1

سقوط شدید ۴۰ دلاری قیمت جهانی هر اونس طلا

  • کد خبر : 14573
  • ۰۱ مهر ۱۳۹۰ - ۲۲:۵۱

قیمت جهانی هر اونس طلا که ساعت ۱۳ امروز ۱۷۳۰ دلار بود، طی چهار ساعت گذشته با سقوط شدید ۴۰ دلاری مواجه شد و به زیر ۱۶۹۰ دلار رسید. قیمت جهانی طلا که طی سال جاری رکوردهای بی سابقه ای را بر جا گذاشته بود و در تاریخ ششم سپتامبر از مرز ۱۹۲۰ دلار هم […]

قیمت جهانی هر اونس طلا که ساعت ۱۳ امروز ۱۷۳۰ دلار بود، طی چهار ساعت گذشته با سقوط شدید ۴۰ دلاری مواجه شد و به زیر ۱۶۹۰ دلار رسید.

قیمت جهانی طلا که طی سال جاری رکوردهای بی سابقه ای را بر جا گذاشته بود و در تاریخ ششم سپتامبر از مرز ۱۹۲۰ دلار هم فراتر رفته بود، طی دو سه هفته گذشته روند نزولی در پیش گرفت و حوالی ظهر امروز ( جمعه) هر اونس طلا در بازارهای جهانی به مرز ۱۷۳۰ دلار کاهش یافت تا در آستانه نزول به مرز ۱۶۰۰ دلار قرار گیرد.
روند نزولی قیمت طلا طی چهار ساعت گذشته ادامه داشت و نرخ جهانی هر اونس طلا دقایقی پیش به ۱۶۸۹ دلار رسید.
این در حالی است که برخی کارشناسان بین المللی پیش بینی کرده بودند که قیمت جهانی طلا تا پایان سال جاری میلادی به مرز ۲۰۰۰ دلار هم برسد.
بلومبرگ پیش از این به نقل از ۱۶ کارشناس بازار طلا پیش بینی کرده بود قیمت این فلز گرانبها تا پایان سال جاری میلادی در اثر افزایش تقاضا به رکورد ۲۰۰۰ دلار در هر اونس برسد.
بر اساس نظرسنجی انجام شده از ۱۶ تحلیلگر، پیش بینی شد قیمت طلا پیش از ۳۱ دسامبر به ۲ هزار و ۳۸ دلار برسد و قیمت این فلز گران‌بها رکورد ۲ هزار و ۲۶۸ دلار را در سال آینده ثبت کند/فارس
قیمت طلا در سال جاری میلادی با افزایش ۲۵ درصدی روبرو بوده و رکورد هزار و ۹۲۳ دلار در هر اونس را به ثبت رسانده است.
تقاضا برای خرید طلا با افزایش نگرانی‌ها در مورد بحران بدهی در اروپا و چشم‌انداز متزلزل رشد اقتصادی آمریکا افزایش یافت و این امر سبب افزایش قیمت این منبع امن سرمایه گذاری شد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=14573

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر