2

اشغالگران در صدد ترور شخصیت‌های افغانستان هستند

  • کد خبر : 14795
  • ۰۳ مهر ۱۳۹۰ - ۲۲:۰۵

حجت الاسلام‌والمسلمین محمدرضا میرتاج‌الدینی در حاشیه جلسه روز یکشنبه هیات دولت در جمع خبرنگاران خاطرنشان کرد: بسیاری از رسانه‌ها بیان کردند که رییس‌جمهور با سخنرانی خود در سازمان ملل جهان استکبار را به چالش کشید.وی ادامه داد: کدهایی که رییس‌جمهور در این سخنرانی ارائه کرد، بسیار روشن بود و به قدری شفاف و محکم بود […]

حجت الاسلام‌والمسلمین محمدرضا میرتاج‌الدینی در حاشیه جلسه روز یکشنبه هیات دولت در جمع خبرنگاران خاطرنشان کرد: بسیاری از رسانه‌ها بیان کردند که رییس‌جمهور با سخنرانی خود در سازمان ملل جهان استکبار را به چالش کشید.وی ادامه داد: کدهایی که رییس‌جمهور در این سخنرانی ارائه کرد، بسیار روشن بود و به قدری شفاف و محکم بود که حتی مدعیان دروغین آزادی و دموکراسی نتوانستند در جلسه بنشینند و جلسه را به نشانه اعتراض ترک کردند، ولی مخاطب رییس‌جمهور فقط آن‌ها نبوده و مخاطب وی مثل همیشه ملت‌های جهان بود.

وی در پاسخ به سوال دیگری توضیح داد: برای شرکت در مراسم تشییع شهید برهان الدین‌ربانی رییس شورای عالی صلح افغانستان به نمایندگی از رییس‌جمهور شرکت کردیم از مجلس شورای اسلامی نیز رییس کمیسیون امنیت و نایب رییس این کمیسیون حضور داشتند و از سوی مقام معظم رهبری نیز دکتر ولایتی حضور داشت.

معاون پارلمانی رییس جمهور با بیان این‌که «عالی ترین هیات خارجی برای شرکت در این مراسم هیات ایرانی بود» ادامه داد: شهید ربانی نقش برجسته‌ای در ایجاد صلح و ثبات در افغانستان و هم‌چنین بیداری اسلامی داشت. در کنفرانس بیداری اسلامی نیز شرکت کرده بود و در صحبت‌هایی با سفیر ما در افغانستان بیان کرده بود که بنا دارد در کنفرانس فلسطین ـ که به زودی در ایران برگزار می‌شود ـ شرکت کند.

وی تصریح کرد: دشمن با برنامه‌ریزی وی را به کابل بازگرداند و با دسیسه‌ای مبنی بر این‌که می‌خواستند از سوی طالبان به وی پیام صلح بدهند،‌ وی را به شهادت رساندند. این شهادت در میان مردم افغانستان بسیار تاثیرگذار بود و مرا به یاد فرمایشات امام راحل که فرمودند «بکشید ما را مردم ما بیدارتر می‌شوند» انداخت.

وی افزود: مردم افغانستان از شهادت مرد صلح و جهاد متاثر شده بودند و قطعاً این نوع حرکت‌ها که مدتی است اشغالگران در صدد ترور شخصیت‌های افغانستان هستند نتیجه‌ای جز بیداری مردم افغانستان و رد بیگانگان نخواهد داشت.

میرتاج‌الدینی در پاسخ به این سوال که آیا لایحه افزایش تعداد نمایندگان به این دوره از انتخابات مجلس خواهد رسید؟ گفت:‌این لایحه در کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس در حال بررسی است و نمایندگان در این زمینه فعال هستند اگر در یکی دو ماه اخیر کمیسیون مذکور بتواند آن را نهایی کند و در صحن علنی مجلس به تصویب برسد و مراحل قانونی آن طی شود، به طور طبیعی می‌تواند برای دوره بعد جواب دهد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=14795

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر