

  • کد خبر : 13728
  • ۲۷ شهریور ۱۳۹۰ - ۷:۳۹

مجموعه اقدامات دولت و کنگره آمریکا، نظام تامین اجتماعی در این کشور را به جسدی غرق شده در وان حمام تبدیل خواهد کرد. نشریه فرانسوی لوموند دیپلماتیک، ضمن انتشار ارزیابی فوق و با اشاره به کاهش مداوم خدمات تامین اجتماعی در آمریکا نوشت: اوباما با عقب نشینی در مقابل جمهوری خواهان پذیرفته، که سه چهارم […]

مجموعه اقدامات دولت و کنگره آمریکا، نظام تامین اجتماعی در این کشور را به جسدی غرق شده در وان حمام تبدیل خواهد کرد.
نشریه فرانسوی لوموند دیپلماتیک، ضمن انتشار ارزیابی فوق و با اشاره به کاهش مداوم خدمات تامین اجتماعی در آمریکا نوشت: اوباما با عقب نشینی در مقابل جمهوری خواهان پذیرفته، که سه چهارم صرفه جویی های بودجه ای در ۱۰ سال آینده (معادل ۳هزار میلیاردلار) از محل کاهش هزینه های اجتماعی انجام شود. کنگره با کاهش بدهی ها از طریق افزایش مالیات ثروتمندان مخالفت کرده است. آن هم در کشوری که بهمن امتیازات مالیاتی پرداخت شده به ثروتمندترین ها میزان عمومی پرداخت مالیات را به پائین ترین سطح خود در ۵۰ سال گذشته رسانده است. تمایلی که در حاکمیت آمریکا وجود دارد این است؛ از گرسنگی کشتن حیوان! یعنی به قول یکی از رهبران فکری حاکمیت آمریکا «کاهش وزن خدمات دولت» به میزانی که بتوان سپس آن را در یک وان حمام خفه کرد.
نشریه فرانسوی اضافه می کند: چگونه می توان امید اوج گرفتن بدهی دولت آمریکا را در سالهای اخیر توضیح داد؟ در درجه اول با بحران اقتصادی ای که ریشه در قوانین زدایی مالی چند دهه گذشته دارد. سپس با تمدید منظم قانون کاهش مالیاتی سال ۲۰۰۱ که در ابتدا موقتی اعلام شده بود (معادل ۲۰۰۰میلیارددلار بدهی). و در نهایت با جنگی که پس از ۱۱ سپتامبر در افغانستان و عراق آغاز شد ( با هزینه ای معادل ۱۳۰۰ میلیارددلار). حزب جمهوری خواه ادعا می کند که مشکل بدهی را حل کرده بود؛ با حمایت از ثروتمندترین ها، که آنها را «کارآفرین» می نامد، و افزایش بودجه پنتاگون که آن را در عمل ۶۷ درصد در طی ده سال افزایش داده بود، آقای پل ریان رئیس کمیسیون بودجه مجلس نمایندگان، پیش بینی می کند هزینه های عمومی که هم اکنون معادل ۲۴ درصد تولید ناخالص داخلی است در سال ۲۰۵۰ به ۷۵/۱۴ درصد آن برسد و سقف مالیاتی از ۳۵ به ۲۵ درصد کاهش یابد (یعنی به پائین ترین سطح از سال ۱۹۳۱). تمام راه های قانونی فرار از مالیات ثروتمندترین ها حفظ شده و پرداخت هزینه های درمانی سالمندان و فقرا حذف خواهد شد. در این شرایط خدمات اجتماعی دولت آمریکا می تواند به زودی به جسدی غرق شده در یک وان حمام شبیه شود.
یادآور می شود براساس نظرسنجی جدید موسسه گالوپ، میزان محبوبیت اوباما در میان مردم آمریکا به ۳۹درصد سقوط کرده است. دست کم ۴۶ میلیون آمریکایی زیرخط فقر هستند و حتی امکان تامین وعده های غذایی روزانه را ندارند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=13728

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر