3

سرنوشت انتخابات سنا در ۶ ایالت کلیدی

  • کد خبر : 145105
  • ۲۶ مهر ۱۳۹۳ - ۹:۳۸

جمهوری خواهان در ایالات متحده امیدوارند تا بتوانند اکثریت سنا را به دست آورده و از این طریق نسبت به “باراک اوباما” و هم حزبی هایش فشار وارد نمایند. این مهم تا کنون برآورده شده است اما هنوز ۲۰ روز سرنوشت ساز تا انتخابات باقی است.

دیدبان آمریکا:  بررسی آخرین نتایج نظرسنجی ها و پیش بینی تحلیل گران سیاسی در خصوص انتخابات میان دوره ای سنا ایالات متحده نشان می دهد که جمهوری خواهان هم چنان از رقبای دموکرات خود برتری دارند. بر اساس آخرین نظر سنجی روزنامه نیویورک تایمز در روز ۱۳ اکتبر (سه شنبه ۲۲ مهر) جمهوری خواهان ۶۸ درصد احتمال پیروزی دارند و دموکرات ها تنها ۳۲ درصد.

همان طور که در تصویر زیر قابل مشاهده است میزان استقبال از جمهوری خواهان بین ماه های ژانویه تا اکتبر در روز ۲۲ مهر یا همان ۱۳ اکتبر به بالا ترین میزان خود رسیده است. به نظر می رسد این اقبال عمومی از اواسط ماه ژوئن آغاز شده و ادامه خواهد داشت. از طرفی بر اساس آخرین مقاله تحلیلی که روزنامه واشنگتن پست در روز دوشنبه ۲۲ مهر به چاپ رساند جمهوری خواهان در نهایت موفق خواهند شد تا ۵۲ کرسی از ۱۰۰ کرسی سنا را از آن خود کرده و اکثریت را در دست گیرند.

در این دوره از رقابت ها پیروزی دموکرات ها در ۱۲ ایالت زیر تقریبا قطعی شده است: دلاور، ماساچوست، نیوجرسی، میشیگان، اورگن، مینه سوتا، هاوایی، نیومکزیکو، رودایلند، ویرجینیا، نیوهمپشایر و ایلی نیوز.

وضعیت برای جمهوری خواهان نیز به این شکل است که آن ها توانسته اند در ۱۶ ایالت پیروزی خود را قطعی کنند: آلاباما، نبراسکا، اوکلاهاما، تگزاس، مین، کارولینای جنوبی، وایومینگ، داکوتای جنوبی، آرکانزاس، آیداهو، اوکلاهاما، کارولینای جنوبی، وایومینگ، تنسی، مونتانا، می سی سی پی، کنتاکی، جرجیا.

منظور از قطعی شدن به معنای این است که در این ایالت ها احزاب مذکور بیش از ۷۵ درصد رای داشته و  بعید به نظر می رسد که آرایشان با تغییر خاصی مواجه شود. از این منظر تنها ۶ ایالت هستند که با توجه به وضعیت فعلی رقابت بین دو حزب در آن ها بسیار بالاست و احتمال تغییر در وضعیت آن ها بسیار قریب الوقوع است. در قسمت زیر به بررسی آن ها می پردازیم.

وضعیت جمهوری خواهان و دموکرات ها در ۶ ایالت کلیدی

کارولینای شمالی:
در این ایالت رقابت بین دو کاندیدای دموکرات و جمهوریخواه بسیار فشرده است و پیش بینی پیروزی هر یک از این دو بسیار دشوار است. اما نظرسنجی های دو هفته گذشته حاکی از پیشتازی ۴٫۳ درصدی کاندیدای دموکرات، خانم “کی هیگان”، و نظرسنجی های هفته گذشته پیشتازی ۳٫۱ درصدی این کاندیدای دموکرات را نشان می داد.

کانزاس:

وضعیت در ایالت کانزاس کمی متفاوت است. در این ایالت جمهوری خواهان با نامزد مستقل یعنی ” گرگ اورمن” مواجه هستند. اورمن در حال حاضر ۶۳ درصد احتمال پیروزی دارد. تا قبل از ماه آگوست این آقای ” پت رابرتز” جمهوری خواه بود که با اختلاف فاحشی از رقیب خود پیش بود.

آلاسکا:

سناتور این ایالت در حال حاضر “مارک بگیچ” دموکرات است. اما بر اساس پیش بینی نیویورک تایمز، وی به احتمال  ۸۰ درصد کرسی این ایالت را به آقای ” دن سولیوان” از حزب جمهوری خواه واگذار خواهد کرد. این در حالی است که تا اواسط ماه آگوست،  بگیچ ۶۰ درصد احتمال پیروزی داشته است. بنا بر این وضعیت این ایالت به شکلی است که هر لحظه احتمال تغییر در آرا وجود دارد.

کلرادو:

در حالی که میزان موفقیت “مارک اودال” نامزد دموکرات، تا اواسط آگوست ۸۰ درصد بوده است در حال حاضر به ۳۷ درصد رسیده است. رقیب وی “کوری گاردنر” از حزب جمهوری خواه، تقریبا یک ماه است که از رقیب خود پیشی گرفته است.

آیوا:

نظر سنجی جدید ان بی سی که دو روز پیش صورت گرفت نشان می دهد که “جونی ارنست” جمهوری خواه در ایالت آیوا با اختلاف ۲ درصد از “بروس بریلی” دموکرات جلوتر است. بر اساس گزارش منتشر شده در ان بی سی نیوز شاید ایالت آیوا باشد که پیروزی  نهایی جمهوری خواهان را رقم بزند.

لوئیزیانا:

سناتور این ایالت در حال حاضر خانم “مری لندریوی” دموکرات می باشند که بر اساس نظرسنجی هایی که تا کنون انجام گرفته است به احتمال ۸۳ درصد این کرسی را از دست خواهد داد. کسیدی جمهوری خواه شانس بیشتری از وی برای پیروزی در این انتخابات برخوردار است. گفتنی است طی ۵ ماه اخیر هیچ گاه درصد آرای خانم لندریوی از رقیب دموکراتش پیش نیفتاده است.

از مجموع آن چه گفته شد می توانیم به این نتیجه برسیم که اوضاع پیروزی جمهوری خواهان از دموکرات ها بیشتر است. اما این وضعیت ممکن است تا روزهای پایانی انتخابات پا برجا نماند. اگر وضعیت آرا و و استقبال مردم بر اساس نظرسنجی ها به همین شکل فعلی باقی بماند. جمهوری خواهان می توانند با احتساب نهایی کسب ۵۲ کرسی در سنا، پیروز انتخابات باشند. حال باید منتظر حوادث آینده و تاثیر گذار در آرا باشیم؛ زیرا که هنوز ۲۰ روز دیگر تا انتخابات فرصت باقی است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=145105

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر