3

عکس‌العمل منفی نمایندگان به معرفی «دانش آشتیانی»

  • کد خبر : 147176
  • ۲۱ آبان ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۸

عضو هیئت رئیسه مجلس با بیان اینکه حلقه‌ تصمیم‌گیرندگان معرفی وزیر علوم، خدمتگزار به دولت نیستند، تاکید کرد: بعید است «فخر‌الدین احمدی دانش‌آشتیانی» از مجلس رای اعتماد بگیرد.

محمد دهقان عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در بازدید از غرفه خبرگزاری تسنیم در بیستمین نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم، با اشاره به معرفی «فخرالدین احمدی دانش آشتیانی» به‌عنوان گزینه پیشنهادی وزارت علوم، اظهار کرد: به نظر می‌رسد حلقه‌ تصمیم‌گیرندگان معرفی وزیر علوم، خدمتگزار به دولت نیستند، به‌هرحال نخبگان جامعه اعتدال و غیر اعتدال را تشخیص می‌دهند.
وی افزود: طبیعتاً از چالش بین مجلس و دولت، فقط افراد تندی که نه دوست دولت و نه دوست مجلس هستند، خوشحال خواهند شد؛ از همین رو با توجه به اینکه پایگاه اصلی آقای روحانی در جمع اعتدالیون کشور بوده و بسیاری از افراد متدین و معتدل در کشور به وی رای دادند و امید داشتند که برخی از تندروی‌ها که در گذشته وجود داشت، امروز وجود نداشته باشد، قضاوت خوبی نسبت به رفتارهایی که تعامل بین مجلس و دولت را مخدوش می‌کند، نخواهند داشت.
عضو هیئت رئیسه مجلس با بیان اینکه حلقه تصمیم‌گیر معرفی وزیر علوم خواسته یا ناخواسته به دولت خدمت نمی‌کنند، خاطرنشان کرد: براساس قانون اساسی اختیار تعیین وزیر برای رئیس‌جمهور مطلق نیست؛ به عقیده بنده ۵۰ درصد در اختیار رئیس جمهور و ۵۰ درصد نیز در اختیار مجلس است بنابراین طبیعی است که تصمیم گیرندگان پیشنهاد وزیر باید نبض مجلس را بسنجند، عدم توجه به خواست نمایندگان مجلس و هرگونه فشار به مجلس برای پذیرش وزیر پیشنهادی به‌هیچ عنوان منطبق بر قانون اساسی نیست.
وی با اشاره به مدت قانونی سرپرستی وزارت‌خانه گفت: براساس قانون اساسی سرپرست ۳ ماه بیشتر نمی‌تواند دوام داشته باشد، بعد از آن تصرف سرپرست، «تصرف غیرقانونی در اموال عمومی» است.
دهقان در ادامه با بیان اینکه حداقل رفتار اعتدالی و حداقل تدبیر این است که پیرامون معرفی وزیر به مجلس با رئیس مجلس هماهنگی صورت گیرد، تاکید کرد: به‌هرحال رئیس مجلس رئیس فراکسیونی است که بیش از ۵۰ درصد مجلس با وی هم‌نوا هستند، اگر ما ادعای اعتدال می‌کنیم باید حداقل پیرامون معرفی وزیری که می‌دانیم در مجلس نسبت به آن‌ حساسیت‌هایی وجود دارد، با رئیس مجلس مشورت داشته باشیم. لذا از همین حیث بنده این رفتار را منطبق بر خواست و شعار اعتدالی دولت و نیز منطبق بر نیازهای کشور و منافع دولت نمی‌دانم.
عضو هیئت رئیسه مجلس در بخش پایانی سخنان خود تصریح کرد: به‌هرحال در روز گذشته که «دانش‌آشتیانی» مطرح و نامه وی اعلام وصول شد، نمایندگان عکس‌العمل منفی نشان دادند و بعید به نظر می‌رسد وی بتواند از مجلس رای اعتماد بگیرد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=147176

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر