1

تحویل یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در پایان سال جاری

  • کد خبر : 13829
  • ۲۸ شهریور ۱۳۹۰ - ۷:۳۶

علی نیکزاد در حاشیه مراسم بهره‌برداری از ۲۰ دستگاه لکوموتیو و ۲۲ دستگاه واگن مسافری جدید، در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: با ورود این تعداد لکوموتیو و واگن مسافربری جدید، ظرفیت ناوگان ریلی کشور یک میلیون نفر افزایش یافت.وی ادامه داد: در کشور ایران سالانه بیش از ۵۰۰ میلیون نفر از طریق انواع روشهای حمل و نقل […]

علی نیکزاد در حاشیه مراسم بهره‌برداری از ۲۰ دستگاه لکوموتیو و ۲۲ دستگاه واگن مسافری جدید، در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: با ورود این تعداد لکوموتیو و واگن مسافربری جدید، ظرفیت ناوگان ریلی کشور یک میلیون نفر افزایش یافت.وی ادامه داد: در کشور ایران سالانه بیش از ۵۰۰ میلیون نفر از طریق انواع روشهای حمل و نقل جابه‌جا می‌شوند که از این میزان سهم راه‌آهن ۲۵ میلیون نفر است؛ همچنین سالانه ۳۸۵ میلیون تن کالا در کشور جابه‌جا می‌شود که از این رقم، جابه‌جایی ۳۲ میلیون تن ‌سهم حمل و نقل ریلی است.
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه هم‌اکنون ۱۰ هزار کیلومتر راه‌آهن در حال بهره‌‌برداری است، خاطرنشان کرد: در سال جاری ۷ هزار و ۵۰۰ کیلومتر خطوط ریلی در دست ساخت وجود دارد.
نیکزاد ادامه داد: طبق اهداف برنامه سالانه باید یک هزار کیلومتر خطوط ریلی در کشور ساخته شود تا در افق چشم‌انداز ۱۴۰۴ ‌حدود ۲۵ هزار کیلومتر خطوط ریلی در کشور داشته باشیم.
وی با بیان اینکه در سال جاری ۱۰۰۰ کیلومتر ریل به بهره‌برداری خواهد رسید، اضافه کرد: سیاست کلی ما در وزارت راه و شهرسازی استفاده از توان بخش خصوصی در توسعه بنادر، ناوگان هوایی، جاده‌ای و ریلی است.
وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: همچنین دو خطه کردن، برقی کردن خطوط موجود و واگذاری لکوموتیوها عمده فعالیت‌ها‌ی راه‌آهن ‌است.
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه دولت در دو عرصه تلاش می‌کند، گفت: یکی از این موارد، استفاده بهینه از بودجه‌های عمرانی در اختیار وزارت راه و شهرسازی است که ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است و دیگری استفاده از توان قانون بودجه است که بتوانیم از بخش خصوصی در تمامی عرصه‌های توسعه‌ای وزارت راه و شهرسازی استفاده کنیم.

* ۶۴۰۰ پیمانکار در بخش راه تعیین صلاحیت شدند

نیکزاد ادامه داد: بودجه وزارت راه و شهرسازی ۴ هزار و ۵۰۰ هزار میلیارد تومان است، همچنین ۱۵۰۰ میلیارد تومان تعهدات وزارتخانه در بازپرداخت فاینانس و تملک دارایی‌هاست و عدد قابل توجهی نیز دولت در اختیار ما قرار داده است که مسکن مهر با شدت و قوت در روستا و شهر ادامه یابد.
وزیر راه و شهرسازی افزود: در قانون بودجه نیز ‌مجوز‌های بسیار مطلوبی در امر واگذاری اموال منقول و غیرمنقول، کارکرد پیمانکار و واگذار سهام دولتی، استفاده از صندوق توسعه ملی، استفاده از فاینانس کشورهای مختلف صادر شده است؛ ما کار دولتی را در کنار کارهای غیردولتی انجام می‌دهیم و از همه مهمتر مسکن مهر را با بخش خصوصی ساخته و می‌سازیم.
نیکزاد با اشاره به اینکه ۶ هزار و ۴۰۰ پیمانکار در بخش راه تعیین صلاحیت شدند، ادامه داد: از این فرصت استفاده می‌کنیم و از بخش خصوصی دعوت می‌کنیم در همه امور مربوط به راه و شهرسازی حضور یابند.
وزیر راه و شهرسازی افزود: ما آماده‌ایم که امورات توسعه‌ای را به بخش خصوصی واگذار کنیم و از طریق جایگاه حاکمیتی نهایت حمایت را با قرارداد معین انجام ‌دهیم.

* انتشار ۴ هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت در آینده نزدیک

نیکزاد درباره اختصاص ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از منابع صندوق توسعه ملی و ا‌نتشار ۴ هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت، اظهار داشت: انتشار ۴ هزار میلیارد تومان اوراق کار بسیار ارزشمندی است و در بند ب ماده ۴۸ به وزارت راه و ترابری با تضمین دولت اجازه انتشار داده شده است؛ در این باره مصوبه دولت اخذ و بانک عامل مشخص شده است؛ همچنین هماهنگی‌ها با بانک مرکزی در حال انجام است که به زودی منتشر خواهد شد.
وزیر راه و شهرسازی افزود: منابع اختصاصی از صندوق توسعه ملی هم ۳۰ هزار میلیارد تومان است که فعالیت‌‌های آن در حال انجام بوده و در بخش توسعه ناوگان هوایی، توسعه حمل و نقل ریلی، جاده‌ای و توسعه بندر و نیز در بخش مسکن توافقات کابرد آن انجام و بانک عامل مشخص شده است.
وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: لازمه استفاده از صندوق توسعه ملی ارائه طرح از سوی بخش خصوصی است، بانک عامل توجیه را دریافت و تضمین می‌کند و پس از آن به صندوق توسعه نامه‌ای می‌نویسد و به دنبال آن بانک مرکزی پول را در اختیار بانک عامل قرار می‌دهد تا برای انجام اموری که در بخش توافق شده است اختصاص یابد.

* پیگیری احداث قطار سریع‌السیر اصفهان – مشهد ‌با مشارکت بخش خصوصی

نیکزاد در خصوص تحویل یک‌هزار کیلومتر خطوط ریلی تا پایان سال جاری، اظهار داشت: بخشی از راه‌‌آهن غرب، راه‌آهن بم _ زاهدان _ کرمان، اراک_ سمنگان – ملایر و از این قبیل، ‌قابل افتتاح در سطح کشور است.
وی با بیان اینکه وزارت راه و شهرسازی در حال پیگیری احداث قطار سریع‌السیر اصفهان به مشهد ‌با بخش خصوصی است، گفت: این مورد ‌پروژه بسیار بزرگی است بدین ترتیب که مسیر در اختیار بخش خصوصی قرار می‌گیرد و طراحی و جذب منابع و ساخت توسط بخش خصوصی انجام می‌شود و پس از آن بهره‌برداری صورت می‌گیرد.
وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: به زودی درباره این مسیر ریلی اخبار خوشی برای مردم خواهیم داشت.
وی با اشاره به اینکه راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با یکی از شرکت‌های بزرگ اجرایی کشور برقی کردن تهران _ مشهد را bot می‌کند، گفت: بدین ترتیب خط ‌در اختیار بخش خصوصی قرار می‌‌گیرد و آنها آن را برقی کرده و سرعت فعلی را بالا می‌برند و چون طراحی، ساخت و سرمایه‌گذاری با بخش خصوصی است، زمان مشخص بهره‌برداری با آنهاست.
نیکزاد اظهار داشت: اگر ‌توسعه ناوگان و انواع شقوق حمل و نقل به این سبک پیش رود، موفق‌تر خواهیم بود در واقع پروژه‌ها زودتر ساخته می‌شود.

* احتمال واگذاری تمامی قطعات احداث مترو پرند به شهرداری تهران

وزیر راه و شهرسازی در خصوص میزان پیشرفت احداث مترو حرم‌ امام خمینی (ره) – فرودگاه امام – شهر جدید پرند، اظهار داشت: قبل از این، مدیرعامل قبلی شرکت بهره‌برداری متروی ‌تهران در خصوص اجرای این پروژه از حرم امام تا فرودگاه امام خمینی (ره) قولی را داد که کلاً زیر قولش زد و هیچ کاری در متروی حرم امام خمینی_ فرودگاه امام _ شهر جدید پرند توسط وی انجام نشد.
نیکزاد ادامه داد: ‌مدیریت جدید شرکت بهره‌برداری متروی تهران توافقاتی با وزارت راه و شهرسازی انجام داد و اعلام کرد که اگر مبلغی را تأمین کنیم و در اختیار وی قرار دهیم، وزارت راه و شهرسازی در این پروژه به کنار می‌رود و هر سه قسمت پروژه توسط شهرداری ساخته شود.
وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: در این صورت شهرداری نیز تا سال ۱۳۹۱ هر سه قطعه این پروژه را می‌سازد؛ زمانی که هم سازنده و هم بهره‌بردار خود شهرداری است، قطعاً پروژه نیز سریع‌تر پیش می‌رود.
نیکزاد ادامه داد: هم‌اکنون در حال پیگیری از معاونت نظارت راهبردی هستیم تا این پول در اختیار شرکت مترو قرار گیرد.

* فعلاً تا پایان سال ۹۰ افزایش قیمت بلیت هواپیما نداریم

وزیر راه و شهرسازی در مورد شایعات افزایش قیمت بلیت هواپیما، خاطرنشان کرد: متأسفانه خبرنگاری به اشتباه اعلام کرد که وزیر راه و شهرسازی گفته است ۲۵ درصد قیمت بلیت هواپیماهای زیر ۵ سال افزایش می‌یابد اما من اینجا می‌گویم که هیچگونه افزایش قیمت بلیت هواپیما در سال ۱۳۹۰ نخواهیم داشت.
وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: اگر هواپیمای جدیدی وارد کشور شود و خارجی باشد چون سوخت آنها ۷۰۰ تومانی است و عمر هواپیما کمتر از ۷ سال است تحت ‌نظر سازمان هواپیمایی کشور می‌پرد و الان هم پاسخ مشخص این است که فعلاً هیچ افزایش قیمت بلیت هواپیمایی تا سال ۱۳۹۰ ‌در برنامه نداریم.

* تحویل یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در پایان سال جاری

وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد:‌ یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در پایان سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید که ۴۰۰ هزار واحد آن مربوط به روستا و ۸۰۰ هزار واحد آن مربوط به شهرهاست./فارس

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=13829

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر