1

این انقلاب‌ها مربوط به جریان خاصی نیست، بلکه عموم مردم به صحنه آمده‌اند

  • کد خبر : 14515
  • ۰۱ مهر ۱۳۹۰ - ۱۷:۰۰

حجت‌الاسلام صدیقی در خطبه های نماز جمعه امروز تهران ، اختلاس بانکی را حادثه‌ای تلخ خواند و از دستگاه قضایی خواست تا برخورد قاطع با مجرمان این اختلاس، درس عبرتی برای دیگران باشد. حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی خطیب امروز نماز جمعه تهران، با اشاره به برگزاری اجلاس بین‌المللی بیداری اسلامی که چند روز قبل در ایران صورت گرفت، گفت: […]

حجت‌الاسلام صدیقی در خطبه های نماز جمعه امروز تهران ، اختلاس بانکی را حادثه‌ای تلخ خواند و از دستگاه قضایی خواست تا برخورد قاطع با مجرمان این اختلاس، درس عبرتی برای دیگران باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی خطیب امروز نماز جمعه تهران، با اشاره به برگزاری اجلاس بین‌المللی بیداری اسلامی که چند روز قبل در ایران صورت گرفت، گفت: این همایش مهمترین اجلاس بعد از انقلاب از نظر محتوا بود که هم از نظر موقعیت و زمان و هم شرکت کنندگان آن که عصاره کشورهای اسلامی و شخصیت‌های ناشناخته شده این کشورها بودند، از همیت ویژه ای برخوردار بود.

وی با اشاره به سخنان و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در این اجلاس آنرا منشور راهبردی کشورهای اسلامی خواند و افزود: سخنان ایشان در سه فراز، هویت انقلاب‌ها، آسیب‌ها و پیشنهاد و توصیه‌ها نمود داشت/

امام جمعه موقت تهران با یادآوری فرازهایی از سخنان رهبر معظم انقلاب، گفت: این انقلاب‌ها مربوط به جریان خاصی نیست، بلکه عموم مردم مسلمان به صحنه آمده‌اند و جهاد و مبارزه با استکبار را در عمل نشان داده‌اند. لذا در این انقلاب‌ها عزت و کرامت اسلامی و ملی ملت‌ها احیا شد، که قبلا در زیر پای سلطه‌گران و ظالمان له شده بود.

صدیقی ادامه داد: مسئله دیگر این است که مردم به دنبال اسلام‌خواهی هستند، مردم خواهان معارف اسلامی هستند و به همین دلیل حرکت‌های خود را از مساجد و نمازهای جمعه شروع کردند.

وی ادامه داد: مسئله دیگر مبارزه و مقابله با استکبار جهانی و صهیونیسم بین‌الملل است که جزو اصلی‌ترین آرمانهای اصلی ملت‌های مسلمان اسقرار دارد.

صدیقی همچنین با گرامی‌داشت هفته‌ دفاع مقدس، ۸ سال جنگ تحمیلی را تضمین‌کننده‌ بقای انقلاب و مبانی آن دانست و گفت: جنگ برای ما یک نعمت بود و ملت ما در دانشگاه جنگ ساخته شد. در هشت سال دفاع مقدس دشمن ما مایوس شد و ملت ایران با توکل به خدا اعتماد به نفس پیدا کرد و دنیا متوجه شد که اگر استقامت باشد خون بر شمشیر پیروز خواهد شد.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به آغاز سال تحصیلی حوزه علمیه، مدارس و دانشگاه‌ها تاکید کرد: مسئولان در این زمینه وظایفی دارند، مردم فرزندان خود را به این مسوولان می‌سپارند. ولی خدا نکند که مردم بچه متدین خود را به دانشگاه تحویل دهند و بی‌بند و بار تحویل بگیرند. بنابر این باید همه با برنامه‌ریزی و مسئولیت‌پذیری امر را هدایت کنند.

صدیقی ادامه داد: باید کارها به جوانان واگذار شود و دانشجویان جوان و مومن و عاشق انتظار به صحنه آورده شده و با برنامه‌های حساب شده جلوی بی‌بند وباری‌ها گرفته شود.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به ترور شهید برهان‌الدین ربانی  رئیس جمهور سابق افغانستان گفت: ترور ایشان در یک منطقه‌ امن که زیر چتر حفاظت آمریکایی‌ها بود صورت گرفت، باید پرسید که چطور یک تروریست با مواد منفجره توانسته است وارد چنین منطقه‌ای شود؟

وی گفت: این ماجرا علتی داشته و قطعا باید آمریکایی‌ها نسبت به این مسائل پاسخگو باشند، که این موجب نفرت مردم از این حوادث شده است.

صدیقی در بخش دیگر سخنان خود اختلاس بانکی را حادثه‌ای تلخ خواند و تصریح کرد: وقوع این مسائل در شان مردم ایران نیست، مردمی که به اعتبار ولایت فقیه همه طور در صحنه هستند از مسوولان نیز توقع امانتداری و نظارت بر امور را دارند.

وی با رد هرگونه غوغاسالاری در روند رسیدگی به این ماجرا و محکوم کردن آن گفت: غوغا سالاری اسلامی نیست. لذا رسیدگی به این کار باید از مجرای طبیعی خود باشد.

صدیقی ادامه داد: رئیس قوه قضائیه با ابلاغ ویژه دادستان کل کشور را مامور رسیدگی کرده‌اند. لذا از دادستان محترم می‌خواهیم که اولا موضوع را پیگیری دقیق کرده و ابعاد آنرا شناسایی کنند، دوماً  در این خصوص اطلاع‌رسانی به مردم قدم به قدم صورت بگیرد و سوم اینکه با محرز شدن ماجرا، با سرعت معقول قضایی و بدور از احساس‌گرایی در اولین فرصت ممکن این پرونده را رسیدگی کنند و با مجرمان با قاطعیت برخورد کنند تا باعث عبرت دیگران شود.

خطیب موقت نماز جمعه تهران همچنین با اشاره به سالروز شهادت امام صادق(ع)، این واقعه تلخ را به محضر امام عصر(عج) و مردم ایران تسلیت گفت.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=14515

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر