5

بدهی ۷ هزار میلیارد تومانی دولت‌ها به شهرداری همچنان پابرجاست

  • کد خبر : 143808
  • ۱۳ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۵

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران گفت: هنوز بدهی ۷ هزار میلیارد تومانی دولت‌ها به شهرداری بر جای خود باقی است و تاکنون اقدامی برای پرداخت این مطالبات صورت نگرفته است.

مجتبی شاکری با اشاره به میزان بدهی‌ دولت به شهرداری تهران، اظهار داشت: بدهی حدود ۷ هزار میلیارد تومانی دولت‌های قبل به شهرداری رقم بالایی است که اگر پرداخت شود بخش زیادی از مشکلات را بطرف خواهد کرد.
وی با بیان اینکه آمادگی برای ایجاد فاینانس برای شهرداری‌‌ها به وجود آمده بود اما تاکنون اقدامی برای تحقق آن صورت نگرفته است‌، ادامه داد: هزینه پایتخت موضوع مهمی است؛ شهر تهران که در روز جمعیتی بالغ بر ۱۰ تا ۱۲ میلیون نفر دارد، شب‌ها ۸ الی ۹ میلیون نفر را در خود جای می‌‌دهد این وضعیت به معنای این است که تهران روزانه میزبان چند میلیون مهمان است.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران تصریح کرد: چرا باید هزینه‌های این مسافران از عوارضی که شهروندان پرداخت می‌کنند،‌ تأمین شود در حالی که این هزینه را دولت باید بپردازد و مجلس شورای اسلامی نیز در این راستا تهمیداتی بیندیشد.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای دریافت مطالبات شهرداری از دولت،‌ اظهار داشت: توقعی که در زمان ریاست مسجدجامعی در شورای شهر وجود داشت این بود که از ارتباط با دولت برای دریافت این وجوهات استفاده کند اما حتی درباره برگزاری انتخابات شورایاران نیز اقدامی نشد و آنها در حال حاضر به صورت غیر قانونی در مشغول فعالیت هستند.

شاکری با بیان اینکه پرداخت مطالبات شهرداری از دولت می‌توانست گره‌های بسیاری از شهر را باز کند، ادامه داد: درست از که برخی از وزرا در شورای شهر حضور یافتند اما همه دوستان منتظر نتایج عملی این موضوع هستند و هر عمل باید خروجی داشته باشد تا شهروندان بتوانند از آن استفاده کنند اما تاکنون مشکل پرداخت دیون دولت به شهرداری حل نشده است.

منبع: تسنیم

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=143808

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر