1

موافقت دولت ترکیه با استقرار سپر موشکی ناتو

  • کد خبر : 14163
  • ۳۰ شهریور ۱۳۹۰ - ۹:۱۱

موافقت دولت ترکیه با استقرار سپر موشکی ناتو باعث خشم مردم در این کشور شده است. گزارش ها حاکی از آن است که مردم منطقه بیریجیک و کوریجیک- جایی که قرار است رادارهای سپر موشکی ناتو در آن مستقر گردد- به شدت از اقدام دولت آنکارا در موافقت با نصب رادارها خشمگین هستند. یک روزنامه […]

موافقت دولت ترکیه با استقرار سپر موشکی ناتو باعث خشم مردم در این کشور شده است.
گزارش ها حاکی از آن است که مردم منطقه بیریجیک و کوریجیک- جایی که قرار است رادارهای سپر موشکی ناتو در آن مستقر گردد- به شدت از اقدام دولت آنکارا در موافقت با نصب رادارها خشمگین هستند. یک روزنامه چاپ آنکارا نوشت: شهروندان این منطقه در سخنانی تمسخرآمیز همراه با کنایه به دولت می گویند «ما مشهور شده ایم چرا که از این پس همه مردم جهان حتی استرالیایی ها هم به یمن وجود این رادارها ما را خواهند دید.»
رادیکال نوشت: تعدادی از ساکنان این منطقه اعلام کردند که بزودی طوماری همراه با هزاران امضا در مخالفت با استقرار رادارهای ناتو در منطقه خود تهیه و آن را به آنکارا خواهند فرستاد.
مردم بیریجیک در گفت وگو با روزنامه «رادیکال» گفته اند هدف اصلی از اقدام ناتو این است که ترکیه نقش ژاندارم «اسرائیل» را ایفا کند.
«مولود بیکدیمیر» یکی از شهروندان بیریجیک گفت: مسئولان ما از یک طرف می گویند ضداسرائیلی هستند ولی از دیگر سو با استقرار رادارهای ناتو برای حمایت از اسرائیل موافقت می کنند. چرا ما در مرمره آبی ۹ شهید تقدیم کردیم؟ چرا ما باید با همسایگان مسلمانمان در سوریه و ایران دشمن باشیم؟ آمریکا نزدیک به دو میلیون انسان بی گناه در عراق را به قتل رسانده است پس طیب (اردوغان) با این اقدام شریک آنان محسوب می شود.
به گزارش «قدسنا»، یکی دیگر از شهروندان بیریجیک به نام مولود می گوید: تمامی اهالی این منطقه در انتخابات اخیر به حزب عدالت و توسعه رای دادند اما پس از این آرای ما قطعا مال آنها نخواهد بود.
جوانان منطقه کوریجیک نیز در اقدامی نمادین از طریق شبکه های اجتماعی حملات تبلیغی دامنه داری را علیه استقرار رادار ناتو در ترکیه آغاز کرده اند و اعلام نمودند «ما رادار نمی خواهیم»
فاطمه از اهالی کوریجیک در این باره می گوید: این منطقه سابقا پذیرای رادارهای آمریکایی بوده و ما در گذشته علیه این اقدام آمریکا تظاهرات کردیم لذا اگر بار دیگر نیازی باشد به خیابان ها خواهیم ریخت و شعار خواهیم داد که «آمریکا از کشور ما برو بیرون».
امینه یکی از ساکنان منطقه بکر اوشاق نیز معتقد است: ناتو با ریختن خون مردم بیگناه خاورمیانه تغذیه میکند. من از اینجا به اردوغان سلام می کنم و می گویم تو هم برو همان جایی که مبارک رفت.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=14163

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر