1

حجم ۱.۵ میلیارد دلاری تجارت ایران و روسیه تا ۱۰ برابر قابل افزایش است

  • کد خبر : 140814
  • ۱۸ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۷

وزیر نفت در همایش مشترک تجاری ایران و روسیه گفت: حجم ۱.۵ میلیارد دلاری تجارت ایران و روسیه در سال گذشته ناچیز بوده و تا ۱۰ برابر قابل افزایش است.

 بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت بعد از ظهر امروز در همایش مشترک تجاری ایران و روسیه که در اتاق بازرگانی ایران برگزار شد، گفت: حجم روابط اقتصادی بین دو کشور در سال ۹۲ حدود ۱٫۵ میلیارد دلار بوده که غیرقابل قبول است و سیاست دولت ما ارتقاء روابط اقتصادی با روسیه و برقرار کردن روابط راهبردی است.

فارس/وی اظهار امیدواری کرد، تا با توجه به توافق صورت گرفته طی چند ماه اخیر بین ایران و روسیه جهش بزرگی در روابط تجاری دو کشور اتفاق بیفتد و با تدابیر اتخاذ شده توسط رؤسای جمهور دو کشور سطح روابط تجاری به ۱۰ برابر وضعیت موجود برسد.

وزیر نفت خطاب به بازرگانان ایرانی گفت: روسیه بازار بزرگی برای ما با تقاضای زیاد و رشد اقتصادی سریع است و ما کالا و خدمات زیادی با کیفیت مطلوب و سطح استانداردهای بین‌المللی داریم که می‌تواند پاسخگوی نیازهای رو به رشد این کشور باشد.

زنگنه ایجاد راهکاری برای تسهیل در روابط مالی و بانکی و روابط کنسولی بین دو کشور را از جمله مسائل مهمی دانست که باید زمینه آن فراهم شود.

وی با اشاره به اینکه امضای یادداشت تفاهم اقتصادی مشترک بین دو کشور ایران و روسیه بسیاری از مشکلات را حل می‌کند، تصریح کرد: روسیه کالا و خدمات زیادی دارد که ما هم به آن نیازمندیم و بازرگانان دو کشور باید ارتباطات تجاری را دنبال کنند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=140814

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر