1

انتقاد شدید سخنگوی کمیسیون امنیت ملی : دولت نه تدبیر دارد و نه امید/ مگر برای مخالفت با یک شخص از ملت انتقام می گیرند؟

  • کد خبر : 146422
  • ۱۰ آبان ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۵

نقوی حسینی با انتقاد شدید از توقف پروژه های عمرانی در سطح کشور و بخصوص در سطح استان تهران گفت : دولت آقای روحانی دولت تدبیر و امید نیست و مردم را با توقف پروژه های در دست اجرا نا امید می کند.

به گزارش افق سید حسین نقوی  با انتقاد شدید از موضع وزیر راه و شهرسازی درباره تغییر متروی ورامین به قطار حومه ای اظهار داشت: بنده هفته گذشته به همراه آقای بروجردی و برخی اعضای کمیسیون امنیت ملی به فرانسه سفر کردیم و به دلیل اینکه این سفر، اولین سفر هیئت پارلمانی ایران به فرانسه پس از چند سال بود، ضرورت داشت که در این سفر حضور داشته باشم که به یکباره در حین سفر متوجه سفر اعلام نشده وزیر راه و شهرسازی به ورامین و تصمیم ناگهانی خبر تعطیلی متروی شهرستانهانی ورامین، قرچک و پیشوا شدم.

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی افزود: اخباری که به بنده در زمینه متروی ورامین رسیده بسیار تعجب برانگیز بود و برداشت بنده از این موضوع آن است که این دولت، دولت تدبیر دولت امید نیست و مردم را ناامید می کند.

وی ادامه داد: پروژه متروی ورامین در زمان ریاست جمهوری دکتر احمدی نژاد با چه تلاش و زحمتی به تصویب رسید و در جدول بودجه قرار گرفت و اجرای این پروژه به متروی تهران واگذار شد و کار عمرانی نیز با اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیارد آغاز گردید .

سفر وزیر راه بدون اطلاع نماینده مجلس و امام جمعه صورت گرفته است

نقوی حسینی اضافه کرد: رییس جمهور دولت گذشته یکبار شخصا از این پروژه بازدید و وزیر سابق راه و شهرسازی نیز سه بار از مراحل عمرانی متروی ورامین-تهران دیدن کرد و مشخص شد که مردم برای مسئولان مهم هستند و بدین ترتیب کار با سرعت پیش می رفت.

نماینده مردم ورامین با انتقاد از عملکرد دولت تدبیر و امید در مورد پروژه متروی ورامین عنوان کرد: مراحل عملیات عمرانی متروی ورامین به خوبی طی می شد تا اینکه دولت تدبیر و امید روی کار آمد و ما فکر نمی کردیم که این دولت به این میزان بی تدبیری از خود نشان دهد.

این مسئول با ابراز بی اطلاعی از سفر وزیر راه و شهرسازی به ورامین متذکر شد: در مورد سفر وزیر راه و شهرسازی به ورامین، نماینده این شهرستان در جریان نبود و اگر وزیر می خواست که نماینده مردم در این بازدید حضور داشته باشد از مأموریت ما آگاهی داشت و می توانست با چند روز تأخیر در ورامین حاضر شود.

تصمیمات دولت در زمینه متروی ورامین با شعار تدبیر سازگاری ندارد

وی گفت: به فرض که نماینده مردم در مجلس در مأموریت بوده و در شهرستان حاضر نبود، پس چرا نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهرستان ورامین به عنوان یکی از ستون های اصلی شهرستان در جریان این سفر قرار نداشت و بدین ترتیب یک جلسه برگزار و از رسانه ملی با احساسات مردم بازی شده و اعلام گردید که متروی شهرستان حذف و راه آهن جایگزین آن خواهد شد.

نقوی با طرح یک سوال ادامه داد: آیا این گونه تصمیمات با شعار تدبیر دولت سازگاری دارد؟ اما باید دانست که این موضوع در دست وزیر راه و شهرسازی نیست که با احساسات مردم بازی کند زیرا مردم این منطقه با راه آهن موجود نیز موافق نیستند و حال برخی می خواهد دو خط راه آهن دیگر را نیز در کنار آن قرار دهند.

اگر متروی ورامین تعطیل شود، مردم اجازه نخواهند داد که راه آهن در شهر بماند

رییس مجمع نمایندگان استان تهران با هشدار به مسئولان مربوطه برای اجرای قطار حومه ای در ورامین یادآور شد: اگر کوچکترین اقدامی از سوی مسئولان مربوطه مبنی بر جایگزین کردن متروی ورامین به جای راه آهن شهری صورت پذیرد، مردم اجازه نخواهند داد که همین راه آهن هم در شهر بماند زیرا این پروژه مترو است و هیچ کس نمی تواند آن را تغییر دهد.

نقوی حسینی در پاسخ به سوال دیگری  مبنی بر اینکه برخی معتقدند که نقش شما در استیضاح وزیر علوم باعث بروز چنین مشکلاتی شده است اظهار داشت: مگر برای مخالفت با یک شخص از ملت انتقام می گیرند و اگر این استدلال دولت باشد که به خاطر مخالفت با شخصی از مردم انتقام بگیرند، این روندی است که ضدانقلاب دنبال می کند و بعید به نظر می رسد که دولتی که بخواهد عاقلانه رفتار کند به خاطر مخالفت با فردی از مردم انتقام نمی گیرد.

اگر آتش مان هم بزنند از خطوط اصلی انقلاب دست نمی کشیم

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: مگر با مترو فقط بنده و خانواده بنده می خواهند مسافرت کنند بلکه قرار است مردم پابرهنه و کفن پوش قیام ۱۵ خرداد و نهم و دهم دی ماه ۱۳۸۸ از مترو استفاده ببرند، بنابراین کدام انسان منصفی این استدلال را می پذیرد که دولت برای مخالفت از فرد، از ملت انتقام بگیرد و این یک خیانت بزرگ است.

وی متذکر شد: اگر کسی فکر می کند با این فشارها و اقدامات و این نوع موضع گیری ها، می تواند ما را از حفاظت و حراست از خطوط قرمز انقلاب سست کند، کور خوانده است و فتنه خط قرمز نظام اسلامی محسوب می شود و اگر ما را اتش بزنند و هر مجازات و تحریمی بکنند، ما از خطوط اصلی نظام کوتاه نیامده و در برابر بهره برداری دولت از عناصر فتنه قطعا خواهیم ایستاد.

استاندار پای کار استان نیست/ استاندار تهران یک نشست برای حل مشکلات مترو برگزار نکرد

نماینده مردم ورامین، قرچک و پیشوا در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عدم اجرا نشدن پروژه های عمرانی در سطح کشور اظهار داشت: متأسفانه دولت یازدهم همه امور اجرایی کشور را خوابانده و پروژه ها در حال تعطیلی است و همه پروژه هایی که در دولت نهم و دهم آغاز شده با توقف مواجه گردیده است و ما نگران کل پروژه هایی که در سطح کشور متوقف شده، هستیم.

وی ادامه داد: عمده ترین پروژه ها در سطح استان تهران متوقف شده و کار پیش نمی رود و من از شش ماه قبل با استاندار تهران صحبت و مکاتبه کرده ام که یک جلسه برای پروژه مترو به عنوان مهم ترین پروژه استان تهران گذاشته شود اما یک نشست از سوی وی برگزار نشد و بار دیگر هم اعلام می کنم که استاندار پای کار استان نیست.

نقوی افزود: اگر استاندار تهران، استاندار قدرتمندی باشد وزیر راه دولت اجازه پیدا نمی کند که علیه مطالبات ملت و مردم صحبت کند و من بار دیگر اعلام می کنم که ما از دولت گله مند هستیم و بنده این مسائل را از تریبون مجلس بیان خواهم کرد و دولتی که اسم خود را دولت راستگویان می گذارد، بزرگترین دروغ ها را به مردم می گوید/اسوه

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=146422

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. مردم کفن پوش ۱۵ خرداد میخواهند سوار مترو شوند این باز از ان حرفهاست چرا برای زدن حرف حق که حرف شما هم حق است و مردم ۱۵ خرداد هم برای ما عزیز هستن انها را پیش میکشید با صدای رسا حرف حق را بزنید امام حسین اینگونه بود برای گفتن حق جلوی دشمن زبون یزیدی ایستاد

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر